Poznate tiste noči, ko vam preprosto ne uspe zaspati, čeprav ste zelo utrujeni? Mnogim ljudem se to dogaja zelo pogosto. Za to, da zaspijo, potrebujejo nadpovprečno veliko časa – posledično pa to velikokrat pomeni, da je čas dejanskega spanja mnogo krajši. Kaj storiti? Kadar težave niso prehude, si lahko pomagate z določenimi triki, ki so pri številnih ljudeh izjemno učinkoviti. Za vas smo tokrat poiskali tri takšne trike za lažje spanje, ki jih je vsekakor vredno preizkusiti!

Spanec

Vojaški trik, ki vas zaziblje v sen v zgolj 2 minutah

Pri tem triku gre za metodo, ki je bila oblikovana posebej za vojake. Ti so morali namreč pogosto zaspati v zelo težkih pogojih. Po nekaterih podatkih naj bi ta metoda učinkovala pri kar 96 odstotkih ljudi, ki so vadbi tehnike posvetili vsaj 6 tednov. Najprej povsem sprostite mišice na svojem obrazu, vključno z jezikom, čeljustjo in mišicami okoli oči. Nato spustite ramena in roke čim bolj navzdol – najprej na eni, nato pa še na drugi strani. Globoko izdihnite in sprostite prsni koš, nato pa še noge – od stegen navzdol. Zdaj posvetite približno 10 sekund temu, da poskušate iz svoje glave odgnati vse misli, preden si zamislite eno izmed naslednjih podob:

  • Ležite v čolnu sredi mirnega jezera. Nad vami ni nič drugega kot povsem jasno nebo.
  • Ležite na viseči mreži iz črnega žameta v povsem temni sobi.

Namesto omenjenih podob lahko v mislih počasi ponavljate tudi: »Ne razmišljaj, ne razmišljaj, ne razmišljaj …«

Tehnika »4-7-8«

To tehniko so razvili indijski jogijski mojstri, njena osnova pa je posebno dihanje, pri katerem si pomagate s štetjem. Najprej počasi vdihujte skozi nos in medtem štejte do 4. Nato za 7 sekund zadržite dih. Na koncu pa 8 sekund izdihujte skozi usta. Ponavljajte, dokler ne zaspite – običajno se to zgodi zelo hitro. Vaja pomaga pri upočasnitvi srčnega utripa in umiritvi diha, kar sta dva ključna pogoja, da lahko potonemo v miren spanec. Več o tehniki 4-7-8.

Vzpostavite močno povezavo med posteljo in spanjem

Osnova tu je podobna kot pri navajanju malčkov na urejen ritem spanca. Pomembno je, da se ustvari močna povezava med posteljo in spanjem. Kaj pa to pomeni v praksi? Če po krajšem času ležanja v postelji (ne več kot približno 10 minut), ne morete zaspati, vstanite in pojdite v drug prostor. Ostanite pokonci tako dolgo, kot želite, in se vrnite v spalnico šele takrat, ko boste želeli spati. Morda sicer prvih nekaj dni tako ne boste spali veliko, vendar pa boste sčasoma strenirali svoje možgane in telo – tako boste ob pogledu na posteljo zelo hitro postali zaspani oziroma pripravljeni na spanje.

Če trenutno postelja v vas vzbuja predvsem spomine na številne noči, ko ste se nemirno obračali, spanca pa ni bilo od nikoder, je nujno, da pretrgate ta začarani krog, ko se že vnaprej bojite, da ne boste mogli zaspati. Nato pa se vam to zares zgodi, in sicer v veliki meri najverjetneje prav zaradi strahu in nemira. Naj bo torej postelja odslej povezana s pozitivnimi asociacijami!