9 živil, ki preprečujejo raka na dojki

    Znanstveniki že dalj časa ugotavljajo, da je rak dojke tesno povezan s prehrano. Ugotovljeno je bilo, da obstajajo živila, ki zaradi vsebnosti določenih antioksidantov pomagajo preprečevati tega raka. Prosti radikali poškodujejo DNK celic, antioksidanti pa preprečijo, da bi se degenerirane celice, ki vodijo v raka, reproducirale. Poglejmo, katera hrana deluje zaščitno in vas lahko obvaruje pred nastankom raka na dojki.

    Fižol

    Različne študije so pokazale, da imajo ženske, ki vsaj dvakrat tedensko uživajo stročnice, manjšo možnost za nastanek raka na dojki kot tiste, ki se z njimi prehranjujejo manj pogosto. Fižol je odličen vir vlaknin, še posebej zdrav pa je črni fižol, katerega zunanja plast ima visoko vsebnost antioksidantov. Črni fižol lahko ustavi tudi cirkulacijo estradiola, oblike estrogena, ki pospešuje nastanek hormonsko pogojenega raka dojk. Škrob v črnem fižolu se obnaša podobno kot estrogen in zasede estrogenske receptorje, zaradi česar se odvečne količine rakotvorne oblike estrogena izločijo iz telesa.

    rak dojke prehrana

    Borovnice

    Sveže borovnice so odličen vir antioksidantov, med katerimi so klorogenska kislina in pigmenti antociani, ki zavirajo nastanek raka na dojkah. Vsebnost antioksidantov v hrani se določa s pomočjo skenerja, ki rezultat poda v enotah ORAC. Višja kot je ORAC-vrednost hrane, več antioksidantov vsebuje. Na vrhu lestvice poleg sliv in črne čokolade kraljujejo prav borovnice, ki po vsebnosti antioksidantov prekašajo celo vrsto drugega sadja in zelenjave. Borovnice vsebujejo tudi protivnetne komponente, ki pomagajo pri infekcijah uinarnega trakta in delujejo protibolečinsko pri artritisu. V študijah, ki so jih naredili na živalih, so se borovnice izkazale kot hrana, ki upočasnjuje staranje možganov ali jih z leti, povsem nasprotno, pomlajuje, zaradi česar se izboljšuje koordinacija gibov.

    PREBERITE TUDI:  Ali lahko pesticide res sperete z vodo?

    Brokoli

    To je eden najbolj bogatih naravnih virov sulforafana, komponente v hrani, za katero se smatra, da izjemno dobro zavira raka dojke in tudi raka prostate. Raziskave so pokazale, da sulforafan stimulira delovanje telesu lastnih encimov, ki delujejo proti raku, in s tem zavira rast rakavih celic.

    Laneno seme

    Raziskovalci Univerze v Torontu so ugotovili, da se je pri ženskah, ki so dnevno pojedle dve jedilni žlici lanenega semena, močno upočasnila stopnja rasti rakavih celic.

    Česen

    V laboratorijskih eksperimentih je bilo ugotovljeno, da učinkovina alicin, ki vsebuje žveplo, in še vrsta drugih komponent v česnu, upočasnjujejo rast tumornih celic.

    Zeleni čaj

    Zeleni čaj je odličen vir katehinov, izjemno močnih antioksidantov. Študije so pokazale, da se je pri ženskah, ki so zeleni čaj pile dnevno, zmanjšala možnost za nastanek raka na dojkah.

    Gobe

    Šampinjoni in gobe šitake imajo lastnost protirakotvornega delovanja. Nekateri nutricionisti so mnenja, da vsebujejo več antioksidantov kot korenček, buče in paradižnik. V študiji, ki so jo objavili v reviji International Journal of Cancer, so dokazali, da se je pri ženskah, ki so dnevno zaužile 10 gramov gob, zmanjšala možnost za nastanek raka na dojkah za kar 64 odstotkov v primerjavi s tistimi, ki gob niso uživale. Gobe namreč vsebujejo ogromne količine ergotoneina in selena, antioksidantov, ki spodbujajo imunsko aktivnost telesa ter zmanjšujejo možnost za nastanek raka in srčno-žilnih bolezni. Še posebej velja izpostaviti gobe šitake in maitake, ki vsebujejo tudi beta-glukan, ki močno okrepi imunski sistem in za katerega se smatra, da lahko preprečuje raka.

    Ribe in lupinarji

    Raziskovalci Univerze v južni Kaliforniji in Nacionalne Univerze v Singapurju so prišli do odkritja, ki je pomembno predvsem za ženske v obdobju post-menopavze. Ženskam, ki so dnevno zaužile med 40 in 80 gramov rib ali lupinarjev, se je možnost za nastanek raka na dojkah zmanjšala za 26 odstotkov. Razsikava je trajala pet let, primerjali pa so jih z ženskami, ki so v tem obdobju jedle manjše količine morske hrane kot one.

    PREBERITE TUDI:  Jejte več korenčka

    Špinača

    Špinača je bogata z betakarotenom in luteinom, dvema močnima antioksidantoma. Raziskovalci ameriškega Nacionalnega inštituta za vede o okoljskem zdravju so ugotovili, da so imele ženske, ki so dvakrat tedensko jedle špinačo, manj možnosti za nastanek raka na dojki kot tiste, ki so to zelenjavo jedle redkeje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte