Uživanje maščob omega-3 lajša simptome Chronove bolezni

    Chronova bolezen je kronično vnetno bolezensko stanje, pri čemer se stalna vnetja lahko pojavljajo na katerikoli točki prebavnega trakta, od ustne odprtine do zadnjika. Chronova bolezen lahko tako v primerjavi z drugimi črevesnimi obolenji, kot so denimo ulcerozni kolitis, prizadene katerikoli del črevesja. Najpogosteje se pojavlja v obliki lis, ki so obdane z zdravim tkivom, saj se lahko tako nemoteno širi naprej skozi preostalo tkivo. Simptomi so zaradi omenjenega širjenja precej boleči – mednje spadajo kronično krvavo ali vodeno odvajanje blata, hude bolečine v trebuhu, vročina ter izguba apetita, pri čemer je po navadi tako, da omenjeni simptomi ves čas nihajo oziroma pridejo ter gredo.

    chronova bolezen

    Chronova bolezen se razvija predvsem v med 20. in 40. letom starosti, čeprav se včasih lahko razvije tudi pri otrocih ter starejših, zdravila zanjo pa zdaj še ni. Nekateri, ki za boleznijo trpijo, jo sicer skušajo premagati s kirurško odstranitvijo obolelega prebavnega trakta, a ta možnost je zgolj začasna rešitev, saj operacija bolezni zaradi hitrega širjenja ne odpravi. Tisto, kar najopazneje lajša simptome Chronove bolezni, so le zdravila ter primerna prehrana. Pri slednji je najpomembnejše to, da bolniki uživajo čim več hrane s protivnetnimi lastnostmi, ki črevesja ne draži. Sem denimo štejemo hrano z visoko ravnjo vsebnosti vitamina B, kalcija in magnezija, v zadnjem času pa rezultati nekaterih študij na omenjeni seznam štejejo tudi maščobne kisline omega-3. Aktivno vključevanje teh v vsakodnevni jedilnik naj bi namreč precej omililo bolezenske znake.

    Maščobne kisline omega-3 naj bi bile pri blaženju bolezenskih znakov ter preprečevanju Chronove bolezni tudi veliko učinkovitejše kot protivnetna zdravila. Ta se namreč »ukvarjajo« predvsem z ustavljanjem vnetij, ko so ta že zavzela zdravo tkivo, maščobe omega-3 pa tkivu ponujajo tako kurativo kot tudi preventivo. Še več. Redno uživanje maščobnih kislin omega-3 ima lahko na dolgi rok tako pozitiven učinek, da lahko bolniki sčasoma celo zmanjšajo dnevno dozo protivnetnih zdravil, ki so potrebna za nadzor bolezni.

    PREBERITE TUDI:  Razstrupljevalni smoothie za kožo

    In kateri je »najzanesljivejši« vir, iz katerega lahko pridobimo največ maščob omega-3? Raziskave kažejo, da so to ribe. Z dodajanjem večjih količin rib v bolnikov jedilnik se tako lahko bolezenski simptomi omilijo tudi do 40 odstotkov. Endoskopski pregledi so namreč pri rednem uživanju ribjega mesa pokazali občutno zmanjšanje obsega vnetega tkiva. Priporočljivo je uživanje katerekoli ribe, najbolj pa strokovnjaki priporočajo sardele, divji losos, skuše, tuno ter šarenko. Dober vir maščob omega-3 pa so navsezadnje tudi klapavice, konzervirane tune, ostrige, raki ter kozice. Seveda pa je treba poudariti, da maščobne kisline omega-3 Chronove bolezni ne bodo čudežno odpravile, bodo pa zagotovo opazno pripomogle k blaženju njenih simptomov ter tako pomagala zdravilom pri njenem uravnavanju.

    Več o Chronovi bolezni si preberite še na: https://www.bodieko.si/crohnova-bolezen

    Povejte svoje mnenje - kometirajte