Izstopite iz začaranega kroga čustvenega prehranjevanja

    Tudi vi kdaj posežete po hrani, ko ste pod stresom? Imate morda takrat občutek, da vas ima hrana v popolni oblasti in da nad dano situacijo nimate nobenega nadzora?

    Čisto vsi kdaj zgubimo ravnovesje v življenju in nekateri se v teh trenutkih zatečejo k hrani. Namesto da bi se ljudje usedli za mizo in uživali v obroku, raje jemo po poti, pred televizijo, predvsem pa jemo več, kot sploh potrebujemo. Zaradi tega smo napihnjeni, prepolni ter imamo občutek, kot da bi padli v neke vrste komo.

    V življenju zagotovo obstajajo stvari, na katere nimamo nobenega vpliva in ki jih ne moremo spremeniti. Seveda pa obstajajo področja življenja, nad katerimi lahko prevzamemo polni nadzor. In zdravje je zagotovo na samem vrhu seznama. Ne nazadnje imamo samo eno telo, zato moramo zanj za časa življenja skrbeti po svojih najboljših močeh. Vedno lahko prevzamemo nadzor nad tem, kaj damo v usta. Nekateri ljudje se v trenutkih, ko so pod stresom in anksiozni, zatečejo k hrani. Po tem se sicer za nekaj trenutkov počutijo malo bolje, vendar pa ima vse skupaj v resnici obraten učinek. Na ta način zanikamo sami sebe.

    Čustveno prehranjevanje

    Zelo malo je treba, da izstopite iz tega začaranega kroga. Pomislite na to, da se želite res dobro počutiti. Morda vam bodo v pomoč naslednje strategije.

    Uberite drugačno pot

    Če se znajdete v situaciji, ko popolnoma izgubite nadzor nad svojim prehranjevanjem, se, takoj, ko se zaveste svojega početja, ustavite in odložite hrano. Vzemite si trenutek, globoko zadihajte. Lahko greste na sprehod. V roko vzemite vam ljubo knjigo ali pišite dnevnik. Pomembno je, da se umirite. Ko se boste umirili, sedite za mizo in v miru pojejte svoj obrok.

    PREBERITE TUDI:  S hrano proti protinu

    Načrtujte svoje obroke

    Če se vam pogosto zgodi, da nimate nobenega nadzora nad svojim prehranjevanjem, potem delajte na tem, da boste ta nadzor ponovno vzpostavili. Svoje obroke poskusite načrtovati vnaprej- na primer za naslednje tri dni. Tako boste točno vedeli, kaj vas čaka, zato vas ne bo moglo nič presenetiti. To je zelo uspešna strategija, ki ljudem pomaga, da takrat, ko jim v življenju ne gre vse tako, kot bi moralo iti, ne dajo v usta prve stvari, ki jim pride pod roke.

    Ne komplicirajte

    Če se boste odločili, da si boste obroke pripravljali vnaprej, vam na srce polagamo, da ne komplicirate. Zagotovo si ne želite, da bi prešli v drugo skrajnost in postali preobremenjeni s hrano.

    Spremenite navade

    Pomembno je, da se opazujete in prepoznate, kdaj se prehranjujete pod vplivom čustev. Je to zvečer pred televizijskim sprejemnikom? Če je tako, morda ne bi bilo slabo, če bi malce spremenili svoj ritem življenja. Zvečer se lahko na primer udeležite vadbe joge ali odidete na tek ali sprehod. Če boste ostali doma, poskrbite za to, da boste povečerjali v mirnem in sproščenem vzdušju. Vedno, kadar želite zaradi utrujenosti, vznemirjenosti ali dolgčasa (torej zaradi vseh drugih razlogov, samo zaradi lakote ne) poseči po hrani, se vprašajte, ali je dejansko vredno?

    Naredite kaj dobrega zase

    Pomembno je, da do sebe vedno ostanete prijazni. Najdite stvar, ki vas navdaja s strastjo, predvsem pa fokus preusmerite stran od hrane. Če radi tečete, se začnite pripravljati na tekaško tekmovanje. Lahko si ogledate film v kinu. Si kupite novo knjigo. Skratka, počnite karkoli, kar vas navdaja z veseljem.

    PREBERITE TUDI:  Nepogrešljiva hrana za lepo kožo

    Ko se resnično dobro počutite v svoji koži, pozorno opazujte svoje počutje. Prav tako si zapomnite, da imate popoln nadzor nad svojimi dejanji. Vedno imate možnost, da sprejmete boljše odločitve.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte