Naravo smo si samo sposodili od naših zanamcev, pravi rek in včasih je potrebna le skromna ideja, da povsem spremenimo odnos do narave in okolja. Pri Škodi so s prav takimi majhnimi potezami naredili linijo varčnih in čistih avtomobilov GreenLine.
Varčnejše pnevmatike
Za začetek je treba pogledati kar pod avto oziroma tja, kjer se ta zliva s cesto. Da so pnevmatike pomemben del avtomobila, tudi ko gre za ekologijo, ve malokdo. Zmes, oblika in profil vplivajo na kotalni upor pri stiku s podlago. Vsi modeli serije GreenLine imajo posebne pnevmatike, ki so tanjše in trše od običajnih, kar pomeni, da imajo zaradi manjšega trenja in ker se med vožnjo manj deformirajo, manjši kotalni upor. Že samo s temi pnevmatikami se močno zmanjša poraba.
Posebna aerodinamična oblika
Če bi vozili v brezzračnem prostoru, bi bila poraba zanemarljiva, tako pa zrak ves čas zavira avto, ki potrebuje moč, da upor premaga. Od aerodinamike ni odvisna le končna hitrost, temveč tudi poraba. Zato so avtomobile Škoda GreenLine dodatno približali k tlom, z aerodinamičnimi dodatki in spremembami pa na pameten način zmanjšali upor in naredili vozilo bolj učinkovito.
Zbiranje odvečne energije
Pri zaviranju zavore opravljajo delo, energija, ki se pri tem sprošča, pa izpuhti v zrak kot toplota. Škodini modeli GreenLine pri zaviranju zbirajo del te energije in jo pretvorijo v električno energijo, ki se shranjuje v akumulator. Pametna elektronika poskrbi, da se tako povrnjena energija porablja v kompleksnih električnih sistemih sodobnega avtomobila, namesto da bi motor z alternatorjem proizvajal dodatno elektriko. Posledica? Vsak odstotek energije, ki ga lahko zberemo iz zaviranja, zmanjšuje porabo.
Čakanje pred semaforji in v kolonah s prižganim motorjem vsekakor ne koristi ne porabi ne okolju. Sistem Start-Stop v modelih GreenLine samodejno izklaplja motor, kadarkoli avto stoji več kot sekundo. Ko pritisnete sklopko, se motor ponovno zažene, vse skupaj pa presenetljivo zmanjša porabo.
Spremembe, ki omogočajo zmanjšanje porabe goriva in izpustov ogljikovega dioksida:
- Sistem Start-stop.
- Sistem za regeneracijo energije.
- Ročni menjalnik z optimiziranimi prestavnimi razmerji.
- Zmanjšan koeficient zračnega upora zaradi znižanega in pokritega podvozja.
- Posebne pnevmatike z nizkim kotalnim uporom in višjo predpisano vrednostjo tlaka.