Pomen skupnih družinskih obrokov

    Obšolske dejavnosti, dolgi delovniki, vsakodnevno premagovanje dolgih razdalj … Ni čudno, da le redke družine še obedujejo vsak dan skupaj. Vendar pa številne raziskave dokazujejo, kako pomembni so skupni družinski obroki.

    Če družine obedujejo skupaj, naj bi bila njihova prehrana bolj zdrava in kakovostna – vsebovala naj bi več sadja in zelenjave ter manj ocvrte hrane, sladkih gaziranih pijač, hrane z visoko vsebnostjo trans maščob itd. Če mlajši otroci pogosto jedo skupaj s svojo družino, obstaja manjša možnost, da bodo imeli težave s čezmerno telesno maso.

    Zaradi skupnih družinskih obrokov manj debelosti in na splošno boljše prehranjevalne navade

    Podatki kažejo, da je v Združenih državah Amerike čezmerno hranjen kar vsak peti otrok med 6. in 19. letom. Ti otroci in mladostniki so zato podvrženi večjemu tveganju za razvoj številnih zdravstvenih težav, med katerimi izpostavljamo bolezni srca in ožilja, povišan krvni tlak, sladkorno bolezen in številne čustvene težave.

    Družina ob zajtrku

    Eden od najbolj preprostih in učinkovitih načinov, da se temu izognemo, je, da se starši potrudijo in skrbijo, da bo družina čim pogosteje obedovala skupaj. Skupni družinski obroki naj bi po izsledkih telefonske ankete (v njej je sodelovalo 1000 mladostnikov in 829 staršev) Centra za odvisnost in zlorabo različnih substanc z Univerze Columbia otrokom oziroma mladostnikom pomagali na številnih različnih področjih. Otroci oziroma mladostniki naj bi imeli boljše ocene, prav tako pa naj bi tudi redkeje posegali po cigaretah, alkoholu in marihuani.

    Vse dobrobiti rednih skupnih družinskih obrokov:

    • Na splošno bolj zdravo in kakovostno prehranjevanje.
    • Manj možnosti za težave s čezmerno telesno maso pri otrocih.
    • Otroci in mladostniki redkeje posegajo po cigaretah, alkoholu in marihuani.
    • Mladostniki redkeje zlorabljajo prepovedane droge.
    • Boljše ocene v šoli.
    • Boljši odnosi med starši in otroci. Tu še posebej izpostavljamo komunikacijo.
    • Več zaupanja med starši in otroci.
    • Otroci staršem pogosteje zaupajo svoje težave.
    • Boljša samopodoba otrok in mladostnikov.
    PREBERITE TUDI:  Zdrav zajtrk, ki ga pripravite že večer prej: kosmiči v kozarcu

    Kako poskrbeti za čim bolj redne skupne družinske obroke

    Naj vas že misel na to, da boste od zdaj naprej bolj redno pripravljali obroke za svojo družino, nikar ne prestraši. Celo najbolj preprosti obroki (tudi občasna dostava pice na dom) štejejo – samo da se družina zbere skupaj in ob obroku preživi nekaj kakovostnega časa. Tako kot smo omenili – cilj je skupen obrok.

    • Postavite si cilj. Za začetek skupaj jejte dvakrat na teden. To naj bo neko izhodišče, na katerem boste gradili.
    • Ne komplicirajte. Ni treba, da za pripravo skupnega obroka porabite veliko časa. V prehrano vključite veliko solat in druge zelenjave. Pogovorite se z ostalimi družinskimi člani – naj tudi oni dajo predloge jedi.
    • Bodite pripravljeni. Doma vedno imejte na voljo sestavine za pripravo zdravih obrokov, predvsem veliko zelenjave in sadja.
    • Vedno naj bodo na voljo tudi različni zdravi prigrizki, na primer sveže sadje, oreščki, kakovostno mleko in mlečni izdelki – tako vaši otroci ne bodo posegali po nezdravih slanih in sladkih prigrizkih, kot so na primer čips in različne čokoladice.
    • Pri pripravi obroka naj sodeluje cela družina. Otroci naj na primer pomagajo pripraviti mizo.
    • Različne krepke juhe so odlična izbira. Za pripravo krepke enolončnice ne potrebujete veliko časa, lahko pa jo skuhate že prejšnji dan ter jo potem samo pogrejete.
    • Ko res nimate časa kuhati, lahko tudi naročite pico ali si izberete kakšno drugo hrano, lahko pa greste obedovat tudi ven. Pomemben je čas, ki ga družina preživi skupaj.
    • Skupni obroki naj bodo zabavni. Teme za resne pogovore prihranite za kakšne druge priložnosti. Družinski obroki naj bodo namenjeni predvsem druženju, zabavi in kakovostnem preživljanju skupnega časa.
    • Poskrbite za dobro razpoloženje. To lahko dosežete z izbiro primerne glasbe, drugačnim pogrinjkom. Naj bo ozračje čim bolj prijetno in sproščujoče.
    PREBERITE TUDI:  Prehrana šolarjev – kakovostno gorivo za veliko energije

    In še nekaj – med obrokom ni dovoljeno gledati televizije ali uporabljati mobilni telefon. To je čas, ko je družina skupaj, se posluša, si deli izkušnje in doživljaje tistega dne ter krepi vezi med sabo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte