Skrb za okolje bi se morala zaฤeti ลพe v otroลกtvu. ฤe boste svojim otrokom privzgojili zavedanje, kako pomembno je, da skrbimo za naลก planet, bodo kot odrasli precej bolj pozorni na svoje odloฤitve, ki lahko vplivajo na okolje. To bo seveda ลกe posebej pomembno, ฤe bodo imeli moฤ, da sprejemajo odloฤitve, ki presegajo individualne izbire. Morda jih bo prav ยปokoljska vzgojaยซ v otroลกtvu motivirala za to, da bodo kot odrasli precej bolj aktivni. ฤeprav imate morda obฤutek, da gre za zelo majhen kamenฤek v mozaiku, ni ozaveลกฤanje otrok o pomenu okoljevarstva nikoli nesmiselno. ฤas in energija, ki ju boste vloลพili v to, se bosta zagotovo bogato obrestovala. Seveda pa je pomembno, da zaฤnete postopoma, sicer je lahko informacij hitro preveฤ โฆ
1. Uฤite z zgledom
Niti najbolj dodelana teorija ne zaleลพe kaj dosti, ฤe ni podkrepljena s prakso. Tudi ko gre za privzgojo okoljevarstvenih vrednot, boste morali najprej zaฤeti pri sebi. Pomembno je torej, da postanete precej bolj pozorni na to, kako se obnaลกate v otrokovi bliลพini (seveda pa tudi nasploh). Kaj naredite z odpadki, ko v bliลพini ni koลกa za smeti? Kako pogosto kupujete vodo v plastenkah ali plastiฤne nakupovalne vreฤke? ฤeprav imate morda obฤutek, da otrok tega niti ne zaznava, je resnica najverjetneje precej drugaฤna.
2. Poskrbite za veฤ ฤasa v naravi
Za to, da bo lahko vaลก otrok resniฤno razumel, kako pomembna je skrb za ฤisto okolje, je nujen pristen stik z naravo. Pomemben vidik implicitne okoljevarstvene vzgoje tako predstavlja tudi pogostejลกe preลพivljanje ฤasa v naravi, ki bo seveda poskrbelo tudi za mnoge druge koristi. ฤe je mogoฤe, se z otrokom veฤkrat odpravite na sprehod v gozd. Med potjo usmerjajte njegovo pozornost k rastlinam in ลพivalim, ki jih sreฤujeta, hkrati pa lahko mimogrede pobereta morebitne odpadke, na katere bosta naletela med sprehajanjem.
3. Skupno prebiranje knjig in ogledovanje videoposnetkov
Pri malce starejลกih otrocih pride v poลกtev tudi skupno prebiranje knjig oziroma slikanic, v katerih je okoljska problematika predstavljena s pomoฤjo zanimive zgodbe, ki pritegne otrokovo pozornost. Pomembno je, da je podajanje informacij nevsiljivo in prilagojeno otrokovi starosti. Suhoparne informacije bi namreฤ otroka zmedle in zdolgoฤasile, kar bi lahko vzbudilo odpor. Pri izbiri virov bodite torej zelo pazljivi. Podobno velja tudi za razliฤne videoposnetke. ฤe opazite, da otrok ni najbolj zainteresiran za doloฤene oblike podajanja vsebine, raje poiลกฤite primernejลกi naฤin za izobraลพevanje.
4. Iskanje naฤinov za ponovno uporabo odsluลพenih predmetov
Uฤenje je obiฤajno ลกe posebej uspeลกno, ฤe je prepleteno z igro oziroma s kreativnimi dejavnostmi. Odliฤen naฤin za privzgojo ฤuta za okolje je lahko tako tudi skupno ustvarjanje. Z otrokom najprej poiลกฤita odsluลพene predmete v vaลกem gospodinjstvu, nato pa poskuลกajta skupaj najti naฤine za njihovo predelavo, ki bo omogoฤila ponovno uporabo. Stare nogavice lahko na primer postanejo zabavne lutke, odsluลพeno posodo lahko spremenita v cvetliฤne lonce, iz starih oblaฤil pa seลกijeta improvizirani ลกotor, ki ga bo mogoฤe uporabiti za igro. Otrok se bo tako nauฤil, da je koลก za odpadke zares ฤisto zadnja moลพnost, ne prva izbira.
5. Vkljuฤevanje otroka v proces loฤevanja odpadkov
Otroci obiฤajno uลพivajo pri igrah, ki temeljijo na razvrลกฤanju oziroma iskanju podobnosti in razlik. Tako lahko postane tudi proces loฤevanja odpadkov, ki je na prvi pogled precej dolgoฤasno poฤetje, zabavna igra. Zberite odpadke in prosite otroka, da vam pomaga pri razvrลกฤanju v ustrezne koลกe. Seveda pri tem pazite, da se otrok ne bo dotikal predmetov, ki bi bili lahko zanj nevarni.
Preberite ลกe: Intervju z waldorfsko vzgojiteljico: Vzgoja za ลพivljenje v predลกolskem obdobju