0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

DomovRubrikePredstavljamoBilka Baloh o razstrupljanju in postu

Bilka Baloh o razstrupljanju in postu

O tem, kaj lahko s prehranskega vidika sami storimo za telo, da bo čim manj obremenjeno s toksini, pa tudi o varnem postenju, smo se pogovarjali z gospo Bilko Baloh, mentorico in svetovalko za zdravo ter varno razstrupljanje.

Kaj lahko na dnevni ravni naredimo, da bo telo čim manj obremenjeno s toksini?

Vsakodnevno lahko za svoje notranje organe, ki skrbijo za dobro presnovo in prebavo, naredimo zelo veliko, če bomo zgolj upoštevali nekaj osnovnih smernic:

1. Dan začnemo s toplo vodo z nekaj kapljicami limone in ščepcem himalajske soli.

2. Hrano si nosimo v službo ali na delovno mesto, da se ne prehranjujemo v menzah ali s hitro prehrano. Taka hrana je polna aditivov, pesticidov in drugih kemikalij, ki motijo naš endokrini sistem žlez z notranjim izločanjem. Ker je telo ne presnovi, se pretvori v amo – strupe, ki se nalagajo v medceličnini, in ko jih telo ne izloča več, preko urina, blata in znojenja, se toksini iz medceličnine preselijo v krvni obtok. Potem iščejo najšibkejši člen v telesu, kjer se začnejo kopičiti. Tako nastajajo prve bolezni. To so na začetku razne kalcinacije, bolečine v križu, slabo delovanje jeter in vsa preostala sistemska vnetja.

3. Jemo izključno takrat, ko se je prvi obrok presnovil, to pomeni, da je prešel kislo fazo v želodcu. Nikoli ne nalagamo enega obroka na drugega. Zato je najbolje, da smo vedno nekoliko lačni, ko zaužijemo drugi obrok.

4. Ne uživamo hrane vsaj 3–4 ure pred spanjem. Če se hranimo tik pred spanjem, hrana ostaja v želodcu in gnije, fermentira. To pa ponovno ustvarja strupe in pline v telesu. Zelo slabo vplivajo tudi obroki, ki jih uživamo ob gledanju televizije, ko smo za računalnikom ali na telefonu. Jemo v miru, v lepem ambientu in se za hrano tudi zahvalimo.

5. Izogibamo se ocvrti in pečeni hrani, saj ta povzroča neprijetnosti v želodcu, prav tako se izogibamo sladicam, zlasti kupljenim. Namreč domala vsa hrana se v telesu na koncu pretvori v sladkor in naše telo ga v velikih količinah dodatno sploh ne potrebuje. Potrebuje ga naš begajoči um, da zapolnimo vrzeli. Večina ljudi, ki se prenajeda, ima čustvene težave. Takim ljudem pravimo čustveni jedci.

Ali obstajajo osnovna pravila, zelišča, ki jih lahko uporabimo za podporo telesu v detoksifikacijskih procesih, ne glede na individualne razlike v telesni konstituciji?

Kadar je telo stabilno in v ravnovesju, je kar nekaj zelišč, gomoljev, čajev, pa tudi sadja in zelenjave, ki podpirajo razstrupljanje telesa. Naj omenim samo nekatere: pegasti badelj, sok mladih brez, čemaž, regrat, peteršilj, koprive, rman, ingver, rdeča pesa, jabolka, ananas, kivi, zeljnica, artičoke, česen, šparglji in še bi lahko naštevala. Kadar pa imamo v telesu neko neravnovesje, moramo biti pazljivi. Če imamo na primer gastritis ali kako drugače poškodovano želodčno sluznico, potem ne smemo uživati soka rdeče pese, saj je agresivna in bo sok stanje samo poslabšal. Enako je z ingverjem, lahko nam v želodcu nagaja tudi peteršilj, ki je sicer močen čistilec, vendar bodo v želodcu večje količine škodovale. Kapusnice, kot je zelje, lahko napenjajo in podobno. Ni vse za vsakogar, treba je vedeti, kakšno neravnovesje ima oseba, in šele potem ji lahko svetujemo, kaj je zanjo najbolj primerno.

Ali se lahko razstrupljanja v obliki postenja lotimo sami/zakaj je dobro, da nas skozi post spremlja izkušena oseba?

Ko se lotimo prvega posta, je najbolje, da nas na to potovanje popelje izkušena oseba. Ko smo resnično odločeni, da se bomo postili, si izberemo mentorja z dolgoletnimi izkušnjami, nekoga, ki se s tem ukvarja profesionalno. Med postom je potreben tudi pogovor, najpogosteje o telesnih težavah, pa tudi nezavednih mentalnih vsebinah, saj se čistijo »smeti«, ki so globoko zakoreninjene v naši podzavesti. Post ni samo biotransformacija strupov, ampak je tudi duhovno potovanje. Telo se čisti na vseh treh ravneh – telesni, duhovni in mentalni. In nekdo, ki ima veliko izkušenj in je popeljal veliko ljudi na tako potovanje, ima znanje, da vam bo lahko vedno v pomoč, ko sami ne boste imeli odgovora. Gre za vašo varnost in dobre rezultate.

Zakaj je trajanje in način postenja treba prilagoditi posamezniku?

Najboljši so terapevtski posti, ki so prirejeni za vsakega posameznika posebej. Na Zemlji je skoraj osem milijard ljudi, kar pomeni, da si niti dve osebi nista enaki, niti po značaju ali konstituciji. To hkrati tudi pomeni, da telesni odzivi med postom nikoli niso enaki, lahko so si podobni, nikoli pa enaki. Zato so najboljša individualno zasnovana postenja.

Kakšno vlogo igra prehrana po zaključenem postu?

Hrana po postu je izjemnega pomena zaradi več dejavnikov. Prebavni in presnovni organi so nekaj časa počivali, zato je treba najprej urediti redno odvajanje blata. Nekateri ljudje imajo že v osnovi slabo prebavo. Prevladuje jim suhost, kar povzročata elementa zrak in eter, ki vladata njihovi konstituciji. Zato se po postu držimo nežne in kuhane hrane, ki črevesje poboža. Najbolje, da se nekaj dni držimo juh, belega riža, kuhanih kosmičev in neagresivnega sadja ter zelenjave. Ajurveda tako hrano imenuje satvična hrana. Seveda je treba telo regenerirati, ga zdravo »naložiti« nazaj. Pomembna je tudi količina zaužite hrane, saj je želodec skrčen na naravno velikost stisnjene pesti. Kadar so obroki preveliki, je velika možnost, da nas bo bolel želodec, poleg tega hrana dlje časa prehaja kislo fazo, ki se odvija v želodcu. Iz tega razloga hrana tam ostaja in gnije, fermentira, kar ponovno zastruplja naše telo, saj se ustvarjajo strupi in plini.

Na tržišču je v zadnjem času veliko izdelkov za razstrupljanje. Ali imate kake izkušnje z omenjenimi prehranskimi dopolnili? So v sklopu celostnega zavzemanja za zdrav življenjski slog lahko koristna?

V sklopu retreatov, ki jih organiziram, včasih svetujem uporabo prehranskega dopolnila Floradix Detox BIO, tonik, ki ima več koristnih lastnosti. V svoji sestavi ima ogromno čistilnih in revitalizacijskih komponent. Naj izpostavim pegasti badelj, ki je odličen za jetra, pa ingver in kurkumo, ki ustavljata sistemska vnetja. Artičoka je že stoletja znana kot odličen prebiotik. Nekaj vsebuje tudi grenčin, ki jih ne marajo paraziti. Za nameček pa so vse sestavine pridelane ekološko. Pri pridobivanju rastlinskih sestavin ne uporabljajo sintetičnih pesticidov, gnojil, gensko spremenjenih rastlin in rastlin, ki so bile v času rasti izpostavljene kakršnemukoli sevanju. Zato tonik lahko uživajo vsi, ki so na kakršnemkoli razstrupljanju, postu, pa tudi drugi, ki se želijo zgolj prečistiti ter revitalizirati presnovne organe.

Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.

- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -