Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaPrekinitveni post je koristen tudi za ljudi z metaboličnim sindromom

Prekinitveni post je koristen tudi za ljudi z metaboličnim sindromom

MORDA VAS ZANIMA

Metabolični oziroma presnovni sindrom je opredeljen kot preplet različnih dejavnikov, ki povečujejo nevarnost za težave, kot so bolezni srca in ožilja ter diabetes. Obenem pa ta sindrom predstavlja povečano tveganje za zgodnjo smrt. Običajno se med kriteriji, ki kažejo na metabolični sindrom, znajdejo debelost oziroma predvsem t. i. trebušna debelost, kronično povišan krvni tlak, previsoka raven trigliceridov v krvi, prenizke vrednosti »dobrega« HDL- holesterola in povišan sladkor na tešče. Da bi lahko govorili o metaboličnem sindromu, naj bi bili izpolnjeni vsaj trije izmed naštetih kriterijev.

Prekinitveni post
- Oglas -

Ljudem, pri katerih so ugotovljeni omenjeni dejavniki tveganja, se pogosto svetuje več gibanja in zmanjšanje kaloričnega vnosa. Študija, ki je bila pred kratkim objavljena v reviji Cell Metabolism, pa nakazuje, da bi bil lahko za te posameznike in posameznice zelo koristne tudi vse bolj priljubljeni prekinitveni post.

Raziskovalci omejili čas za prehranjevanje na 10 ur na dan

Za prekinitveni post je značilno, da prehranjevanje omejimo na določeno število ur, preostanek dneva pa se postimo. Pri omenjeni študiji je šlo za prehranjevanje, ki je bilo omejeno na 10 ur dnevno. V raziskavo so bili vključeni ljudje, ki so izpolnjevali najmanj tri kriterije, ki so značilni za metabolični sindrom. Raziskovalci so prostovoljcem najprej naročili, naj dva tedna s pomočjo posebne aplikacija beležijo vso hrano, ki so jo zaužili v tem obdobju. Tako so izbor omejili na tiste ljudi, ki so pred začetkom eksperimenta svoje obroke raztegnili na 14 ur ali več dnevno. Obenem so raziskovalci izločili tiste, pri katerih so zaznali občuten padec sladkorja v krvi ponoči, saj bi bil lahko v tem primeru prekinitveni post nevaren. Na koncu je ostalo še 19 ljudi, ki so bili torej vključeni v eksperiment.

Prekinitveni post in diabetes

Eksperiment, ki je temeljil na prekinitvenem postu, je trajal 3 mesece

Večina sodelujočih je že poskusila s standardnimi ukrepi, ki se priporočajo pri njihovih težavah, torej z zmanjševanjem kaloričnega vnosa in s povečanjem količine gibanja. Udeleženi v eksperimentu so lahko sami izbrali 10-urno okno za prehranjevanje, glede na svoj običajni urnik oziroma obveznosti. Naslednjih 12 tednov so vseskozi uporabljali omenjeno aplikacijo za beleženje hrane, ki so jo uživali, zadnja 2 tedna pa so uporabljali tudi napravo, ki je večkrat dnevno merila raven sladkorja v krvi, in pripomoček za spremljanje aktivnosti. Po 12 tednih so se prostovoljci vrnili na kliniko, kjer so jih čakale poglobljene preiskave, vključno z analizo vzorca krvi. Raziskovalci so nato primerjali te podatke s tistimi, ki so jih zbrali pred začetkom eksperimenta.

Metabolični sindrom

Prekinitveni post je prinesel obilo pozitivnih sprememb

Primerjava podatkov je razkrila, da je imel prekinitveni post zelo pozitiven vpliv. Večina sodelujočih je nekoliko shujšala, pri čemer je bilo še posebej razveseljivo, da je velik delež pri znižanju telesne teže predstavljala izguba čezmerne trebušne maščobe, ki velja za nadpovprečno nevarno. Pri tistih, ki so imeli pred eksperimentom težave s povišanim krvnim sladkorjem, je bilo mogoče opaziti znižanje ravni sladkorja v krvi. Poleg tega pa je prišlo pri večini sodelujočih do znižanja krvnega tlaka in škodljivega LDL-holesterola. Vse to se je zgodilo brez kakršnih koli sprememb, povezanih s fizično aktivnostjo.

- Oglas -

Sodelujoči so v povprečju spontano zmanjšali kalorični vnos za 8 odstotkov. Vendar pa lahko prekinitveni post pomaga pri zniževanju krvnega sladkorja in krvnega tlaka tudi v primeru, da ne pride do zmanjšanja količine zaužitih kalorij. Velik delež tistih, ki so sodelovali v eksperimentu, je poročal tudi o tem, da se je njihov spanec izboljšal in da so imeli zvečer manj težav z lakoto kot običajno. Mnogi so se tako odločili, da s tovrstnim prehranjevanjem nadaljujejo tudi po zaključku eksperimenta.

Preberite tudi:

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×