Živila za lepe in zdrave lase

    Za lepe in zdrave lase povprečna ženska porabi precej časa, energije in denarja, mnoge pa se ne zavedajo, da lahko drage šampone in pripravke nadomestijo z uravnoteženo prehrano, ki lahko lase okrepi in zdravi, s tem pa so tudi videti lepši.

    Lasje namreč potrebujejo zadostno količino beljakovin, glukoze, vitaminov in mineralov, da lahko normalno rastejo in so zdravi. Tanjšanje las, razcepljene konice in prhljaj so tako lahko znaki, da vašem telesu primanjkuje pomembnih hranil, zato namesto umetnih pripravkov za lase raje posezite po naslednjih živilih.

    Hrana za lase

    Orehi proti sivim lasem

    Orehi so bogati z biotinom, vitaminom E in naravnimi vlažilnimi omega olji, vsebujejo pa celo sledove bakra, pravi strokovnjakinja Madeleine Preston. Baker namreč igra pomembno vlogo pri proizvodnji melanina, pigmenta, ki lasem daje barvo. Pomanjkanje bakra v telesu je pogost vzrok za prezgodnje sive lase, zato ne skoparite z orehi, da si ne bo treba barvati las. Lasje brez pravega življenja so lahko znak, da ne jeste dovolj beljakovin, saj lasje v veliki večini sestavljajo prav beljakovine. Če se iz različnih vzrokov beljakovinam izogibate, se rešitev morda skriva v kvinoji, ki vsebuje vse aminokisline, pomembne za telo, vključno lizin. Tega sicer najdemo v šamponih proti izpadanju las.

    Leča in jajca proti izpadanju in za moč

    Med vzroke za tanjšanje las in njihovo izpadanje pa lahko štejemo tudi pomanjkanje železa. Lasje postanejo »sestradani«, rast se upočasni, začne se izpadanje, zato posezite po rdečem mesu ali leči. Med živila, ki lasem pomagajo, pa so tudi jajca. Vsebujejo beljakovine in vitamina B ter D, pa tudi biotin, ki spodbuja nastajanje keratina. Ta lasem daje prožnost in moč. Iz jajc si lahko naredite tudi naravno masko za lase.

    PREBERITE TUDI:  5 živil za krepke lase

    Cink proti prhljaju

    Če se bojujete s prhljajem, vzrok za to morda tiči v pomanjkanju cinka, ki pomaga ohranjati delovanje žlez, ki izločajo olja. Ta olja obdajajo lasne mešičke, če olj ni dovolj, pa lasišče postane suho in se začne luščiti. Veliko cinka vsebujejo ostrige, rakci in jastogi, pa tudi bučna semena, svetujejo strokovnjaki. Ko se postaramo, lasje postanejo krhki in brez življenja, razlog za to pa je lahko tudi upad kremena. Ta mineral je pomemben za ohranjanje hormonskega ravnovesja, veliko pa ga najdemo v ovsu.

    Pomemben vitamin C

    Rešitev za razcepljene konice in suhe lase se skriva v vitaminu C, ki lase varuje pred škodljivimi prostimi radikali. Zato jejte rdečo papriko, pomaranče, jagode, paradižnik in brokoli. Za svoje lase lahko s pravilno prehrano vsak dan naredimo veliko, zato posezite po živilih, ki na lase delujejo blagodejno, seveda pa s svojimi sestavinami koristijo tudi drugim delom telesa.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte