fbpx
Domov Zdravje & prehrana Hrana, ki napihuje: s čim jo lahko zamenjate?

Hrana, ki napihuje: s čim jo lahko zamenjate?

Črni trn – prva pomoč pri kroničnem zaprtju

Črni trn kot zdravilno rastlino poznamo že mnogo let. Še dandanes se uporablja pri kroničnih zaprtjih otrok in ostarelih.

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

Preverite, katera hrana, ki se pogosto vsakodnevno znajde na našem krožniku, lahko povzroči napihnjenost, težak občutek v želodcu in posledično pomanjkanje energije. Za vas smo pripravili nekaj predlogov, s čim jo lahko nadomestite, da boste bolj prijazni do svoje prebave.

Zdrava prehrana

Surove križnice

Nikoli ne jejte križnic, to so denimo cvetača, brokoli in zelje, v surovi obliki. V tej obliki so namreč križnice izjemno bogate z vlakninami, ki jih telo v takšni koncentraciji težko uporabi. V surovi obliki tako jejte zelenjavo, kot so denimo kalčki in zelena solata. Surovo zelje zamenjajte s fermentiranim, ki je lažje prebavljivo.

Jabolka

Pri nekaterih ljudeh lahko napihnjenost povzročijo tudi jabolka. Če ste nagnjeni k napihnjenosti tako poskusite zamenjati jabolka z bananami, jagodičevjem ali melonami.  Napihnjenost boste preprečili tudi tako, da jabolka skuhate in si morda privoščite osvežilen kompot.

Nekatera sladila

Alkoholnih sladkorji, največkrat uporabljeni so sorbitol, manitol, ksilitol (xylitol), maltitol, maltitol sirup, laktitol, eritritol (erythritol) in izomalt, ki se večkrat uporabljajo kot nizkokaloričen nadomestek sladkorju, dodajajo pa jih tudi v industrijsko pripravljene sladice, so povezani s simptomi, kot je napenjanje, napihnjenost in celo diareja. Če imate neurejeno prebavo in ste nagnjeni k tem simptomom za slajenje raje uporabite javorjev sirup ali stevijo.

Mlečni izdelki

Mlečni izdelki so težko prebavljivi, povezujemo jih z napihnjenostjo in vetrovi. Če vam mlečni izdelki povzročajo neprijetnosti, jih zamenjajte s kokosovim mlekom ali pa mandljevim mlekom. Odlična zamenjava za živalsko mleko je tudi mleko iz indijskih oreščkov. Rastlinska mleka vsebujejo veliko vitaminov in mineralov.

Gobe

Gobe imajo za marsikoga neprecenljiv okus, ampak so žal izjemno težko prebavljive in bi se naj uporabljale le kot začimba jedem. Gobe zagotovo niso primerne za tiste, ki se borijo s kandido. Če imate težave s kandido, lahko teksturo gob v jedeh dobro zamenjate s pokuhanimi bučkami.

- Oglas -

Najnovejše

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

7 pogostih napak pri čiščenju

Čiščenje stanovanja za večino ljudi ni najbolj prijetno opravilo. Tako seveda želimo, da bi bil čas, ki ga vložimo, čim bolje porabljen.

Tef – izjemno zdravo žito, ki ne vsebuje glutena

Ste že slišali za žito, imenovano tef (Eragrostis tef)? V naših krajih gre za zelo eksotično živilo, ki ga verjetno poznajo le redki posamezniki.

Pasijonka za pomiritev živcev in daljši spanec

Pasijonka vpliva na centralni živčni sistem, in sicer deluje pomirjevalno. Ugotovili so, da izvlečki pasijonke podaljšajo spanje pri peroralnem uživanju.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×