0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Osebna rastKako narediti dober prvi vtis? 7 koristnih nasvetov …

Kako narediti dober prvi vtis? 7 koristnih nasvetov …

MORDA VAS ZANIMA

Na prvi vtis najpogosteje vplivajo obrazna mimika, drža, ton glasu in obleka. Že zelo hiter pogled je dovolj, da si o sočloveku ustvarimo vtis. Po nekaterih podatkih naj bi za prvi vtis o karakterju osebe zadostovalo že 33–100 milisekund. To seveda ne zadošča za realistično, celostno predstavo o sočloveku, vendar je prvi vtis kljub temu zelo težko spremeniti – čeprav se nato pojavijo »dokazi«, ki nasprotujejo prvemu vtisu. Pogosto gre namreč za nezavedno raven, ki vpliva na naše presoje. Prvi vtis torej zaznamuje vse poznejše interakcije, zato je zelo pomembno, da se naučite, kako narediti dober prvi vtis. To lahko pozitivno vpliva tako na vaše zasebno življenje kot na karierne možnosti.

- Oglas -

1. Smejte se z očmi

Nasmeh lahko ustvari zaupno, sproščeno vzdušje. Vendar pa to velja le za iskren nasmeh, ne za prisiljen, že na prvi pogled neiskren nasmeh. Če želite nekomu z nasmehom sporočiti, da ste zaupanja vredna oseba, ob kateri se lahko sprosti, ne pretiravajte z gibanjem ustnic. Raziskave kažejo, da je precej pomembnejše, kaj med nasmehom sporočajo oči. Sprostite ustnice in pustite, da nasmeh doseže vaše oči, ki bodo tako dobile poseben žar. Ne veste, ali vam je uspelo? Če začutite rahlo krčenje mišic okoli oči, ste na pravi poti.

2. Pri očesnem stiku poiščite zlato sredino

Že kot otroke so nas učili, da je vljudno, da sogovornika gledamo v oči. To sicer v osnovi drži, vendar nikakor ni priporočljiv neprekinjen očesni stik. Ta lahko namreč učinkuje zastrašujoče in nenaravno. Povsem naravno je, da med pogovorom občasno odmaknete pogled. Strokovnjaki za neverbalno komunikacijo menijo, da je idealno razmerje med očesnim stikom in umaknjenim pogledom 60 : 40. Težko boste sicer dosegli natančno to razmerje, vendar je dobro, da imate v mislih to pravilo. Posebno pomembno pa je to, da se sprostite in glede na situacijo oziroma potek pogovora ocenite, kdaj je smiselno ohranjati očesni stik in kdaj je bolje, da za nekaj trenutkov umaknete pogled.

3. Poslušajte več kot govorite

Dober komunikator ni tisti, ki veliko govori. Nasprotno: najboljši komunikatorji so v osnovi tisti, ki znajo zelo dobro poslušati. Ko sogovornik konča, poskušajte na kratko strniti, kar je povedal, šele nato se odzovite. Sogovorniku s tem sporočite, da ga resnično poslušate, zato bo prvi vtis precej boljši.

- Oglas -

4. Obleko prilagodite priložnosti

Rek, da obleka naredi človeka, do neke mere velja tudi danes. (Nenapisana) pravila oblačenja so se v poslovnem okolju sicer marsikje precej omehčala, vendar to ne velja za vse situacije. Če se na primer odpravljate na razgovor, lahko z malce bolj elegantno obleko sporočite, da vam služba, za katero se potegujete, zares veliko pomeni. Tudi pri oblačenju je pomembno, da upoštevate specifične okoliščine in nato izberete najprimernejši stil oblačil.

5. Stojte/sedite vzravnano

Z zgrbljenostjo ljudem sporočate, da ste negotovi in da vam je zelo nelagodno. Tudi če ste sramežljivi samo takrat, ko spoznavate nove ljudi, nato pa se precej hitro odprete, bo prvi vtis, ki si ga ljudje ustvarijo o vas, vplival na to, kako vas bodo dojemali kasneje. Čeprav ste morda resnično prestrašeni, se poskušajte vzravnati. Tako boste naredili precej boljši prvi vtis. Obenem pa bo ta preprosta sprememba prispevala k temu, da bo vaš nastop kljub tremi najverjetneje precej samozavestnejši.

6. Izogibajte se prekrižanim rokam

Podoben učinek kot zgrbljena drža imajo tudi prekrižane roke. Če vidimo nekoga s prekrižanimi rokami, se namreč v našem nezavednem ustvari občutek, da gre za zaprto, hladno osebo, ki si ne želi interakcije.

7. Kombinirajte odprti in zaprti tip vprašanj

Pri zaprtih vprašanjih ima sogovornik na voljo omejen nabor odgovorov, medtem ko se lahko pri odprtih malce bolj razgovori. Za dober prvi vtis je pomembno, da kombinirate oba tipa vprašanj. Z odprtimi vprašanji daste sogovorniku vedeti, da vas zanima, z zaprtimi vprašanji pa pokažete, da ste dober poslušalec, ki je pozoren na podrobnosti.

.

NAJNOVEJŠE