Nasveti za tek, ko je zunaj vroče

Če ste navajeni teka, morda že poznate drobne trike, kako se izogniti hudi vročini. Lahko pa ste začetnik, malce izgubljeni v poplavi različnih informacij in vam bodo nasveti prišli prav. Opoldansko sonce je najnevarnejše, zato izkoristite dan in tecite ob primernih urah, saj bo tak tek tudi bolje del vašemu telesu in vam seveda prinesel dobro počutje.

urnik

Pametno si organizirajte urnik teka

Če veste, da prihaja izjemno vroč teden, si že vnaprej naredite urnik teka. Z urnikom boste lažje sledili obveznostim in jih prilagajali treningu. Tek umestite v tisti del dneva, ko je najmanj vroče. Najsi bo to zgodaj zjutraj pred službo ali pa pozno zvečer, z naglavno svetilko. Tek zjutraj se še posebej splača in čeprav se peta ura zjutraj zdi neprivlačna, je ves trud poplačan, ko lahko opazujete vzhajanje sonca navsezgodaj zjutraj, ko ste že nekaj dobrega naredili za svoje telo in ste pripravljeni na nove dnevne izzive, s katerimi se boste spopadali bolje, če boste v dobri psihofizični kondiciji.

Primerna oprema

Če boste tekli zjutraj, se lahko odpravite še brez kape, ki bi vas ščitila pred soncem. Kasneje je zaradi močnega sonca namreč priporočljivo imeti kapo, pa čeprav vam bo zaradi te še malce bolj vroče. Oblecite se v materiale, ki dihajo. V toplejšem vremenu je najbolj priporočljivo imeti ohlapne kratke hlače in bombažno majico. Vsa odvečna oblačila vam bodo povzročala dodatno znojenje, zaradi drgnjenja pa hitro pride tudi do izpuščajev in mehurjev. Ne pozabite še na sončna očala in primerno obutev.

Pijte veliko tekočine

Količina hidracije je odvisna od količine potenja in se torej od posameznika do posameznika razlikuje, je pa pomembno, da poskrbite za zadostno količino tekočine. Če niste prepričani, ali pijete dovolj ali ne, opazujte svoj urin. Če je ta temnejše obarvan, pijete premalo, v nasprotnem primeru pa ne. Voda uravnava telesno temperaturo, maže sklepe in pomaga s transportom hranilnih snovi po telesu. Če ne zaužijete ustrezne količine tekočine, telo ne more normalno delovati. Če dlje časa tečete ali se ukvarjate s kakšno drugo vadbo, je priporočljivo poseči tudi po ustrezni športni pijači. Kalorije, kalij in elektroliti zagotavljajo telesu ustrezno pomoč, zato moramo v pijačah iskati te sestavine in zatorej pozorno prebrati deklaracije in napise na izdelkih, kjer iščemo tudi čim manjšo vsebnost sladkorja.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.