Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.

Bolečine v sklepih: 13 nasvetov za ublažitev težav

Bolečine v sklepih postajajo vse bolj razširjene. V določenih primerih so to zgolj začasne bolečine, vendar pa gre pogosto tudi za tipičen znak resnejših bolezni.

Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.
Zdravje & prehranaRastline v spalnici pripomorejo h kakovostnejšemu spancu

Rastline v spalnici pripomorejo h kakovostnejšemu spancu

MORDA VAS ZANIMA

Kaj imajo skupnega sobne rastline in kakovosten spanec? Precej več, kot si verjetno predstavljate! To je potrdila tudi študija pekinških raziskovalcev, ki je bila lani objavljena v reviji Life Sciences in Space Research. Raziskovalci so se sicer osredotočili predvsem na povezavo med rastlinami in premagovanjem specifičnih težav, ki se pojavijo v izoliranih okoljih, konkretno med vesoljskimi odpravami, vendar lahko določene ugotovitve uporabite tudi za izboljšanje kakovosti svojega spanja v običajnih okoliščinah.

Za pomirjajoče učinke je zelo pomembna zelena barva

- Oglas -

Raziskovalci so ugotovili, da je lahko za ljudi, ki morajo preživeti daljša obdobja v izolaciji, na primer na vesoljski ladji, zelo koristna interakcija z rastlinami pred spanjem. Ta lahko namreč poskrbi za občutno izboljšanje kakovosti spanja. Pozitivni učinki rastlin so povezani z različnimi dejavniki. Eden od najpomembnejših naj bi bila barva. V okviru raziskave so bili primerjani učinki različnih rastlin, pri čemer se je izkazalo, da so za spanje še posebej koristne zelene rastline, obenem pa naj bi imele te rastline najbolj pozitiven vpliv na razpoloženje.

Še posebej sproščujoči so vonji užitnih rastlin

Poleg barv so zelo pomembne tudi vonjave, ki jih oddajajo rastline. Nadpovprečno pozitivni učinki so bili zaznani pri užitnih rastlinah oziroma pri rastlinah z užitnimi plodovi, kot sta koriander in jagoda. Izpostavljenost vonjem, značilnim za te rastline, naj bi prispevala k občutkom umirjenosti, sproščenosti, posledično pa h kakovostnejšemu spancu. Ta ugotovitev se ujema z ugotovitvami preteklih študij, povezanih s podobnimi raziskovalnimi vprašanji. Raziskovalci so na primer v preteklosti odkrili povezavo med vonji določenih užitnih rastlin in intenzivnejšim sproščanjem hormonov zadovoljstva.

Interakcija s sobnimi rastlinami kot pomoč pri zniževanju kortizola v telesu

Rastline so lahko tudi nasploh odlična pomoč pri stresu, ki je pogosto eden glavnih razlogov, zaradi katerih ljudje zvečer težko zaspijo. Raziskovalci so tako odkrili, da lahko približno 15 minut interakcije z rastlinami pred spanjem pomaga pri zniževanju ravni kortizola, torej primarnega stresnega hormona. S tem se obenem skrajša povprečni čas, ki je potreben za to, da oseba zaspi, za povrh pa se zmanjša možnost za t. i. mikroprebujanja, ki lahko prekinejo faze globokega spanca, zaradi česar smo zjutraj precej nenaspani, čeprav smo na prvi pogled spali več kot dovolj.

Sobne rastline – več kot samo dekoracija za vašo spalnico

Čeprav sami v bližnji prihodnosti najverjetneje ne načrtujete vesoljske odprave ali daljšega obdobja popolne izolacije, so ugotovitve pekinških in drugih raziskovalcev zagotovo nekaj, kar je smiselno implementirati v večerno rutino – še posebej če vaš spanec trenutno ni najboljši. Nekaj sobnih rastlin v spalnici je torej vsekakor pametna ideja. Koristna je že sama izpostavljenost rastlinam, še pozitivnejše učinke pa lahko pričakujete, če si boste pred spanjem vzeli nekaj časa za interakcijo z njimi.

- Oglas -

Kaj to pomeni v praksi? Ena možnost je seveda zalivanje oziroma nega rastlin, interakcija pa lahko poteka tudi v obliki nekakšne meditacije oziroma treninga čuječnosti. Rastline si pred spanjem dobro oglejte, pri čemer bodite pozorni tudi na podrobnosti. Dotaknite se stebel, listov, morebitnih cvetov, zemlje itn. Nato pa zaprite oči in uživajte v povsem naravni aromaterapiji. Kot omenjeno, bodo učinki aromaterapije še posebej izraziti, če boste spalnico napolnili z užitnimi rastlinami, od katerih imate lahko seveda dodatno korist. Nato se počasi pripravite za spanje.

Ko ležete in zaprete oči, poskusite v spomin priklicati podobo rastlin, ki ste jih opazovali še pred nekaj trenutki. Ta vaja bo predstavljala piko na i vaše sproščujoče večerne rutine. Zagotovo ne boste potrebovali več kot nekaj minut, da potonete v globok, umirjen, krepčilen spanec.

Preberite tudi: Zakaj so sobne rastline odlične za zdravje?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×