December je čas, ko si mnogi privoščijo precej več alkohola kot običajno. Celo tisti, ki sicer ne uživajo alkoholnih pijač, v času decembrskih praznovanj pogosto spijejo kakšen kozarec ali dva. Načeloma se vsi zavedamo, da pretiravanje z alkoholom ni najboljše. Vendar imajo lahko na določene posameznike že manjše količine zelo negativen vpliv. To, kako hitro bo upadla koncentracija alkohola v krvi, je namreč odvisno od različnih dejavnikov.

Čeprav gre pri metabolizmu alkohola načeloma za stalno hitrost, pa lahko zaradi določenih dejavnikov koncentracija alkohola (količina alkohola v razmerju do količine vode v krvi) ostaja zelo visoka še dolgo po tem, ko ste zaužili zadnji požirek. Kaj so torej tisti dejavniki, ki lahko vplivajo na to, kako se vaše telo odziva na alkohol?

Alkohol v decembru

Okoliščine, ki vplivajo na počasnejše upadanje koncentracije alkohola

To, kako hitro bo alkohol povsem zapustil vaše telo, je odvisno od različnih dejavnikov. Pomembno vlogo ima vsekakor vaša starost, verjetno še pomembnejša pa je vaša teža. Pri ljudeh z zelo nizko težo imajo lahko že majhne količine alkohola občutne učinke, zato je previdnost v tem primeru še posebej pomembna. Seveda je to, kako hitro oziroma počasi bo upadala koncentracija alkohola v krvi, odvisno tudi od tega, koliko hrane ste pred tem zaužili. Učinke alkohola lahko poleg tega okrepijo določena zdravila, ki lahko obenem povzročijo, da se koncentracija alkohola v krvi upočasnjuje zelo počasi. Problematična pa so lahko tudi določena bolezenska stanja, predvsem seveda težave z jetri, zaradi katerih je lahko negativen vpliv alkohola na organizem še posebej izrazit.

Kako zmanjšati negativne vplive alkohola na telo?

Čeprav velja, da se je alkoholu načeloma bolje povsem izogniti, pa kljub temu obstaja nekaj možnosti, kako zmanjšati negativne vplive, če se že odločite za uživanje alkohola. Pomembno je, da se vedno prepričate, kolikšen odstotek alkohola vsebuje določena pijača. Morda se vam zdi, da je pivo enako pivu, vino vinu ipd., vendar to ne drži zares. Med posameznimi znamkami lahko obstaja precejšnja razlika. Tako vas lahko včasih hitrost učinkovanja alkoholne pijače močno preseneti, če vsebnosti alkohola ne preverite vnaprej. Pomembno pravilo, ki se ga morate držati, je tudi, da nikoli ne pijte alkohola na prazen želodec oziroma če ste zaužili zelo malo hrane. Hrana lahko namreč pomaga telesu absorbirati alkohol.

Če tisti dan skorajda niste jedli, tako ne smete biti presenečeni, če se bodo negativni učinki alkohola pokazali zelo hitro. Prav tako pazite, da med uživanjem alkohola vedno pijete tudi vodo. Ta bo pospešila upadanje ravni alkohola v krvi, obenem pa lahko prepreči tudi dehidracijo, za katero obstaja pri (prekomernem) pitju alkohola vedno povečano tveganje. Izogibajte se tudi mešanju alkohola s kofeinskimi napitki, na primer z energijskimi pijačami. Seveda pa se morate alkoholu povsem odpovedati ob uživanju določenih zdravil ali pri določenih boleznih, uživanje alkohola pa se odsvetuje tudi nosečnicam in doječim materam.

Znaki zastrupitve z alkoholom

V skrajnih primerih lahko pretiravanje z alkoholom privede tudi do zastrupitve. Če zaužijemo večje količine alkohola v zelo kratkem času – kar je seveda še eno početje, ki se mu je smiselno izogniti – ga naše telo ne more več razgrajevati dovolj hitro. Se sprašujete, kako prepoznati simptome zastrupitve dovolj zgodaj? Značilni znaki so bruhanje, hitro zniževanje telesne temperature, upočasnjeno dihanje in omedlevica. Pogosto se zgodi, da oseba, ki se zastrupi z alkoholom, pade v nezavest, še preden lahko ugotovi, kaj se ji dogaja. Če torej na zabavi opazite nekoga, ki je nezavesten, naj to ne razlog za norčevanje, ampak znak, da oseba najverjetneje potrebuje čimprejšnjo zdravniško oskrbo. Med čakanjem na prihod reševalcem naj bo oseba ves čas pod nadzorom, saj obstaja v tem stanju povečana nevarnost zadušitve z lastnimi izbljuvki.