Zoperstavite se sindromu x

    Čeprav imamo danes na voljo več izbire, kot kdajkoli prej, pa smo zagotovo bolj podhranjeni in bolj boni kot kdajkoli prej. Neustrezna prehrana je tudi razlog za nastanek metaboličnega sindroma ali sindroma x, ki ga ima že vsaka šesta oseba razvitega sveta. Ne gre za bolezen, ampak stanje, ki obsega različne dejavnike tveganja.

    Statistični podatki pravijo, da ima samo v Ameriki ta sindrom že okrog 40 milijonov ljudi. Svetovna zdravstvena organizacija za diagnozo sindroma x navaja tri ključne dejavnike tveganja, in sicer krvni tlak 130/85 mmHg ali višji, vrednost serumskega dobrega holesterola manjša od 1,04 mmol/l in raven krvnega sladkorja na tešče 6,1 mmol/l. Če bo število predebelih oseb še vedno naraščalo s tako hitrostjo, potem se bo tudi pogostost metaboličnega sindroma povečala.

    Kronični stres, ki je postal že kar nekako sestavni del modernega življenja, med drugim povzroča kopičenje maščobe okrog trebuha, poleg tega pa tudi hormonsko neravnovesje. Sindromu x številni pravijo tudi kar smrtonosni sindrom, saj povzroča bolezni, kot so sladkorna bolezen tipa 2, srčni infarkt in možganska kap.

    S tem, da boste spremenili življenjske navade, kar pomeni, da se boste začeli drugače prehranjevati in postali telesno bolj aktivni, lahko preprečite metabolični sindrom. To stanje je namreč reverzibilno, kar pomeni, da si s spremembo načina življenja lahko spet povrnete zdravje in dobro počutje.

    sindrom x

    Ustrezna prehrana – močno orožje proti sindromu x

    Učinkovita pot, da si spet povrnete zdravje, je, da se začnete ustrezno prehranjevati in dovolj gibati. Tako boste izgubili odvečno težo ter si povrnili sposobnost normalnega odzivanja na inzulin. Kot navaja dr. Lejla Kažinič Kreho, bi morale osebe z diagnosticiranim metaboličnim sindromom izgubiti 20 odstotkov svoje teže, da bi bilo njihovo srce spet zdravo.

    PREBERITE TUDI:  Zdravi prigrizki, s katerimi lahko zamenjate čips

    Poskrbite za zdravo srce

    Rak dojk je danes najpogostejši vzrok smrti žensk med 40. in 55. letom. Vendar pa je uničujoči obseg bolezni srca še večji. Ko razmišljamo o boleznih srca, imamo pogosto v glavi podobo starejše ženske z močno povišano telesno maso. Skrb vzbujajoče pa je dejstvo, da bolezni srca prizadenejo tudi vse mlajše ženske. Zakaj bi dopustili, da povišana raven trigliceridov v krvi, krvni tlak in holesterol omejujejo vaše življenje, vaše zdravje?

    Nekaj najbolj priporočljivih živil za zdravo srce:

    Maščobne kisline omega 3 in vitamin D

    Živila, bogata z maščobnimi kislinami omega 3 in vitaminom D znižujejo raven škodljivih trigliceridov, spodbujajo nastajanje prostaglandinov, skrbijo za normalen srčni ritem in uravnavajo sladkor v krvi. Uživajte veliko plavih rib, laneno olje in orehe.

    Živila z nižjim glikemičnim indeksom

    Posegajte po živilih z veliko prehranskimi vlakninami, torej po celozrnatih žitih, sadju in zelenjavi (še posebej po tisti intenzivnih barv).

    Rdeča pesa

    Sok rdeče pese je zelo koristen, saj zelo prispeva k zniževanju povišanega krvnega tlaka.

    Mandlji

    Mandlji znižujejo raven slabega holesterola v krvi in varujejo pred srčno-žilnimi boleznimi. Ena od raziskav je pokazala, da se je pri moških, ki so na dan pojedli 30 gramov mandljev, raven slabega holesterola zmanjšala za kar 4,4 odstotke, pri tistih, ki so zaužili dve pesti, pa celo za dobrih 9 odstotkov.

    Paradižnik

    Paradižnik izstopa predvsem zaradi likopena, ki zavira oksidacijo slabega holesterola. Kuhan paradižnik povečuje absorpcijo likopena v telesu.

    Zeleni čaj

    Zeleni čaj neposredno koristi zdravju srca, saj njegovi polifenoli uravnavajo razmerje med dobrim in slabim holesterolom v krvi.

    Česen

    Tudi česen odlično ščiti pred boleznimi srca in ožilja, saj znižuje krvni tlak in raven slabega holesterola v krvi.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte