Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehrana7 preprostih, a učinkovitih metod za okrepitev imunskega sistema

7 preprostih, a učinkovitih metod za okrepitev imunskega sistema

MORDA VAS ZANIMA

Preventivne tehnike so zagotovo zelo koristne, vendar pa se je nemogoče povsem izogniti patogenim mikrobom. Tako je pomembno, da svoj imunski sistem čim bolje pripravimo na morebiten stik s tovrstnimi organizmi. Posledično se bo namreč naše telo lažje ubranilo pred tujki. Na srečo za močnejši imunski sistem ne potrebujete veliko. Pogosto lahko z zelo preprostimi ukrepi dosežete ogromno …

1. Napolnite svoje dneve z dobrimi navadami

- Oglas -

Spanje, prehrana in gibanje so temelji dobrega zdravja. Če želite, da bo vaš imunski sistem močnejši, so to torej vsekakor tista področja, ki jih je smiselno urediti najprej. Poskušajte spati približno osem ur na noč in skrbite za redno gibanje. Pri prehrani dajte prednost polnozrnatim izdelkom in nenasičenim maščobam ter poskušajte pojesti veliko sadja in zelenjave. Seveda pa ne smete pozabiti niti na zadostno količino tekočine.

2. Odpovejte se kofeinu, alkoholu, sladkorju in … stresu!

Snovi, kot so sladkor, kofein in alkohol, lahko oslabijo vaš imunski sistem, še posebej če z njimi pretiravate. Poskušajte torej čim bolj omejiti vnos, obenem pa je pomembno, da se izogibate stresnim situacijam. Tudi stres namreč zmanjšuje vašo imunsko odpornost.

3. Uživajte več probiotikov

Črevesje in imunski sistem sta precej bolj povezana, kot si verjetno predstavljate. Ravnovesje med koristnimi in škodljivimi bakterijami v črevesju je med drugim zelo pomembno tudi za uspešno zaščito telesa pred bolezenskimi tujki. Tako je priporočljivo, da poskušate svojo hrano pogosteje obogatiti s probiotiki oz. da si pomagate s probiotičnimi dopolnili.

4. Izpirajte nosno votlino in grgrajte

Na grgranje in izpiranje nosne votline s solno oziroma fiziološko raztopino se običajno spomnimo šele takrat, ko smo že zboleli. Vendar pa je lahko to tudi dobra preventivna tehnika oziroma podpora imunskemu sistemu. Patogeni mikroorganizmi namreč najpogosteje vstopijo v telo prav skozi usta in nos. S pomočjo solne raztopine jih lahko zaustavite že pri vhodu in s tem prihranite nekaj energije svojemu imunskemu sistemu.

Grgranje in izpiranje

5. Skrbite za dovolj vitamina D

- Oglas -

Skoraj nemogoče si je predstavljati nasvete za krepitev imunskega sistema brez omembe vitamina D. Gre namreč za enega najpomembnejših vitaminov za učinkovito imunsko obrambo. Nizke vrednosti tega vitamina v telesu tako pomenijo povečano nevarnost za sezonska respiratorna obolenja. Domneva se, da je to povezano s pozitivnim vplivom vitamina D na tvorbo katelicidina – snovi, ki zavre delovanje patogenih bakterij in virusov. Zelo pomembno je torej, da poskušate vsak dan ujeti vsaj nekaj sončnih žarkov. V zimskih mesecih pa je smiselno razmisliti tudi o prehranskem dopolnilu. 

6. Pomagajte si z medicinskimi gobami

Ste že slišali za t. i. medicinske gobe? Gre za skupino, v katero denimo uvrščamo gobe reishi in maitake oziroma velike zraščenke. Poleg mnogih drugih pozitivnih učinkov na zdravje, ki naj bi jih imele, se te gobe pogosto povezujejo tudi s pozitivnim vplivom na imunski sistem. Med drugim naj bi bilo to povezano z betaglukani, ki jih vsebujejo. Gre namreč za kompleksne ogljikove hidrate, ki spodbujajo delovanje imunskih celic. Še posebej koristni so za delovanje makrofagov, znanih tudi pod imenom »celice ubijalke«, saj gre za imunske celice, ki »pogoltnejo« nevarne mikroorganizme. 

7. Povečajte vnos vitamina C

Pogosto se zgodi, da posegamo po dragih dodatkih, pri tem pa pozabimo na določene najosnovnejše ukrepe. Ko gre za krepitev imunskega sistema, je eden takšnih osnovnih, a izredno pomembnih ukrepov zadosten vnos vitamina C. Za to praviloma ne potrebujete posebnih dodatkov. Pazite predvsem, da bo vaša prehrana bogata s citrusi, papriko, brstičnim ohrovtom, kivijem in drugimi živili, ki predstavljajo dober vir vitamina C. Priporočen dnevni vnos tega vitamina za odrasle je približno 80 mg. Med sezono gripe in prehladov pa je smiselno ta vnos še nekoliko povečati.

Preberite tudi: Kislo zelje – odlično za zdravje in črevesno floro

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×