Pozimi redno jejte ta živila za krepitev odpornosti

    Zima je lep letni čas, ki ga lahko izkoristimo za različne aktivnosti, je pa tudi čas različnih obolenj. Okrepite svoj imunski sistem z živili, ki so zdrava in s svojimi sestavinami prispevajo k dodatni energiji, ki je v teh zimskih dneh potrebujete.

    Granatno jabolko

    S svojo kombinacijo sladkega in kiselkastega okusa je granatno jabolko zelo poseben sadež, a vsebuje zelo veliko kalija. Njegova semena lahko dodate jogurtu, solati ali pa pijete sveže iztisnjen sok. Skodelica semen granatnega jabolka vsebuje 70 kalorij, 3,5 grama vlaknin in 16 gramov ogljikovih hidratov, pa tudi vitamin B in folno kislino. Antioksidanti, ki jih vsebuje, pomagajo pri preprečitvi nekaterih vrst raka ter zavirajo razvoj bolezni srca.

    živila zima odpornost

    Kivi

    Tudi kivi lahko dodate solati, primeren pa je tudi za pripravo priljubljenih smutijev ali kot dodatek jogurtu. Kivi je vir vitaminov A, C in K, vsebuje pa tudi veliko vlaknin in kalija ter izredno malo kalorij. Kivi okrepi imunski sistem in je dober tudi za srce in vid.

    Brstični ohrovt

    Njegova priprava je hitra in preprosta, saj zahteva največ deset minut kuhanja, lahko pa ga jeste tudi opečenega, kuhanega v pari ali pa iz njega naredite okusno juho. Brstični ohrovt je namreč bogat z vlakninami, kalijev in vitamini A, C ter K. Ima protivnetni učinek, pomaga povečati raven energije v telesu, izboljšuje delovanje imunskega sistema in preprečuje gripo ter prehlad.

    Agrumi

    Zima brez agrumov ni prava zima. Zato uživajte grenivke, pomaranče, mandarine, limone in limete. To sadje je osvežujoče in okusno, prispeva pa tudi k zdravju, saj je odličen vir vitamina C, kalija in folatov. Agrumi imajo protivirusne lastnosti, saj vsebujejo veliko flavonoidov, zato jih s pridom uporabljajte. Dodate jih lahko čaju ali vodi, solati in sokovom, jejte jih še sveže.

    PREBERITE TUDI:  Koraki do zdravega telesa in duha

    Kaki

    Kaki vsebuje vitamina A in C, ogljikove hidrate, natrij, vlaknine, kalij, kalcij, magnezij, mangan in železo, a le malo maščob in beljakovin. Dodate ga lahko celo sladicam, sadni solati in marmeladi.

    Cimet

    Med priljubljenimi zimskimi začimbami je cimet, ki vsakemu obroku, ki ga dodate, doda pridih topline. Pozitivno vpliva na imunski sistem, izboljša možganske funkcije in je dober za srce, njegova olja pa imajo protimikrobne in protivnetne lastnosti. Vsebuje tudi kalcij, mangan, vlaknine, železo in antioksidate.

    Stročnice

    Vsebujejo hranilne snovi, kot so beljakovine, vlaknine, železo, cink, kalcij in vitamin B, zato pomagajo zmanjševati tveganje za razvoj raka in srčnih bolezni. Jejte lečo, fižol v zrnih in druge vrste fižola, vse to pa lahko uporabite v zimskih enolončnicah, medtem ko so stročnice lahko celo dober nadomestek mesa.

    Sladki krompir

    Sladki krompir je bogat z antioksidanti in beta karotenom, ki preprečuje poškodbe celic ter zmanjšuje tveganje za razvoj različnih vrst raka. Vsebuje tudi ogljikove hidrate, vlaknine, železo, kalij, vitamin B6 in druga hranila, iz sladkega krompirja pa lahko naredite juho, ga spečete ali iz njega pripravite pire.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte