Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaIzstopite iz začaranega kroga čustvenega prehranjevanja

Izstopite iz začaranega kroga čustvenega prehranjevanja

MORDA VAS ZANIMA

Tudi vi kdaj posežete po hrani, ko ste pod stresom? Imate morda takrat občutek, da vas ima hrana v popolni oblasti in da nad dano situacijo nimate nobenega nadzora?

- Oglas -

Čisto vsi kdaj zgubimo ravnovesje v življenju in nekateri se v teh trenutkih zatečejo k hrani. Namesto da bi se ljudje usedli za mizo in uživali v obroku, raje jemo po poti, pred televizijo, predvsem pa jemo več, kot sploh potrebujemo. Zaradi tega smo napihnjeni, prepolni ter imamo občutek, kot da bi padli v neke vrste komo.

V življenju zagotovo obstajajo stvari, na katere nimamo nobenega vpliva in ki jih ne moremo spremeniti. Seveda pa obstajajo področja življenja, nad katerimi lahko prevzamemo polni nadzor. In zdravje je zagotovo na samem vrhu seznama. Ne nazadnje imamo samo eno telo, zato moramo zanj za časa življenja skrbeti po svojih najboljših močeh. Vedno lahko prevzamemo nadzor nad tem, kaj damo v usta. Nekateri ljudje se v trenutkih, ko so pod stresom in anksiozni, zatečejo k hrani. Po tem se sicer za nekaj trenutkov počutijo malo bolje, vendar pa ima vse skupaj v resnici obraten učinek. Na ta način zanikamo sami sebe.

Čustveno prehranjevanje

Zelo malo je treba, da izstopite iz tega začaranega kroga. Pomislite na to, da se želite res dobro počutiti. Morda vam bodo v pomoč naslednje strategije.

Uberite drugačno pot

- Oglas -

Če se znajdete v situaciji, ko popolnoma izgubite nadzor nad svojim prehranjevanjem, se, takoj, ko se zaveste svojega početja, ustavite in odložite hrano. Vzemite si trenutek, globoko zadihajte. Lahko greste na sprehod. V roko vzemite vam ljubo knjigo ali pišite dnevnik. Pomembno je, da se umirite. Ko se boste umirili, sedite za mizo in v miru pojejte svoj obrok.

Načrtujte svoje obroke

Če se vam pogosto zgodi, da nimate nobenega nadzora nad svojim prehranjevanjem, potem delajte na tem, da boste ta nadzor ponovno vzpostavili. Svoje obroke poskusite načrtovati vnaprej- na primer za naslednje tri dni. Tako boste točno vedeli, kaj vas čaka, zato vas ne bo moglo nič presenetiti. To je zelo uspešna strategija, ki ljudem pomaga, da takrat, ko jim v življenju ne gre vse tako, kot bi moralo iti, ne dajo v usta prve stvari, ki jim pride pod roke.

Ne komplicirajte

Če se boste odločili, da si boste obroke pripravljali vnaprej, vam na srce polagamo, da ne komplicirate. Zagotovo si ne želite, da bi prešli v drugo skrajnost in postali preobremenjeni s hrano.

Spremenite navade

Pomembno je, da se opazujete in prepoznate, kdaj se prehranjujete pod vplivom čustev. Je to zvečer pred televizijskim sprejemnikom? Če je tako, morda ne bi bilo slabo, če bi malce spremenili svoj ritem življenja. Zvečer se lahko na primer udeležite vadbe joge ali odidete na tek ali sprehod. Če boste ostali doma, poskrbite za to, da boste povečerjali v mirnem in sproščenem vzdušju. Vedno, kadar želite zaradi utrujenosti, vznemirjenosti ali dolgčasa (torej zaradi vseh drugih razlogov, samo zaradi lakote ne) poseči po hrani, se vprašajte, ali je dejansko vredno?

Naredite kaj dobrega zase

Pomembno je, da do sebe vedno ostanete prijazni. Najdite stvar, ki vas navdaja s strastjo, predvsem pa fokus preusmerite stran od hrane. Če radi tečete, se začnite pripravljati na tekaško tekmovanje. Lahko si ogledate film v kinu. Si kupite novo knjigo. Skratka, počnite karkoli, kar vas navdaja z veseljem.

Ko se resnično dobro počutite v svoji koži, pozorno opazujte svoje počutje. Prav tako si zapomnite, da imate popoln nadzor nad svojimi dejanji. Vedno imate možnost, da sprejmete boljše odločitve.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×