Pisanje dnevnika je lahko izredno koristno opravilu tudi v zrelih letih. Podatki kažejo, da se danes ogromno ljudi spopada z depresijo. Število ljudi z depresijo pa je najverjetneje še višje od uradnih podatkov, saj je na žalost še vedno ogromno takšnih, ki ne poiščejo pomoči. Po nekaterih ocenah naj bi se z depresijo spopadalo približno 350 milijonov ljudi, kar predstavlja približno 5 odstotkov celotne svetovne populacije. Številke so vsekakor zaskrbljujoče, poleg tega pa je treba vedeti, da ni ene same metode zdravljenje, ki bi ustrezala vsem. Poleg terapije in potencialnega jemanja zdravil so lahko koristne tudi določene zelo preproste tehnike, na katere večina ne pomisli. Mnogi strokovnjaki za mentalno zdravje na primer menijo, da bi morali tisti, ki se bojujejo z depresijo, vsaj poskusiti s pisanjem dnevnika, ki je lahko hkrati zelo koristno tudi za lažje obvladovanje anksioznosti, tesnobe in podobnih težav.

Pisanje dnevnika

Pisanje dnevnika za lažje prepoznavanje razpoloženjskih vzorcev

Obstajajo pričevanja številnih ljudi, ki so se prav s pomočjo pisanja dnevnika lažje spopadli z bolečo izgubo in drugimi težkimi preizkušnjami. Tovrstno pisanje omogoča, da smo zares povsem odkriti in da hkrati uredimo svoje misli. Pacientom, pri katerih je mogoče govoriti o depresiji, pisanje dnevnika pogosto pomaga tudi pri tem, da lažje ugotovijo, kaj je tisto, kar ima še posebej negativen vpliv na njihovo počutje. Ne nazadnje je lahko tudi prehrana, ki jo uživate, precej pomembnejša, kot si predstavljate. O tem priča tudi vse večje število raziskav, ki povezujejo stanje v našem črevesju s tveganjem za pojav depresije, zato je priporočljivo tudi vodenje t. i. prehranskega dnevnika.

Čas, da se spomnite na tisto, za kar se lahko hvaležni

Večina ljudi se vsakodnevno sooča s situacijami, ki so lahko zelo naporne in neprijetne. Tako se hitro zgodi, da nam negativni dogodki vzamejo vse energijo, zato preprosto pozabimo na pozitivne plati življenja. Takšna perspektiva pa lahko seveda sčasoma vodi tudi do depresije. Če se odločite za pisanje dnevnika, je tako zelo priporočljivo, da vsaj nekaj minut namenite tudi temu, da razmislite o vsem, za kar ste lahko hvaležni, in to tudi zapišete.

Kdaj lahko pisanje dnevnika povzroči več škode kot koristi?

V akutni fazi, ko imate morda občutek, da se ne morete zaupati prav nikomur oziroma da ni nikogar, ki bi vas lahko razumel, je pisanje dnevnika vsekakor dobra izbira in eden izmed pomembnih korakov na vaši poti do ozdravitve. Vendar pa pazite na to, da ne bo pisanje dnevnika povzročilo, da se še bolj zaprete pred svetom. Postopoma poskušajte o tistem, kar vas muči, spregovoriti tudi z drugimi ljudmi – tako s svojimi najbližjimi kot s strokovnjaki za duševno zdravje.