Leča je lahko izjemno zdravo živilo za obogatitev vašega jedilnika. Gre denimo  za enega najboljših rastlinskih virov beljakovin, obenem pa vsebuje tudi precej železa in folatov (naravne oblike folne kisline). Seveda lahko v leči najdemo tudi veliko vlaknin, izredno pomembnih za dobro prebavo ter za zdravo srce in ožilje.

Leča

Leča – živilo, ki ne bi smelo manjkati v vaši kuhinjski omarici

Zgodovina uporabe leče v človeški prehrani je zelo dolga, saj naj bi se začela uporabljati že pred cca. 13.000 leti. V primerjavi z večino drugih stročnic je pomembna odlika leče ta, da se skuha precej hitro in da ne potrebuje predhodnega namakanja. Natančen čas kuhanja je odvisen od tega, za katero vrsto leče gre. Poznamo namreč precej različnih vrst – zeleno, rjavo, rdečo itn. Leča pa ni zgolj enostavna za kuhanje, ampak velja hkrati za eno izmed najmanj obremenjujočih stročnic za našo prebavo. Za povrh pa gre tudi za cenovno ugodno živilo, ki ga lahko dlje časa hranite v kuhinjski omarici in ga imate tako vedno pri roki. Več o leči preberite tukaj.

Na naš jedilnik poskusimo vključiti več leče.

Preproste ideje za obogatitev jedilnika z lečo

Bi želeli, da bi se leča zaradi vseh naštetih odlik pogosteje znašla na vašem jedilniku? Gre za eno tistih živil, ki jih zlahka »skrijete« v najrazličnejše jedi. V nadaljevanju vam tako ponujamo zgolj nekaj idej, kam je mogoče med drugim vključiti lečo:

ENOLONČNICE IN JUHE

Zelo preprosta možnost je, da lečo dodate različnim zelenjavnim enolončnicam. Tako dobite nasitno, zdravo in poceni jed. Pripravite pa lahko npr. tudi kremno juho iz leče, podobno kot fižolovo.

LEČINE OMAKE

V indijski kuhinji so zelo priljubljene omake iz leče, ki se običajno postrežejo z rižem. Če želite pripraviti tovrstno omako, leči poleg paradižnikovih koščkov dodajte še začimbe, kot so kurkuma, gorčična semena, mešanica za kari, koriander ipd. Po želji lahko dodate tudi kokosovo mleko.

Preizkusite tudi Lečin lonec s suhimi slivami. Recept najdete tukaj.

SOLATE IZ LEČE

Podobno kot fižol lahko tudi lečo dodate zeleni solati. Pripravite pa lahko tudi solato, v kateri je glavna sestavina prav leča, ki ji dodate malce nasekljane čebule ali pora ter vse skupaj začinite z mešanico olivnega ali bučnega olja in kisa. S kosom polnozrnatega kruha je lahko to tudi povsem samostojen obrok.

NAMAZI IN POMAKE

Najverjetneje poznate humus, v zadnjih letih zelo priljubljen namaz iz čičerike. Podoben namaz lahko pripravite tudi iz leče. Seveda je za izdelavo namazov mogoče lečo kombinirati tudi z mnogimi drugimi sestavinami. Če ji boste dodali posušene paradižnike v olju in kapre, boste npr. dobili namaz, ki je zelo podoben tatarskemu bifteku.

POLPETE

Leča je zelo pripravna tudi za izdelavo polpet, ki jih lahko nato postrežete s prilogo po izbiri ali pa v bombeti s poljubnimi omakami in zelenjavo, če želite pripraviti zelenjavni burger.

LEČA V SLADICAH

Večina ne pomisli, da je mogoče sestavine, kot je leča, dodati celo v maso za različne sladice – npr. za biskvit ali palačinke. Tako bodo mnoge sladice precej bolj zdrave, okus pa bo ostal enak.