Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaIzognite se hrani, ki vodi v osteoporozo

Izognite se hrani, ki vodi v osteoporozo

MORDA VAS ZANIMA

Osteoporoza je bolezen krhkih in lomljivih kosti, ki pogosto doleti ženske v obdobju po menopavzi. Za zdrave kosti je potreben zdrav življenjski slog – veliko gibanja in uživanje hrane, bogate s kalcijem, fosforjem, magnezijem, stroncijem, borom, vitaminom D, kalijem, kolagenom, natrijem, vitaminom K in B-vitamini. Katera hrana pa škodi kostem?

- Oglas -

Uživanje suhega mesa, predelanega sladkorja in beljene moke v telesu izčrpava vitamine in minerale, ki so potrebni za zdravje kosti in za delovanje številnih telesnih funkcij.

Osteoporoza

Suhemu mesu velikokrat dodajajo konzervans natrijev nitrat, ki lahko škodi kostem. Preveč natrija v telesu lahko namreč izčrpa zaloge kalcija in nitratov, ki jih telo potrebuje za normalno delovanje, ter se pretvori v nitrite, ki povečujejo tveganje za raka in methemoglobinemijo (krvna bolezen, ko methemoglobin ne more več prenašati kisika po telesu).

Sladkor (v kateri koli obliki) zmanjšuje vsebnost vitaminov in mineralov v telesu, zato vam priporočamo, da ga zamenjate z naravnimi nadomestki sladkorja ali sadjem. Slednje je še posebej zdravo zaradi vsebnosti vlaknin, ki prispevajo k zdravi črevesni flori – in s tem optimalni absorpciji hranilnih snovi.

- Oglas -

Beljena moka nastane iz polnozrnate moke, ki jo osiromašijo ključnih hranilnih snovi in ji v procesu beljenja dodajo strupene kemikalije, ki lahko vplivajo na nastanek nekaterih bolezni. Boljša opcija kot bela moka je polnozrnata moka, če pa se izognete moki nasploh, se izognete glutenu, kar izboljša absorpcijo hranilnih snovi in zdravje v celoti – tudi pri ljudeh, ki nimajo celiakije.

Hrana za zdrave kosti

Kosti ne postanejo krhke čez noč. Poleg prehrane na krhkost kosti vpliva tudi hormonsko neravnovesje, značilno za postmenopavzalno obdobje, kajenje, sedeč življenjski slog, težave s ščitnico, prebavne težave, določena zdravila, avtoimunske bolezni in uživanje alkohola.

Med hrano, ki podpira zdravje kosti, sodi čebula, ki vsebuje peptid, ki pomaga preprečevati lomljivost kosti. Kostno gostoto izboljšuje hrana, ki vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin, kot so losos, chia semena, orehi, rumenjak in konopljina semena. Ta hrana izboljšuje tudi zdravje srca in ožilja, razpoloženjske motnje, kožne težave, imunski sistem, zdravje sklepov in črevesja.

Zelišča za zdrave kosti

Črna detelja vsebuje fitoestrogen, ki deluje kot estrogen in  zato pomaga ženskam v menopavzi. Ima tudi izoflavone, ki prispevajo k nastanku dobrega holesterola in močnim kostem koželjnice in podlahtnice.

Preslica vsebuje veliko silicija, ki je pomemben za kostno gostoto in eden od pomembnejših mineralov, ki jih najdemo v kosteh. Silicij pomaga telesu pri absorpciji in optimalni izrabi kalcija. Poleg tega deluje protivnetno in antioksidacijsko.

Kaj pa življenjski slog?

K zdravju kosti pripomore vadba z utežmi, nekajenje oziroma prenehanje kajenja ter dovolj vitamina D, ki ga lahko dobimo s sončno svetlobo. Ta vitamin je zadolžen za absorpcijo kalcija in fosforja, kar posredno vpliva tudi na gostoto kosti.

Zapomnite si: pozitivna sprememba življenjskega sloga in prehrane ne zmanjšuje zgolj tveganja za osteoporozo, temveč tudi za številne druge bolezni.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×