Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaOmega 3 za otroke in za trdno zdravje

Omega 3 za otroke in za trdno zdravje

MORDA VAS ZANIMA

Maščobe so pomembne kot sestavni del naših celičnih membran, tvorijo spolne hormone, v njih so topni vitamini A, E, D in K, zato jih telo lažje izkoristi. Zelo pomembno je, da maščob iz svoje prehrane ne izločamo, prav tako pa je pomemben tudi njihov izbor. Maščobne kisline omega 3 za otroke predstavljajo pomemben vir esencialnih maščob.

Omega 3 za otroke in njihov razvoj

Niso vse maščobe škodljive za zdravje

- Oglas -

Maščobe prihajajo v različnih oblikah in tudi različno vplivajo na naše zdravje. Delimo jih na nasičene in nenasičene. Tokrat se bomo ustavili pri slednjih, natančneje pri polinenasičeni maščobni kislini omega 3.

Alfalinolenska maščobna kislina oziroma maščobna kislina omega 3 je zelo pomembna maščobna kislina ter glavna sestavina lanenega olja. Drugi dve pomembni maščobni kislini iz te skupine sta eikozapentaenojska kislina (EPA) in dokozaheksaenojska kislina (DHA) – ti dve maščobni kislini sta bili prvotno odkriti v ribjih maščobah. Tako EPA in DHA v organizem vnesemo z uživanjem mastnih rib, kot so slanik, losos, polenovka, skuša, sardele, inčuni, beli tun, trske.

Linolna maščobna kislina, ki ji pogovorno rečemo tudi maščobna kislina omega 6, je prisotna v skoraj vseh rastlinskih maščobah, v nekoliko manjšem obsegu pa tudi v živalskih.

Omega 3 in omega 6

Maščobni kislini omega 3 in omega 6 sta esencialni maščobni kislini, zato ju moramo v telo vnesti s hrano. Ti dve esencialni maščobni kislini se v telesu razgradita v osnovne gradnike celičnih membran, v spojine, ki skrbijo za transport holesterola po krvi, v spojine, ki uravnavajo krvni tlak ter v spojine, ki skrbijo za sintezo nekaterih hormonov ter uravnavajo imunski odziv telesa.

- Oglas -

V naši prehrani naj bi bilo razmerje med maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6 3:1, realnost pa je žal drugačna, saj raziskave kažejo, da se je to razmerje povzpelo na 20:1 v korist maščobnim kislinam omega 6, zaradi v našem telesu prihaja do vnetij.

Če zaužijemo premalo maščobnih kislin omega 3, se v celično membrano vgrajujejo neustrezne nasičene maščobne kisline, ki membrani onemogočajo optimalno prepustnost za hranilne snovi. Maščobne kisline omega 3 skrbijo tudi za to, da so naša tkiva prožna in čvrsta, sklepi gibljivi, koža in krvne žile pa elastične – posledično je trdnejše naše celotno zdravje.

In kako maščobne kisline omega 3 še učinkujejo na naše zdravje:

Maščobne kisline omega 3 za otroke in njihov razvoj

Omega 3 so pomembne tudi za otroke in njihov pravilen razvoj. Doječe matere morajo biti zelo pozorne na svojo prehrano. Poleg beljakovin vitaminov iz B-kompleksa naj poskrbijo, da bodo zaužile tudi dovolj maščobnih kislin omega 3. Te preko mleka dobi tudi njihov otrok.

Maščobne kisline omega 3 predstavljajo kar 80 odstotkov maščob v možganski skorji. Te maščobne kisline so torej zelo pomembne za pravilen razvoj živčevja in očesne mrežnice. Otroci, ki dobijo dovolj maščobnih kislin omega 3, imajo boljše psihofizične sposobnosti, njihova ostrina vida je boljša in že na splošno se hitreje razvijajo.

Maščobne kisline za oster um

Celično membrano sestavljajo esencialne maščobne kisline, ki omogočajo, da skozi membrano v celico prehajajo hranilne snovi, iz nje pa se izločijo odpadne snovi.

Naše telesne celice imajo po večini sicer precej enotno osnovno zgradbo, vendar pa med njimi izstopajo živčne celice, za katere so značilni dolgi izrastki. Ti izrastki omogočajo, da se med posameznimi živčnimi celicami tvorijo povezave, kar je ključno predvsem pri otrocih, saj so njihovi možgani zelo dejavni. Mielinska ovojnica, ki obdaja vsako živčno vlakno, podaljšek ali akson, je sestavljena predvsem iz maščobnih kislin omega 3, pri procesu gradnje mielinske ovojnice pa sta ključna vitamina B9 in B12.

- Advertisement -

Maščobne kisline omega 3 torej zelo vplivajo na inteligenco in na splošno izboljšujejo miselne sposobnosti.

Maščobne kisline omega 3 torej res predstavljajo temelj trdnega zdravja in dobrega počutja, zato je zelo pomembno, da jih zaužijemo dovolj.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×