Prekinjanje biološke ure vodi v debelost

    Če vam stroga dieta in dosledna telovadba ne pomagata olupiti odvečnih kilogramov, poglejte na uro. Na biološko, seveda. Znanstveniki namreč ugotavljajo, da je motnja rutine spanja in prehranjevanja lahko odgovorna za pridobivanje kilogramov in ohranjanje debelosti.

    Glede na naše urnike, ki so pogosto prezasedeni in preveč nepredvidljivi, da bi lahko vanje vpletli stalno uro za kosilo (kaj šele vključno z zajtrkom in večerjo). Dr. Cathy Wyse z Univerze v Aberdeenu pravi, da vam spanje in prehranjevanje ob istem času kot tudi spanje v popolni temi lahko pomaga ohranjati vitko linijo.

    Biološka ura

    Pomembnost svetlobe

    V štiriindvajsetih urah, ki jih imamo dnevno na voljo, je cikel spanja, zbujanja, prehranjevanja in prebavljanja izredno pomemben, saj aktivira procese v vseh celicah človeškega telesa in vpliva tudi na sproščanje hormonov, ki uravnavajo presnovo in druge funkcije. Svetloba je tudi sila, ki nadzira biološko uro rastlin, živali in ljudi ter jih sinhronizira z Zemljinim kroženjem okrog Sonca.

    Dr. Wysova pravi: »Električna svetila so omogočila človeku, da je premagal starodavno sinhronizacijo med ritmom ljudi in okolja. V zadnjem stoletju, je dnevni ritem obrokov, spanja in delovnega časa postopno izginil iz naših življenj. Človeška ura se bori, da bi ostala uglašena z našim izredno nepravilnim načinom življenja in prepričana sem, da to povzroča presnovne in druge zdravstvene težave, in poveča verjetnost debelosti.«

    Vmešavanje v našo telesno uro je pravzaprav vmešavanje v biološko uro oziroma cirkadialni ritem, kar povzroči spremembo genov v jetrih, ki nadzorujejo razgradnjo maščob in glukoze. Ko je normalen vzorec svetlobe in teme prekinjen, pridobivamo kilograme, četudi ne jemo veliko več kot običajno. »Ne vemo, kako ta mehanizem deluje, vendar je pri uravnavanju presnove cirkadialni ritem vsekakor bolj pomemben kot smo domnevali, da je.«

    PREBERITE TUDI:  Zveza potrošnikov za bolj zdrave izbire v avtomatih s hrano in pijačo

    Meni tudi, da je razlog za relativno hitro povečanje svetovne debelosti v razvitem svetu bolj zapleteno. Krivda ni le v napačni prehrani in pomanjkanju gibanja. »Če obstaja ena stvar, ki je gotova glede debelosti, je to dejstvo, da gre za kompleksno mešanico načina, kako živimo, kaj jemo, kdaj spimo in kakšno službo imamo. Cirkadialni ritem je nekaj, kar moramo imeti vedno v mislih.« Morda nas bo ta nova ugotovitev prisilila v več počitka, v bolj urejene navade spanca, redno prehranjevanje in zavedanje, da moramo svojemu telesu vedno prisluhniti. Po pravici povedano, kaj pa sploh lahko izgubite razen nekaj centimetrov okrog pasu?

    Povejte svoje mnenje - kometirajte