Kolenski sklep je največji in najbolj kompleksen sklep v našem telesu. Gre tudi za najbolj obremenjen sklep, ki mora med premikanjem vzdržati težo celotnega trupa in zgornjega dela nog. Poleg tega pa predstavljajo obremenitev za kolena tudi drobni šoki, ko naša stopala zadevajo ob podlago, na primer ob hoji ali teku. Tako ni presenetljivo, da so bolečine v kolenih tako pogoste. Če ne gre za resnejšo poškodbo ali bolezen, so pri lajšanju teh bolečin pogosto zelo učinkoviti tudi določeni povsem naravni pristopi …

Bolečina v kolenu

Uživajte več protivnetnih živil

Bolečine v kolenu so pogosto povezane z vnetji. Tako priporočamo, da se še posebej osredotočite na protivnetna živia, kot so orehi, lanena semena, semena chie, ananas, zelenolistna zelenjava, borovnice, brokoli, pesa itn. Tovrstna živila običajno pomagajo tudi pri ohranjanju zdrave telesne teže (to je pomembno, ker predstavlja prav povišana telesna teža enega največjih dejavnikov tveganja za poškodbe kolen). Priporočamo tudi, da pri pripravi hrane pogosteje uporabljate t. i. protivnetne začimbe, predvsem kurkumo (najbolje v kombinaciji s črnim poprom) in ingver.

Pomagajte si s hladnimi in/ali toplimi obkladki

Preprosta, a običajno zelo učinkovita metoda za ublažitev bolečin v kolenu so obkladki. S tem mislimo tako hladne kot tople obkladki. Medtem ko so prvi priporočljivi predvsem za lajšanje bolečin in preprečevanje otekanja, pa bodo topli obkladki pomagali zmanjšati občutek nefleksibilnosti sklepa.

Lubje bele vrbe

V lubju bele vrbe lahko najdemo salicin – snov, iz katere se izdeluje salicilna kislina, pogosta sestavina protibolečinskih zdravil. Tako ni presenetljivo, da velja lubje bele vrbe za eno najmočnejših naravnih protibolečinskih snovi na svetu. Uporabite ga lahko v obliki tinkture, za pripravo čaja itn.

Izvleček ingverja

Kot smo omenili, spada ingver med izvrstne protivnetne začimbe. Obenem gre tudi za odličen vir antioksidantov  in protibolečinskih snovi. Vendar pa pri hujših oblikah bolečin v kolenu zgolj uživanje ingverja v različnih oblikah pogosto ne zadostuje. V takšnih primerih je smiselno razmisliti tudi o dodatku prehranskih dopolnil, ki vsebujejo koncentrirane izvlečke ingverja.

Masaža (z dodatkom eteričnih olj ali kajenskega popra)

Za ublažitev bolečin v kolenu je običajno zelo koristna tudi nežna masaža. Uporabite lahko klasično masažno olje ali pa si ga pripravite kar sami, in sicer tako, da osnovnemu rastlinskemu olju dodate nekaj kapljic izbranega eteričnega olja (tudi tu je še posebej dobra izbira ingver). Namesto eteričnega olja pa lahko uporabite tudi kajenski poper, katerega ključna sestavina je kapsaicin – snov, ki je znana po izjemno močnih protibolečinskih in protivnetnih učinkih.

Priskrbite si kakovostno obutev

Bolečine v kolenih so pogosto povezane tudi z nošnjo neustrezne obutve. Če to drži tudi v vašem primeru, je vsekakor skrajni čas za menjavo, sicer se bodo bolečine v prihodnje le še stopnjevale.