DomovZdravje & prehranaZaradi pandemije v porastu (tudi) težave s spanjem

Zaradi pandemije v porastu (tudi) težave s spanjem

Pandemija je močno preoblikovala naš svet – tako na družbeni kot na individualni ravni. Marsikdo se tako spopada z novimi težavami, pri čemer so med drugim zelo pogoste tudi težave s spanjem. Nespečnost je postala namreč v času pandemije novega koronavirusa nadpovprečno razširjena …

Kortizol in adrenalin, ki nam ne pustita (za)spati …

- Oglas -

Eden od glavnih razlogov za porast težav s spanjem je seveda stres. Ko smo pod stresom, se namreč sproščajo večje količine adrenalina in kortizola. Naše srce pogosto podivja, obenem pa se poviša tudi krvni tlak. Gre za odziv, imenovan »boj ali beg«, ki je lahko izredno obremenjujoč za naše telo. V normalnih okoliščinah se večje količine kortizola sproščajo predvsem zjutraj. To nam namreč pomaga, da se prebudimo in začnemo dan. Po drugi strani pa morajo biti količine kortizola v telesu zvečer zelo nizke, sicer je skorajda nemogoče zaspati.

Porušena dnevna rutina vpliva na neustaljen urnik spanja

Stres je torej osnova, vendar pa so pogosto prisotni tudi drugi dejavniki, ki onemogočajo kakovosten spanec. Pandemija je močno vplivala na našo vsakodnevno rutino oziroma na naše običajne navade. Dnevi so precej manj strukturirani, kot so bili pred tem – še posebej če morate usklajevati delo od doma in skrb za (majhne) otroke. Porušen dnevni urnik tako pogosto vpliva tudi na to, da številni ljudje odhajajo v posteljo ob povsem naključnih urah. Marsikdo mora ostati pokonci precej dolgo, da lahko dokonča svoje delo. Ker je ena od osnov dobre »spalne higiene« ustaljen urnik odhajanja v posteljo in zbujanja, ni presenetljivo, da so opisane spremembe prispevale k zaskrbljujočemu številu novih primerov nespečnosti oziroma težav s spanjem.

K težavi prispevata tudi nezdrava prehrana in pomanjkanje telesne aktivnosti

Med navadami, zaradi katerih je nespečnost danes precej bolj razširjena težava, kot je bila pred dobrim letom dni, pa je zagotovo smiselno izpostaviti tudi nezdravo prehranjevanje in pomanjkanje gibanja. Če večino časa preživite doma, se namreč poveča možnost za pogoste obiske hladilnika oziroma za poseganje po nezdravih prigrizkih, v katerih morda iščete tolažbo za preobremenjenost, dolgčas, zaskrbljenost itn.

- Oglas -

Obenem je pandemija močno omejila naše možnosti, povezane z vadbo oziroma telesno aktivnostjo. Če ste bili pred tem vajeni vadbe v skupini ali obiskovanja fitnes centra, vam je morda v zadnjih mesecih zmanjkalo motivacije za samostojno vadbo doma. Kombinacija nezdrave prehrane in nezadostne telesne aktivnosti zagotovo prispeva k večji nevarnosti za težave s spanjem, seveda pa prinaša tudi mnoge druge negativne posledice.

Konec pandemije najverjetneje ne bo čudežno razrešil težav s spanjem

Čeprav se zdi, da lahko počasi že vidimo luč na koncu tunela, to ne pomeni, da bodo težave s spanjem čudežno izginile, ko bo virus zajezen. Če se boste želeli rešiti nespečnosti, boste potrebovali precej vztrajnosti in doslednosti pri upoštevanju osnovnih napotkov, ki so del dobre spalne higiene. Svetujemo vam, da zmanjšate vnos kofeina oziroma da se mu v popoldanskem času povsem izognete ter da poskrbite za čim bolj tiho in temno spalnico in za to, da temperatura zraka v prostoru ne bo previsoka.

Hkrati je pomembno, da omejite uporabo elektronskih naprav, še posebej v večernih urah, saj ima modra svetloba negativen vpliv na tvorbo melatonina. Odsvetujemo vam tudi uživanje alkohola v večernih urah. Čeprav vas lahko nekoliko sprosti, posledično pa lažje zaspite, je spanec tako bistveno manj kakovosten, zato zjutraj niste zares spočiti. Zelo priporočljiv je tudi sproščujoč ritual pred odhodom v posteljo – privoščite si lahko na primer toplo kopel ali pa posvetite nekaj minut meditaciji, jogi, razteznim vajam ipd. Če vas morda zanimajo naravni dodatki za ublažitev težav s spanjem, je lahko dobra izbira magnezij, ki pomaga pri sprostitvi napetih mišic. V zadnjem času pa postajajo vedno bolj priljubljene tudi t. i. obtežilne odeje, ki poskrbijo za občutek varnosti, posledično pa se lažje umirimo in zaspimo.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×