Kako dobiti več vitamina B12?

    Vitamin B12 ali kobalamin je zelo pomemben zato, ker skrbi za kakovost krvi, pravilno delovanje živčnega sistema, udeležen je v procesu nastajanja celic, vsrkavanja hranil itd. Telo brez njega ne bi moglo delovati, ob njegovem pomanjkanju pa nas prizadenejo različne zdravstvene težave.

    Kaj je vitamin B12

    Vitamin B12 sodi v skupino vitaminov B-kompleksa. Ima zelo zapleteno kemično zgradbo – med drugim vsebuje kovinski ion kobalt. Zato ga imenujejo tudi kobalamin. Ko nam primanjkuje vitamina B12, kmalu začutimo utrujenost, pomanjkanje energije, apatičnost, razdražljivost, lahko postanemo slabokrvni … Lahko utrpimo tudi druge s krvjo povezane motnje, izgubimo tek, postanemo omotični, imamo težave z ravnotežjem, oslabljen občutek za položaj, motnje vida, zaprtje ali drisko, prezgodaj nam sivijo lasje …

    Seznam težav, ki se lahko pojavijo ob pomanjkanju tega pomembnega vitamina je dolg. Zanimivo je, da lahko težave, povezane z njegovim pomanjkanjem, razrešimo že z vnosom nekaj milijonink grama vitamina B12. V katerih živilih ga je največ?

    vitamin b12

    Največ ga je v mesu

    Največ tega vitamina se nahaja v mesu in v drobovini (predvsem v jetrih), pa tudi v školjkah in mlečnih izdelkih. Dobimo ga tudi z uživanjem jajc, vendar so v njih prisotne snovi, ki v črevesju zmanjšujejo absorpcijo tega vitamina. Vitamina B12 ne najdemo v nobeni rastlinski hrani. V nekaterih raziskavah so ugotavljali, da fermentirana živila iz soje in določene alge vsebujejo vitamin B12, vendar naj bi v resnici šlo za vitamin, ki zgolj simulira njegovo delovanje in naj bi celo motil absorpcijo pravega vitamina B12.

    Znanstveniki poudarjajo, da moramo uživati biološko aktivno obliko tega vitamina in ne njegovih »približkov«. Sicer pa vitamina B12 ne sintetizirajo živali in rastline, ampak nekatere bakterije. Rastlinojede živali ga pridobijo tako, da uživajo hrano, ki vsebuje bakterije, ki v telesu nato proizvedejo ta vitamin. Mesojede živali ga dobijo iz mesa drugih živali.

    PREBERITE TUDI:  Kislo zelje za boljšo presnovo

    Kako je s prehranskimi dopolnili?

    Na trgu je veliko prehranskih dopolnil z vitaminom B12, vendar pa so mnenja o njih deljena. Dopolnila v obliki kapsul ali tablet običajno vsebujejo cianokobalamin (ko kobaltu dodajo še cianid). Nutricionisti bolj priporočajo uporabo novejših prehranskih dopolnil, ki jim je dodan metilkolabamin. Znano je, da tablete ali kapsule obremenjujejo prebavni in presnovni sistem, zato je najboljša oblika prehranskega dopolnila razpršilo, ki v veliki meri zaobide prebavni in presnovni sistem ter preide direktno v kri. Na tak način tudi odstranimo številne dejavnike, ki bi v prebavno-presnovnem sistemu ovirali absorpcijo vitamina B12, katerega absorpcija v telesu je že tako omejena. Naj dodamo še, da pri tem vitaminu ni nevarnosti predoziranja, saj je topen v vodi.

    Priporočena dnevna količina

    Odrasel človek ima v telesu od 2 do 5 miligramov tega vitamina, ki se nahaja pretežno v jetrih. Dnevno potrebujemo približno 2,5 mikrograma vitamina B12. Iz teh podatkov so znanstveniki izračunali, da ob normalni presnovi zaloge tega vitamina zadoščajo za obdobje desetih let. Ker pa absorpcija pri večini ljudi ni idealna, je praktično nemogoče ugotoviti, koliko zalog vitamina B12 ima vsak posameznik. Prav zato so kot neko varno mejo, ko v telesu še imamo dovolj zalog tega vitamina, določili obdobje treh let.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte