Preverite, zakaj bi stebelna zelena morala postati najljubši prigrizek na vašem jedilniku.  Preprosta in zdrava ideja, ki bo vaše telo oskrbela z blagodejnimi snovmi, hkrati pa ima izjemno malo kalorij, zato se lahko poslovite od slabe vesti.

Zelena

Vsestranska zelena

Zelena je odlična zelenjava za uravnavanje stresa. Vsebuje namreč veliko magnezija, ki med drugim skrbi tudi za pravilno delovanje živčnega sistema. Zelena v telesu skrbi za zmanjševanje vnetij, zato je blagodejna pri bolečinah v mišicah in sklepih. Zelena se je za koristno izkazala tudi, ker redči sluzi v dihalnih poteh in ker med drugim vsebuje veliko kalija. Je eliksir za našo prebavo, saj vsebuje veliko netopnih vlaknin, deluje pa tudi kot diuretik. Je tudi prava vitaminska bomba, ki telo oskrbi z vitamini skupine B, ki so izjemnega pomena za delovanje živčnega sistema in provitamina A, ki je pomemben za zdravje naših oči. Največ zdravilnih snovi iz zelene dobimo, če jo uživamo presno ali v obliki soka. Stebelna zelena, ki je primerna za popoldanski  ali večerni prigrizek, je bolj nežna od gomoljne zelene.

Skodelica nasekljane zelene vsebuje približno: 16 kalorij, 0 maščob, 1 g beljakovin, 5 g vlaknin, 5 mg vitamina K, 22 mg vitamina A, 1 mg vitamina C, 40 mg kalcija, 0.08 mg vitamina B6.

Kako izbrati in shraniti zeleno?

Vedno izberite zeleno iz ekološke pridelave. Prepričajte se, da so stebla čvrsta. Če ima zelena na steblo pritrjene tudi liste izberite takšne, ki so žive barve in ki še niso začeli veneti. Zelene ne umivajte takoj, ko jo prinesete iz trgovine, saj se lahko, če je ne uporabite takoj, zato pokvari. Shranjujte le suho zeleno, lahko jo tudi ovijete v papir. V hladilniku bo zelena zdržala največ pet do sedem dni. Ni priporočljivo, da zeleno zamrznete.

Kako si jo lahko privoščite?

Največ koristnih snovi iz zelene boste dobili, če jo boste uživali čim bolj toplotno neobdelano. Najbolje je, da jeste surovo ali jo le malo poparite, da se ta zmehča. Uporabite jo lahko v solatah, juhah, smutijih ali sokovih ali pa jo jeste kar surovo  kot zdrav prigrizek. Poskusite stebla pomakati v omako ali preliv po svoji izbiri, na primer v arašidovo maslo.