Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaKaj vse zamujate, ko hrane ne prežvečite dobro

Kaj vse zamujate, ko hrane ne prežvečite dobro

MORDA VAS ZANIMA

Kdo bi si mislil, da pomembne sestavine, ključne za naše zdravje, v telo vnesemo šele, ko hrano dobro prežvečimo. Ena takih sestavin so nitrati, ki v telesu spodbujajo nastajanje dušikovega oksida. Slednji je za zdravje zelo pomemben, saj znižuje krvni tlak, preprečuje nastajanje krvnih strdkov (in s tem znižuje možnost za nastanek srčnega infarkta in kapi) ter ateroskleroze.

- Oglas -

Žvečenje hrane

Kako z žvečenjem spodbudimo nastajanje dušikovega oksida?

Eden izmed virov za nastanek te spojine so oreščki in zelenjava. Med njihovim žvečenjem se s pomočjo mešanice bakterij v slini v organizem absorbirajo nitrati, ki vstopijo v endotelijske celice in arterije, kjer spodbudijo proizvajanje dušikovega oksida.

Naj vam na tem mestu prišepnemo, da je drugi vir, ki spodbuja nastajanje dušikovega oksida, sončna svetloba (v zdravih količinah, seveda).

In to ni edini čudež žvečenja

Z uživanjem (surove) zelenjave, pod katero spadajo brokoli, brstični ohrovt, kitajsko zelje, koleraba, redkvica in cvetača, v telo vnašamo protitumorno in protimikrobno učinkovino, imenovano sulforafan. Do njenega nastanka pride šele, ko zelenjavo začnemo žvečiti. Pred žvečenjem se v zelenjavi namreč ločeno nahajata sestavina glukofanin in encim mirosinaza. Šele s poškodovanjem zelenjave, ki se zgodi med žvečenjem, pride do njunega spajanja oziroma nastajanja sulforafana, ki dokazano preprečuje raka, bolezni srca in ožilja ter debelost. Še posebej veliko naj bi ga dobili s kalčki brokolija in cvetačo.

Ali sulforafan nastane tudi, ko jemo zelenjavo, ki je kuhana?

- Oglas -

Večina encima mirosinaze, ki je ključen pri nastajanju sulforafana, se s kuhanjem uniči. A tukaj so dobre novice: učinek žvečenja lahko poustvarimo. Kako? Zelenjavo nasekljamo in pustimo stati vsaj pol ure pred kuhanjem – v tem primeru bo prišlo do reakcije, pri kateri se bo tvoril sulforafan. Enako se bo zgodilo v primeru, da kuhani dodamo nekaj surove zelenjave ali zelenjavo posipamo z gorčico v prahu.

Če želite dobiti kar najboljše, kar hrana skriva v sebi, jo dobro prežvečite. Vzemite si čas in se posvetite žvečenju, saj boste le tako iz hrane dobili kar največ čudežnih zdravilnih sestavin, ki jih, ko jeste hitro ali celo goltate, za vedno zamudite.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×