DomovOsebna rastBoljši izkoristek časa – več časa za tisto, v čemer resnično uživate

Boljši izkoristek časa – več časa za tisto, v čemer resnično uživate

Imate nenehno občutek, da vam primanjkuje časa? Morda ste resnično preobremenjeni, morda pa je za težavo kriv slab izkoristek časa, ki ga imate na voljo. To lahko med drugim pomeni, da posvečate preveč energije tistemu, kar ni bistveno, in da pri izvajanju nalog niste učinkoviti, zato zapravite precej več časa, kot bi bilo nujno. Čeprav to v določeni meri drži za vse, je lahko za nekatere ljudi še posebej koristno, da se naučijo, kako bolje izkoristiti čas. Posledično boste lahko pogosteje uživali v dejavnostih, ki vas resnično osrečujejo, kar bo imelo zagotovo zelo pozitiven vpliv na vaše počutje, s tem pa najverjetneje tudi na zdravje.

1. Preden se lotite dela, vedno sestavite seznam prioritetnih nalog

- Oglas -

Občutek, da preprosto ne boste zmogli vsega, kar bi morali narediti, je izredno obremenjujoč. Včasih je lahko celo povod za hudo tesnobo ali panični napad. Preprosta metoda, s pomočjo katere lahko vsaj nekoliko ublažite tovrstne občutke, je razmislek o tem, kaj je tisto, kar je v resnici neodložljivo, in kaj lahko počaka. Vzemite si nekaj minut za to, da na list papirja zapišete vsa opravila, ki vas čakajo v določenem dnevu ali tednu. Nato poskušajte naloge razvrstiti glede na pomembnost. Tako boste najbrž hitro ugotovili, da ni vse tako nujno, kot se je zdelo na prvi pogled.

2. Naučite se reči ne

Stalno pomanjkanje časa je lahko vsaj deloma povezano tudi s tem, da poskušate ustreči vsem. Svoj urnik tako zapolnite z uslugami drugim, pri tem pa vam zmanjka časa zase. Če vas stalna bitka s časom izčrpava, je vsekakor nujno, da se naučite reči ne. Pri tem je pomembno, da ste odločni in da ne pristajate na »barantanja«. Nikomur ne dolgujete natančnih razlag, zakaj nimate časa. Bolj ko boste pojasnjevali in poskušali upravičiti svojo odločitev, bolj ranljivi in neodločni boste delovali, posledično pa vas bo poskušala druga oseba prepričati, da vendarle naredite tisto, za kar vas je prosila.

3. Poskrbite za čim manj motenj

- Oglas -

Priložnost dela tatu: več ko bo možnosti za to, da se namesto z nalogo, ki je pred vami, ukvarjate z brskanjem po družbenih omrežjih ipd., večja bo verjetnost, da boste izkoristili eno od teh možnosti. Pogoste prekinitve pa seveda vplivajo na vašo zbranost. Tako vam lahko določena naloga vzame bistveno več časa, kot bi ga potrebovali sicer. Če želite, da je delo opravljeno čim hitreje – in da imate nato na voljo več časa zase – izklopite telefon in odstranite druge moteče dejavnike ter se resnično posvetite nalogi.

4. Zvečer pripravite najnujnejše za uspešen začetek naslednjega dneva

Občutek pomanjkanja časa je pogosto še posebej intenziven zjutraj. Kaotičen začetek pa je seveda zelo slaba podlaga za nadaljevanje dneva. Svetujemo vam, da ob večerih poskrbite za to, da bodo vaša jutra čim manj stresna. Pripravite zajtrk in malico oziroma kosilo, oblačila, ki jih boste oblekli, torbico itn. Zjutraj boste imeli tako bistveno več časa zase, saj vam ne bo treba tako hiteti.

5. Poskrbite za urejen delovni prostor

To, kako dobro znamo upravljati s časom, je pogosto tesno povezano z urejenostjo našega delovnega prostora. Če morate stalno iskati pomembne dokumente, pisarniške pripomočke ipd., lahko s tem na dolgi rok zapravite precej časa. Še bolj problematično pa je, da ste tako pogosto pod precej večjim stresom, kot bi bilo nujno, posledično pa težje posvetite vso svojo pozornost delu. Tako je pomembno, da se znebite vse nepotrebne krame, s katero je morda napolnjen vaš delovni prostor oziroma kotiček. To obenem sprostilo tudi ogromno prostora v vaši glavi.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×