Omega-3 proti tesnobi

    Raziskovalci z ameriške univerze Ohio so več kot tri desetletja namenili preučevanju povezave med psihičnim stresom in imunostjo. V svojem dolgoletnem delu so potrdili, da nekatera prehranska dopolnila, zlasti omega-3 maščobne kisline, zmanjšujejo nastajanje provnetnih citokinov v telesu (snovi, ki spodbujajo vnetje) in najverjetneje tudi zmanjšujejo depresijo.

    Omega 3 maščobne kisline

    Ker je z večjim nastajanje citokinov povezan tudi čustveni stres, so raziskovalci pri svojem delu preverjali, ali lahko povečan vnos omega-3 maščobnih kislin ublaži ta proces in posledično zmanjša vnetje. Preskus so izvedli na študentih medicine. Preverjali so, ali stres, ki ga študenti doživljajo med intenzivnim študijem in izpiti, zmanjša njihov imunski status. Študenti so dobivali odmerke, ki so bili približno štiri- do petkrat večji od količine ribjega olja, ki bi ga dobili, če bi vsak dan uživali lososa.

    Rezultati so potrdili vse postavljene hipoteze raziskovalcev. Pri študentih, ki so dobivali omega-3, so v primerjavi s placebno skupino opazili 20-odstotno zmanjšanje napetosti in občutkov tesnobe, ter 14-odstotno manjšo prisotnost dveh pomembnih citokinov (interlevkina-6 in tumor nekrotizirajočega faktorja alfa) v krvi. Kljub dobrim rezultatom raziskovalci menijo, da je še prezgodaj, da bi priporočali široko, vsakodnevno uporabo omega-3 prehranskih dopolnil. Ne nazadnje tudi zato, ker bi bilo to predrago, viri ribjega olja pa so omejeni. Ljudem priporočajo, naj vnos teh maščobnih kislin povečajo s prehrano.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte