Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
Zdravje & prehranaRak debelega črevesa: 7 pomembnih preventivnih ukrepov

Rak debelega črevesa: 7 pomembnih preventivnih ukrepov

MORDA VAS ZANIMA

Rak debelega črevesa je ena najpogostejših vrst raka pri moških. V preteklosti je bil značilen predvsem za starejšo populacijo, v zadnjem času pa postaja ta diagnoza vse pogostejša tudi pri mlajših. Zelo pomembno je, da se odzivate na povabila za preventivne preglede. Če gre za bolezen, ki je v vaši družini zelo pogosta, je seveda smiselno, da se pregledi začnejo že zelo zgodaj. A ne glede na vašo družinsko anamnezo, starost in spol je pomembno, da upoštevate nekaj osnovnih napotkov, ki lahko poskrbijo za občutno zmanjšanje tveganja za raka debelega črevesa.

1. Rak debelega črevesa je manj verjeten, če boste sedenje zamenjali za več telesne aktivnosti

- Oglas -

Znano je, da je pomanjkanje gibanja povezano s povečanim tveganjem za številne bolezni – med drugim tudi za raka debelega črevesa. Pomembno je torej, da si vsak dan vzamete čas za telesno aktivnost. Če morate zaradi dela oziroma različnih obveznosti presedeti dobršen del dneva, vam svetujemo, da poskrbite za redne odmore, kar pomeni vsaj nekaj minut vsako uro.

2. Zamenjava belega riža in izdelkov iz bele moke s polnozrnatimi alternativami

Rak debelega črevesa naj bi bil tesno povezan s količino vlaknin v prehrani. Manjši ko je delež vlaknin, večja naj bi bila nevarnost za to vrsto raka. Eden od načinov, kako zaužiti več vlaknin, je izločitev belega riža in izdelkov iz bele moke oziroma nadomestitev teh živil s polnozrnatimi različicami. Vaš jedilnik se s tem ne bo bistveno spremenil, količina vlaknin v prehrani pa bo precej večja.

3. Pogostejše uživanje živil, bogatih s sinigrinom

Sinigrin je snov s številnimi pozitivnimi učinki na zdravje. Med drugim naj bi sinigrin pomagal tudi pri zaviranju tvorbe rakavih celic. Tako je pomembno, da v svojo prehrano pogosteje vključite živila, ki so bogata s to snovjo – še posebej če spadate v skupino s povečanim tveganjem za raka debelega črevesa. Eno od živil, ki vsebujejo precej sinigrina, je na primer ohrovt.

Rak debelega črevesa preventivni ukrepi

4. Rak debelega črevesa in pomen vlaknin v prehrani

Večjo količino vlaknin boste seveda najlažje zaužili s pogostejšim uvrščanjem sadja in zelenjave na svoj jedilnik. Še posebej koristno je redno uživanje križnic. Ne le da gre za skupino, ki vsebuje veliko vlaknin – podobno kot druge vrste zelenjave –, ampak gre obenem za živila, v katerih lahko najdemo večje količine snovi, imenovane indol-3-karbinol. To je snov, ki pomaga pri aktivaciji beljakovin, katerih naloga je preprečevanje kroničnih vnetij v črevesu. Poleg tega pa so lahko za zmanjševanje tveganja za raka koristni tudi drugi glukozinolati, ki jih vsebujejo križnice.

5. Pazite na telesno težo

- Oglas -

Čezmerno telesno težo pogosto dojemamo predvsem kot estetsko težavo, vendar bi nas morali precej bolj skrbeti potencialni negativni vplivi na zdravje, tudi ko gre za raka debelega črevesa. Pri ljudeh s previsokim indeksom telesne mase se namreč pogosteje pojavijo polipi na debelem črevesu. Čeprav ti polipi sami po sebi niso nevarni, se lahko iz njih postopoma razvijejo rakave tvorbe.

6. Opustitev kajenja

Kajenje običajno povezujemo predvsem z rakom pljuč in grla, vendar lahko s to navado prispevate tudi k povečanju tveganja za mnoge druge vrste raka. Mednje sodi tudi rak debelega črevesa. Če želite zmanjšati tveganje za to bolezen, imate tako še razlog več, zaradi katerega je smiselno opustiti kajenje.

7. Izogibanje alkoholu

Občasno uživanje alkohola praviloma nima bistvenega vpliva na raka debelega črevesa, kar pa nikakor ne velja za redno uživanje večjih količin alkoholnih pijač. Prav ta navada naj bi namreč predstavljala enega glavnih dejavnikov tveganja za to vrsto raka. Zelo pomemben preventivni ukrep je torej tudi izogibanje alkoholu – če se mu ne želite povsem odpovedati, pazite, da bo rezerviran izključno za posebne priložnosti.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×