Zagotovo ste se že kdaj ujeli v »zanko« prikupnih fotografij, na katere na internetu ni posebej težko naleteti. Fotografije z dojenčki, živalmi in podobnimi motivi, ki jih večina ljudi dojema kot še posebej prikupne, lahko povzročijo, da zapravite kar nekaj časa, ki ste ga morda sicer nameravali posvetiti delu. Pa je ta navada resnično tako »neproduktivna«, kot se zdi? Mnoge raziskave so pokazale, da ima lahko ogledovanje prikupnih fotografij kar nekaj pozitivnih vplivov. Čeprav se na prvi pogled zdi, da zapravljate čas, pa lahko v resnici sprostitev ob tovrstnih fotografijah poskrbi, da boste kasneje mnogo bolj produktivni, kot bi bili sicer …
Ogledovanje prikupnih fotografij kot oblika treninga čuječnosti
Najočitnejši pozitivni učinek ogledovanja fotografij s prikupnimi motivi je seveda ta, da običajno to pomeni, da se naše razpoloženje izboljša praktično v hipu. Tako lahko vsaj za nekaj trenutkov pozabimo na morebitne skrbi in pustimo, da nas preplavijo endorfini – hormoni zadovoljstva. Nekateri strokovnjaki tako menijo, da je mogoče ogledovanje prikupnih fotografij ali videoposnetkov razumeti celo kot nekakšno obliko treninga čuječnosti.
Gre za zelo priljubljeno metodo sproščanja, ki nam pomaga pri tem, da pozornost osredotočimo na tukaj in zdaj, namesto da se naši možgani nenehno ukvarjajo s predelovanjem tistega, kar se je že zgodilo, ali pa s skrbjo glede tega, kaj bo prinesla prihodnost. Če vam manjka potrpljenja za bolj klasične metode, ki jih vključuje trening čuječnosti, vam torej ni treba imeti slabe vesti, če se občasno prepustite uživanju ob prikupnih fotografijah na spletu, ki nam pogosto kar samodejno privabijo nasmešek na lica.
Japonski raziskovalci odkrili zanimiv vpliv na zbranost in natančnost pri delu
Kot smo omenili že na začetku, pa imajo lahko prikupne fotografije tudi pozitiven vpliv na vašo produktivnost. Ekipa japonskih raziskovalcev, ki jo je vodil Hiroshi Nittono, je pred nekaj leti objavila zanimivo raziskavo, povezano s tovrstnimi učinki prikupnih fotografij. Ker so se raziskovalci zavedali pozitivnega vpliva prikupnih fotografij na razpoloženje, so želeli preveriti, ali lahko te fotografije kakor koli vplivajo tudi na naše dejansko obnašanje in uspešnost pri posameznih nalogah. Izvedli so tri eksperimente, pri katerih so si pomagali s fotografijami mladičkov in odraslih živali. Slednje so bile razumljene kot »manj prikupne«, saj so raziskovalci v okviru tega eksperimenta stopnjo prikupnosti opredelili glede na to, kako močno določen motiv spominja na dojenčka.
Večina ljudi naj bi namreč kot posebej prikupne dojemala značilnosti, kot so nadpovprečno velika glava v primerjavi s telesom, visoko čelo in velike oči – tiste značilnosti, torej, ki jih lahko običajno zasledimo prav pri dojenčkih. Sodelujoči so si najprej nekaj časa ogledovali fotografije, nato pa so morali izvesti različne naloge, ki so preverjale predvsem njihovo zbranost in natančnost. Izkazalo se je, da so bili rezultati najboljši prav po ogledovanju »najbolj prikupnih« fotografij. Kot kontrola so bile uporabljene tudi fotografije hrane, ki niso imele nikakršnega vpliva na to, kako so se sodelujoči v eksperimentu odrezali pri posameznih nalogah.
Pozitivni učinki naj bi trajali še kar nekaj časa
Zakaj natančno lahko torej prikupne fotografije pripomorejo k naši produktivnosti oziroma k uspešnosti pri posameznih nalogah? Japonski raziskovalci so pri analizi dobljenih rezultatov domnevali, da je ta učinek povezan z zožitvijo polja naše pozornosti. Pozitivna čustva, ki jih sprožijo prikupne fotografije, naj bi namreč poskrbele za to, da je naša pozornost manj razpršena, ta učinek pa naj bi trajal še kar nekaj časa. Posledično smo pri nalogah, ki sledijo ogledovanju prikupnih fotografij, bolj zbrani, zato je delo opravljeno bolje in v krajšem času.