Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Šport & RekreacijaKako najti motivacijo za vadbo, ko se vam resnično ne ljubi telovaditi?

Kako najti motivacijo za vadbo, ko se vam resnično ne ljubi telovaditi?

MORDA VAS ZANIMA

Redna telesna aktivnost je izjemno pomembna za dobro zdravje in počutje. Morda sicer obstajajo obdobja v vašem življenju, ko ste nadpovprečno dosledni, nato pa nenadoma popustite. Treningi postajajo vedno redkejši, nato pa nekega dne ugotovite, da se skorajda ne gibate več. Čeprav se na prvi pogled zdi, da en zamujen trening ne more spremeniti dosti, verjetno veste, kako lahko je opustiti koristne navade in kako težko jih je nato ponovno vzpostaviti. Pametno je torej, da si ne dovolite prepogostih zdrsov. Toda kaj storiti ob dneh, ko preprosto ne zmorete najti motivacije za vadbo? Za vas imamo nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo pomagali, da se tudi v tovrstni situaciji spravite v športna oblačila in razmigate svoje telo …

1. Poskusite telovaditi vsaj 5 minut

- Oglas -

Pogosto sledimo načelu »vse ali nič«. Če nimamo časa, energije ali motivacije za daljši trening, obsedimo na kavču pred televizorjem. Vendar je pogosto najtežji prav začetek. Ko začnete telovaditi, postane vse skupaj precej lažje. Tako je lahko takrat, ko vam primanjkuje motivacije za vadbo, zelo koristen naslednji trik: odštevalnik časa nastavite na 5 minut in si obljubite, da boste lahko po preteku tega časa odnehali. Tako bo misel na vadbo precej manj zastrašujoča. Najverjetneje boste sicer po 5 minutah ugotovili, da vse skupaj ni tako hudo in da lahko čas vadbe brez težav še nekoliko podaljšate.

2. Opomnite se na glavne razloge, zaradi katerih želite redno telovaditi

Koristi redne telesne aktivnosti so seveda dobro znane, vendar so razlogi za vadbo vedno vsaj deloma individualni. Nekatere ljudi bo na primer motiviral predvsem pozitiven vpliv na zdravje, saj želijo biti tudi v poznem življenjskem obdobju čim bolj samostojni. Spet drugim bo več pomenil vpliv na postavo ali na razpoloženje. Ko vam primanjkuje motivacije za vadbo, se poskušajte opomniti na tisto, kar je najpomembnejše za vas. Zaprite oči in si poskušajte čim bolj živo predstavljati cilj oziroma cilje, ki jih želite doseči.

3. Osredotočite se na občutke po vadbi

Med telesno aktivnostjo se običajno sproščajo večje količine endorfinov, ki so znani tudi kot hormoni zadovoljstva. Po vadbi se zato običajno počutimo zelo dobro. Včasih so ti občutki opisani tudi kot navidezno paradoksna mešanica umirjenosti in evforije.  Če se vam ne ljubi telovaditi, se je dobro spomniti na te občutke, ki so lahko odlična motivacija.

4. Motivirajte se s pomočjo manjše nagrade

Motivacija za vadbo so lahko tudi drobne nagrade oziroma razvajanja. To seveda ne pomeni nagrad, kot je na primer pica po vsakem treningu, saj bi s tem bolj ali manj izničili pozitivne učinke telesne aktivnosti. Pri določanju nagrad bodite torej premišljeni. Če v enem mesecu ne preskočite nobenega treninga, si lahko na primer privoščite masažo ali kos oblačila, ki vas mika že kar nekaj časa.

5. Razmislite o drugačni obliki vadbe kot običajno

- Oglas -

Določene oblike telesne aktivnosti so lahko sicer še posebej koristne za posamezne cilje (hitro povečanje mišične mase, izboljšanje srčno-žilnega zdravja itn.), toda če gre za aktivnost, ki vam ni najbolj pri srcu, je nesmiselno, da se silite. Tako boste imeli namreč vsakič znova hude težave z iskanjem motivacije. Predlagamo vam, da poskušate raje poiskati šport, v katerem boste lahko resnično uživali. Tudi če cilja tako ne boste dosegli tako hitro, kot bi želeli, bo verjetnost, da vztrajate na zastavljeni poti, precej večja. Obenem pa pazite, da ne boste pretiravali pri pogostosti in intenzivnosti treninga. Včasih je namreč pomanjkanje motivacije povezano s tem, da telo preprosto potrebuje nekaj časa za počitek.

Preberite tudi: Test: Katera vadba vas bo najbolj motivirala?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×