Vsi najbrž vemo, da je uživanje zelenjave zelo pomembno za naše zdravje. V njej namreč najdemo ogromno koristnih hranilnih snovi, ki jih nujno potrebujemo. Vendar pa se hranilna vrednost posameznih vrst zelenjave seveda nekoliko razlikuje. Čeprav je zelenjava nasploh zdrava za nas, so lahko določene vrste še posebej koristne za nekatere organe/organske sisteme oziroma dele telesa. Če imate torej bolj specifične težave, se je smiselno osredotočiti predvsem na tiste vrste zelenjave, ki so lahko v vašem primeru najbolj koristne …

Zelenjava

Brokoli za močne kosti

Mineral, ki je najpomembnejši za naše kosti, je seveda kalcij, ki ga lahko v večjih količinah najdemo tudi v nekaterih vrstah zelenjave. Prvak, ko gre za zelenjavo, bogato s kalcijem, je najverjetneje brokoli – še posebej z upoštevanjem dejstva, da naše telo dokaj zlahka absorbira kalcij, ki ga najdemo v brokoliju. Izkoristek je tako nadpovprečno visok.

Sladki krompir za lepšo kožo

Pogosto pozabimo, da je naš največji organ pravzaprav koža, ki si tako zasluži posebno pozornost tudi pri prehrani, ki jo uživamo. Med najpomembnejše hranilne snovi za kožo zagotovo sodi vitamin E, ki je zato tudi pogosta sestavina mnogih kozmetičnih izdelkov. Večje količine vitamina E najdete v sladkem krompirju, ki sicer ni zelenjava v najožjem pomenu te besede, vendar ga mnogi kljub temu prištevajo v to skupino. Poleg vitamina E lahko v sladkem krompirju najdemo tudi precej vitamina C. Oba vitamina veljata za močna antioksidanta, ki ščitita kožo pred škodljivimi prostimi radikali ter s tem pred prezgodnjim staranjem in poškodbami. Seveda pa je vitamin C nujen tudi za tvorbo kolagena, ki poskrbi za to, da je naša koža napeta in elastična.

zelenjava deli telesa

Zelenolistna zelenjava za možgane

V različnih vrstah zelenjave se nahajajo snovi, ki so zelo pomembne za možgane. Tako lahko pestra prehrana, bogata s čim več različnimi vrstami zelenjave, zagotovo pripomore k zaščiti vaših možganskih funkcij oziroma kognitivnih sposobnosti. A če bi morali izpostaviti eno samo vrsto oziroma skupino, bi bila to verjetno zelenolistna zelenjava, še posebej koristen pa je lahko ohrovt – zakladnica vitaminov A, C in E, selena ter mnogih drugih pomembnih snovi. Zanimivo je, da tudi ohrovt po obliki nekoliko spominja na možgane – podobno kot orehi, ki veljajo nasploh za eno najboljših, morda pa celo najboljše živilo za zaščito možganov.

Paradižniki za zdravo srce

Seveda tudi paradižnik ne sodi med zelenjavo v strogem pomenu te besede, saj gre uradno za sadje. Vendar ga kljub temu večinoma dojamemo in uporabljamo kot zelenjavo. Paradižnik je lahko še posebej koristen za vaše srce. Poleg tega, da je bogat z antioksidanti (tu je treba seveda še posebej izpostaviti likopen), vsebuje tudi za srce pomembne minerale, kot je na primer kalij. Redno uživanje paradižnika lahko pripomore tudi k naravni razširitvi vaših žil in k znižanju ravni škodljivega holesterola v krvi, zato je pravzaprav koristno za celoten srčno-žilni sistem, ne le za srce.

Tudi za kri najboljša izbira zelenolistna zelenjava

Morda se vam zdi, da sta zelena in rdeča barvi, ki se izključujete. Vendar pa to ne drži, ko govorimo o najboljših živilih za vašo kri. Če želite preprečiti slabokrvnost, je lahko odlična izbira, podobno kot za zaščito možganov, prav zelenolistna zelenjava, na primer špinača, blitva, ohrovt ipd. Gre namreč za vrste zelenjave, ki sodijo med tiste z najvišjo vsebnostjo železa.

Čebula za ledvice

Za ljudi, ki se soočajo z določenimi težavami z ledvicami, je lahko zelo koristno, da poskušajo pojesti več čebule. V čebuli namreč najdemo flavonoide, ki preprečujejo peroksidacijo lipidov, kar prepreči prekomerno nalaganje maščob v krvnih žilah in razbremeni ledvice. Poleg tega pa delujejo snovi, ki jih vsebuje čebula – sicer še ena »netipična« vrsta zelenjave – tudi protivnetno.

Česen za naravno razstrupljanje jeter

Jetra veljajo za enega naših najbolj obremenjenih organov, zato pogosto potrebujejo malce dodatne pomoči – tudi v obliki prehrane, ki jo uživamo. Če želite narediti nekaj dobrega za svoja jetra, je pogosto uživanje česna zagotovo dobra izbira. V česnu najdemo veliko selena in alicina (slednji je tudi razlog za to, da velja česen za enega najboljših naravnih antibiotikov). Poleg tega pa česen spodbuja delovanje jetrnih encimov, zato je lahko proces odstranjevanja škodljivih snovi iz telesa učinkovitejši. Dialil sulfid v česnu pa lahko nudi celo zaščito pred določenimi kemikalijami oziroma snovmi, v povezavi s katerimi obstaja povečano tveganje za hepatotóksičnost.