Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaRastline v spalnici pripomorejo h kakovostnejšemu spancu

Rastline v spalnici pripomorejo h kakovostnejšemu spancu

MORDA VAS ZANIMA

Kaj imajo skupnega sobne rastline in kakovosten spanec? Precej več, kot si verjetno predstavljate! To je potrdila tudi študija pekinških raziskovalcev, ki je bila lani objavljena v reviji Life Sciences in Space Research. Raziskovalci so se sicer osredotočili predvsem na povezavo med rastlinami in premagovanjem specifičnih težav, ki se pojavijo v izoliranih okoljih, konkretno med vesoljskimi odpravami, vendar lahko določene ugotovitve uporabite tudi za izboljšanje kakovosti svojega spanja v običajnih okoliščinah.

Za pomirjajoče učinke je zelo pomembna zelena barva

- Oglas -

Raziskovalci so ugotovili, da je lahko za ljudi, ki morajo preživeti daljša obdobja v izolaciji, na primer na vesoljski ladji, zelo koristna interakcija z rastlinami pred spanjem. Ta lahko namreč poskrbi za občutno izboljšanje kakovosti spanja. Pozitivni učinki rastlin so povezani z različnimi dejavniki. Eden od najpomembnejših naj bi bila barva. V okviru raziskave so bili primerjani učinki različnih rastlin, pri čemer se je izkazalo, da so za spanje še posebej koristne zelene rastline, obenem pa naj bi imele te rastline najbolj pozitiven vpliv na razpoloženje.

Še posebej sproščujoči so vonji užitnih rastlin

Poleg barv so zelo pomembne tudi vonjave, ki jih oddajajo rastline. Nadpovprečno pozitivni učinki so bili zaznani pri užitnih rastlinah oziroma pri rastlinah z užitnimi plodovi, kot sta koriander in jagoda. Izpostavljenost vonjem, značilnim za te rastline, naj bi prispevala k občutkom umirjenosti, sproščenosti, posledično pa h kakovostnejšemu spancu. Ta ugotovitev se ujema z ugotovitvami preteklih študij, povezanih s podobnimi raziskovalnimi vprašanji. Raziskovalci so na primer v preteklosti odkrili povezavo med vonji določenih užitnih rastlin in intenzivnejšim sproščanjem hormonov zadovoljstva.

Interakcija s sobnimi rastlinami kot pomoč pri zniževanju kortizola v telesu

Rastline so lahko tudi nasploh odlična pomoč pri stresu, ki je pogosto eden glavnih razlogov, zaradi katerih ljudje zvečer težko zaspijo. Raziskovalci so tako odkrili, da lahko približno 15 minut interakcije z rastlinami pred spanjem pomaga pri zniževanju ravni kortizola, torej primarnega stresnega hormona. S tem se obenem skrajša povprečni čas, ki je potreben za to, da oseba zaspi, za povrh pa se zmanjša možnost za t. i. mikroprebujanja, ki lahko prekinejo faze globokega spanca, zaradi česar smo zjutraj precej nenaspani, čeprav smo na prvi pogled spali več kot dovolj.

Sobne rastline – več kot samo dekoracija za vašo spalnico

Čeprav sami v bližnji prihodnosti najverjetneje ne načrtujete vesoljske odprave ali daljšega obdobja popolne izolacije, so ugotovitve pekinških in drugih raziskovalcev zagotovo nekaj, kar je smiselno implementirati v večerno rutino – še posebej če vaš spanec trenutno ni najboljši. Nekaj sobnih rastlin v spalnici je torej vsekakor pametna ideja. Koristna je že sama izpostavljenost rastlinam, še pozitivnejše učinke pa lahko pričakujete, če si boste pred spanjem vzeli nekaj časa za interakcijo z njimi.

- Oglas -

Kaj to pomeni v praksi? Ena možnost je seveda zalivanje oziroma nega rastlin, interakcija pa lahko poteka tudi v obliki nekakšne meditacije oziroma treninga čuječnosti. Rastline si pred spanjem dobro oglejte, pri čemer bodite pozorni tudi na podrobnosti. Dotaknite se stebel, listov, morebitnih cvetov, zemlje itn. Nato pa zaprite oči in uživajte v povsem naravni aromaterapiji. Kot omenjeno, bodo učinki aromaterapije še posebej izraziti, če boste spalnico napolnili z užitnimi rastlinami, od katerih imate lahko seveda dodatno korist. Nato se počasi pripravite za spanje.

Ko ležete in zaprete oči, poskusite v spomin priklicati podobo rastlin, ki ste jih opazovali še pred nekaj trenutki. Ta vaja bo predstavljala piko na i vaše sproščujoče večerne rutine. Zagotovo ne boste potrebovali več kot nekaj minut, da potonete v globok, umirjen, krepčilen spanec.

Preberite tudi: Zakaj so sobne rastline odlične za zdravje?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×