Številni so komaj dočakali začetek sezone kakijev. Gre namreč za izjemno okusno in priljubljeno vrsto sadja. Že stari Grki so na primer za kaki uporabljali poimenovanje božanski sadež. Poznamo sicer več različnih sort kakijev. Mnogokrat so sadeži najokusnejši takrat, ko so že zelo zreli in mehki na otip – seveda pa je to, kdaj je najboljši čas za zaužitje kakija, v določeni meri odvisno tudi od vašega okusa. Z uživanjem kakijev pa ne boste zgolj razvajali svojih brbončic, ampak naredili tudi nekaj dobrega za svoje zdravje. Med drugim je to odličen vir vitamina C in betakarotenov, ki se v našem telesu pretvorijo v vitamin A. Kaki vsebuje tudi številne pomembne minerale, med katerimi po količini še posebej izstopa mangan.

Kaki

Bogastvo antioksidantov in izboljšanje prebave

Kakiji sodijo med vrste sadežev, ki so še posebej bogati z antioksidanti. Tako igrajo pomembno vlogo pri preprečevanju kroničnih bolezni, ki so pogosto povezane z oksidativnim stresom. Med antioksidanti v kakijih sicer še posebej izstopata galna kislina in epikatehin galat. Ker vsebujejo kakiji obenem tudi zelo visok odstotek vlaknin, so odličen dodatek prehrani za tiste, ki imate pogosto težave z zaprtjem. V tem primeru morate sicer še posebej paziti na to, da boste uživali samo tiste kakije, ki so dovolj zreli.

S kakiji do boljšega vida

Ste vedeli, da uživanje kakijev pripomore tudi k zmanjševanju nevarnosti za težave z očmi? To je povezano predvsem z dejstvom, da s tem omogočimo telesu, da proizvede zadostne količine vitamina A (zaradi že omenjenih betakarotenov, ki jih vsebujejo kakiji). Prav vitamin A pa je eno ključnih hranil za zaščito našega vida.

Naravna pomoč pri zniževanju krvnega tlaka in škodljivega holesterola

Kakiji bodo med drugim zelo koristili tistim, ki se spopadate s povišanim holesterolom. S tem seveda mislimo na LDL-holesterol, ki predstavlja v prevelikih količinah povečano nevarnost za srčno-žilna obolenja. Podobno nevarnost predstavlja tudi kronično povišan krvni tlak, pri katerem pa vam lahko prav tako uspešno pomaga uživanje kakijev. Za povrh pa gre za sadeže, ki naj bi pripomogli tudi k zniževanju ravni trigliceridov v krvi

Kako uživati kakije?

Gre za sadež, ki omogoča številne možnosti uporabe. Najpreprostejša možnost je seveda ta, da ga pojeste kar surovega, skupaj z lupino. Seveda pa je mogoče kaki vključiti tudi v številne sladice – pite, (presne) torte itn. Nekateri dodajajo koščke kakija celo solatam in drugim slanim jedem. Zelo okusna in zdrava sladica, katere priprava je izredno preprosta, pa je na primer lahko kakijev puding z dodatkom semen chie, ki ga običajno obožujejo tudi otroci.