S pravilno prehrano nad depresivno razpoloženje!

Depresija je bolezen, ki ne izbira. Že jutri lahko napade vas ali vaše bližnje. Seveda je povsem običajno, da vaše razpoloženje ni vedno najboljše, a če se že dalj časa spopadate s hudo žalostjo (lahko tudi brez posebnega razloga), brezvoljnostjo, utrujenostjo, težavami s spanjem in drugimi simptomi, značilnimi za depresijo, je nujno, da čim prej poiščete pomoč strokovnjaka.

Zdravljenje depresije zahteva celosten pristop, pri čemer pa ima zelo pomembno vlogo tudi prehrana. Vsakdo izmed nas pa se občasno sooča z depresivnim stanjem, ki ni bolezen, smo pa takrat pogosto brez volje ali žalostni. Pravilno izbrana živila vam pomagajo ublažiti simptome blage depresije, poleg tega pa lahko delujejo tudi kot preventiva. Določena hrana je še posebej učinkovita pri preprečevanju in blaženju depresivnih občutkov.

Depresivno stanje

Orehi

Pri boju z depresijo ima pomembno vlogo zadosten vnos maščobnih kislin omega 3. Eden najboljših rastlinskih virov so prav orehi. Številne raziskave so pokazale, da maščobne kisline omega 3 pozitivno vplivajo na možganske funkcije in blažijo simptome depresije. Pest orehov na dan je tako dobra izbira za vse, ki vas pogosto muči depresivno razpoloženje.

Jagodičevje

Različne vrste jagodičevja vsebujejo ogromno antioksidantov, ki občutno zmanjšajo nevarnost za razvoj kronične depresije. Poleg tega so borovnice, jagode, maline in drugo jagodičevje izjemno okusna popestritev jedilnika, čeprav vsebujejo zelo malo kalorij. Namesto nezdravih sladic, s katerimi poskuša marsikdo ublažiti svoja depresivna občutja, si raje privoščite svoje priljubljeno jagodičevje. S tem boste potešili željo po sladkem, obenem pa poskrbeli za izboljšanje razpoloženja.

Zelenolistna zelenjava

Nedavne študije kažejo, da obstaja precejšnja verjetnost, da je depresija posledica vnetja v možganih. Prav to je eden glavnih razlogov, zakaj bi morali tisti, ki se spopadate z depresijo, povečati vnos zelenolistne zelenjave, denimo špinače in ohrovta. Zelenolistna zelenjava je namreč znana po številnih koristnih učinkih na naše zdravje, med drugim tudi po tem, da preprečuje in blaži vnetja v našem telesu. Poleg tega pa vsebuje veliko pomembnih vitaminov (predvsem A, C, E in K), mineralov in fitokemikalij.

PREBERITE TUDI:  Limona, česen in ingver – dobitna kombinacija

Temna čokolada

Zmerne količine temne čokolade bodo oskrbele vaše telo z močnimi antioksidanti, predvsem s polifenoli in flavonoli. Poleg tega kakovostna temna čokolada znižuje krvni tlak, zato je dobra izbira za vse, ki poleg depresivnih občutij pogosto zaznavate tudi simptome anksioznosti. Temna čokolada vas bo tako pomirila in vam pomagala, da lažje premagate svoje težave.

Gobe

Ste vedeli, da se zaloge serotonina, tako imenovanega hormona sreče, shranjujejo v vašem črevesju? Tako je pri depresivnih občutkih zagotovo smiselno razmisliti tudi o stanju vaše prebave. Eno od živil, ki so še posebej koristna za zdravo črevesno floro, so gobe. Delujejo namreč podobno kot probiotiki, saj spodbujajo razmnoževanje koristnih bakterij.

Paradižnik

Visoka vsebnost folne kisline, s katero se lahko pohvali, je glavni razlog, zaradi katerega je paradižnik živilo, ki vam lahko pomaga pri depresiji. Ugotovljeno je namreč bilo, da je pri pacientih, ki zbolijo za depresijo, pogosto prisotno prav pomanjkanje folne kisline.

Ovseni kosmiči

Kompleksni ogljikovi hidrati spodbujajo tvorbo serotonina. Odličen vir so ovseni kosmiči, ki si jih lahko pripravite na različne načine, na primer kot ovseno kašo, v katero dodate suhe slive. Kašo lahko skuhate v večjih količinah in jo shranite v hladilniku, kjer bo zdržala kar nekaj dni. Tako vas bo zjutraj pričakal okusen in nasiten zajtrk, ki bo poskrbel tudi za izboljšanje vašega razpoloženja.

Povejte svoje mnenje - kometirajte