Por – zelenjava, ki popestri naš jedilnik čez vse leto

    Por je odlična jesenska zelenjava in predstavlja izvrstno popestritev našega jedilnika. Uporaba pora je zelo raznolika, zato ga lahko vključimo v številne jedi ali pa ga postrežemo samostojno.

    Tako kot česen in čebula tudi por spada v družino čebulnic. Če ga uživamo surovega, ima svojevrsten, rahlo trpek pikanten okus. Ko pa ga skuhamo, pa razvije precej blag sladkast okus, hkrati pa spominja tudi na mlado čebulo. Dve tretjini dolžine pora sta bele barve, preostanek rastline pa ima dolge zelene mesnate liste. Uživamo predvsem beli predel pora, od listov pa tiste nekoliko mlajše in mehkejše.

    Možnosti za pripravo pora je veliko in ta zelenjava lahko resnično prijetno popestri naš jedilnik. Lahko pripravimo krepko porovo juho, različne narastke, lahko ga podušimo in postrežemo kot prilogo, z njim obogatimo različne solate, odličen pa je tudi porov burek. Por lahko uživamo skozi celo leto. Poletni por ima nekoliko blažji okus, za zimski por, ki je na voljo nekje od septembra do marca ali aprila, pa je značilen nekoliko bolj trpek okus. Izberite tisti por, ki ima čvrsto in na pogled nepoškodovano meso, listi pa so svetlo zeleni in hrustljavi, a ne pretrdi. Manjši listi so navadno tudi bolj sladki in mehkejši.

    Por

    Kakopor pripravimo?

    Por moramo zares dobro oprati, saj se nemalokrat zgodi, da zemlja zaide med plasti listov. Najprej odrežite spodnji del rastline, odstranite pa tudi tiste liste, ki so v najslabšem stanju. Po čiščenju rastlino še enkrat sperite pod vodo. Por je pripravljen na nadaljnjo uporabo. Lahko ga uživamo surovega (to velja predvsem za zelo mlad por), lahko pa ga pripravimo v različnih jedeh.
    Por kuhamo približno osem minut, če ga narežemo, oziroma še enkrat toliko, če kuhamo celo rastlino. Koščke pora dušimo približno osem minut. Kot smo že napisali, se por izvrstno poda k različnim jedem, kot so različni narastki, pite, juhe, rižote, … Če vam je všeč njegov okus, lahko z njim obogatite praktično vse jedi.

    PREBERITE TUDI:  3 naravne rešitve proti zamašenim poram na obrazu

    Shranjevanje pora

    Por bo v hladilniku obstal tudi do enega tedna. Če ga shranjujete v hladilniku, poskrbite, da je por v nepredušni posodi, saj bi se v nasprotnem primeru njegov vonj razširil po vsem hladilniku.

    Por sicer ni najbolj primerna zelenjava za zamrzovanje ali vlaganje, razen če ga nameravate uporabiti za pripravo različnih juh in drugih jedi, kjer por služi le kot obogatitev. Če por zamrznemo, lahko postane zdrizast, njegov okus pa grenak.

    Če se boste kljub temu odločili za zamrzovanje, vam predlagamo, da por narežete  na koščke ali pa zamrznete kar celo rastlino. Shranite ga v nepredušne vrečke in ga porabite v roku treh mesecev. Če želite ohraniti okus, ga pred kuhanjem ne odmrzujte posebej.

    Hranilna vrednost

    Por ima zelo nizko energijsko vrednost, poleg tega pa vsebuje veliko prehranskih vlaknin, ki skrbijo za dobro prebavo. Poleg tega je por tudi zelo učinkovit naravni diuretik, pripomore pa tudi k tvorbi novega vezivnega tkiva. Vsebuje veliko alicina (največ ga najdemo v zelenih delih rastline), cinka, mangana, selena, bakra, železa, kroma ter vitamine A, B6 in C.
    Por je odlično živilo za krepak imunski sistem, spodbuja tudi delovanje žleze ščitnice in preprečuje napenjanje in vetrove.

    Por smo dodobra spoznali, zdaj pa vam lahko postrežemo še s kakšnim okusnim receptom. Odločili smo se pripravo odlične porove pite s krompirjem.

    Porova pita

    Za šest oseb potrebujemo:

    • 3 stebla pora, ki jih narežemo na kolobarje
    • žličko masla
    • ščep posušenega rožmarina ali timijana
    • 450 gramov krompirja, narezanega na koščke
    • 140 gramov lepo topljivega sira, kot je na primer chedar
    • 500 gramov krhkega testa – takega, kot ga uporabimo za pripravo pit (lahko ga kupimo ali pa ga naredimo sami)
    • stepeno jajce
    PREBERITE TUDI:  Čaj za vitek trebuh in razstrupljanje

    Priprava:
    Por, maslo in začimbe dajte v ponev, pokrijte s pokrovko in kuhajte približno 20 minut. Vmes večkrat pomešajte. Medtem le malo pokuhajte krompir (pustite, da vre približno 5 minut). Krompir odcedite in ga stresite  ponev s porom ter vse skupaj dobro premešajte. Pustite, da se vse skupaj ohladi, nato pa vmešajte še sir ter solite in izdatno poprajte.

    Pečico ogrejte na 180 °C. Testo razdelite na dva dela. En del razporedite po dnu pekača. Nanj nato stresite nadev, a ob strani pustite nekaj centimetrov praznega prostora. Prazen rob namažite s stepenim jajcem, nato pa čez nadev poveznite še preostanek razvaljanega testa. Testo enakomerno razporedite, robove pa stisnite skupaj, da ne bi nadev pomotoma »pobegnil ven«. Celo pito premažite s preostankom razžvrkljanega jajca. Pito pecite od 35 do 40 minut, dokler se testo zlato rumeno ne zapeče. Ko je pita pečena, naj počiva približno 10 minut, šele nato jo razrežite in postrezite.

    Recept povzet po www.bbcgoodfood.com

    Povejte svoje mnenje - kometirajte