Oskrbeli ste se z najboljšimi prehranskimi dopolnili, namenjenimi krepitvi imunskega sistema. Z jemanjem ste začeli že zelo zgodaj in računali na to, da boste letošnjo zimo relativno zdravi. Kljub temu pa vaše zdravje ni najboljše, simptomi prehlada so skorajda stalnica, s katero se morate (ponovno) spopadati. Se prepoznate?

To se dogaja mnogim ljudem, ki upajo, da lahko močan imunski sistem izgradijo le s pomočjo prehranskih dopolnil. Pri tem pozabljajo, da na to, kako uspešno se bo lahko telo borilo s tujki, ki povzročajo bolezni, vplivajo številni dejavniki. Zelo pomembna je seveda naša prehrana, tu pa so tudi mnoge vsakodnevne navade, s katerimi lahko oslabite delovanje svojega imunskega sistema. Ali delate katero izmed njih tudi sami?

Imunski sistem

Ne vzamete si dovolj časa za kakovosten spanec

Pogosto žrtvujete del časa, ki bi moral biti sicer namenjen spanju, večernemu gledanju televizije ali brskanju po spletu? To ne pomeni samo, da boste naslednji dan zelo verjetno močno utrujeni in da boste težko kos obveznostim. Pomanjkanje spanja – še posebej v daljšem časovnem obdobju – bo zagotovo prispevalo tudi k temu, da vaš imunski sistem ne bo tako močan, kot bi bil sicer. Med drugim premalo kakovostnega spanca pomeni tudi zmanjšano tvorbo citokinov, ki so zelo pomembni za močno imunsko obrambo. Tako postanete bolj dovzetni za okužbe oziroma bolezni. Do ugotovitev, kako pomembni sta kakovost in dolžina spanca, ko gre za naš imunski sistem, so znanstveniki med drugim prišli tudi s primerjavo podatkov enojajčnih dvojčkov.

Pretiravate z uporabo sladkorja

Verjetno vam je znano, da prekomerno uživanje sladkorja ni najboljše za vaše zdravje. Čeprav se večina zaveda tega dejstva, pa le redki vedo, kako negativen vpliv ima lahko sladkor tudi na naš imunski sistem. Sladkor lahko namreč ovira vitamin C pri aktivaciji belih krvničk. To je torej še eden izmed razlogov, zakaj si je za posladek bolje privoščiti kos sadja, s katerim seveda v telo običajno vnesemo tudi kar precej dodatnega vitamina C.

Pijete preveč kofeinskih napitkov

Ste vedeli, da lahko pride do oslabljenega delovanja vašega imunskega sistema tudi zaradi pretiravanja s kavo in drugimi kofeinskimi napitki? Velike količine kofeina namreč pogosto pomenijo tudi pospešeno sproščanje kortizola, pogosto imenovanega kar stresni hormon. Kortizol ima lahko številne negativne vplive na naš organizem – poleg povečanega tveganja za srčno-žilna obolenja in povišan krvni sladkor lahko preveč kortizola pomeni tudi šibkejši imunski sistem. Omejite se torej na največ skodelico ali dve kave dnevno.

Redno uživate alkohol

Vsakodnevno oziroma skorajda vsakodnevno pitje alkohola je navada, ki lahko močno ogrozi vaše zdravje. Med drugim lahko prekomerne količine alkohola oslabijo ali celo uničijo določena protitelesa, ki jih telo potrebuje za boj z virusi in drugimi škodljivimi mikroorganizmi. Pogosto pitje alkohola zmanjša tvorbo belih krvničk, zaradi česar bo vaš imunski sistem precej šibkejši. Posledično boste zbolevali pogosteje, okrevanje pa bo verjetno trajalo precej dlje, kot je to običajno. Upoštevati je treba tudi to, da lahko pretiravanje z alkoholom zmanjša sposobnost absorpcije pomembnih hranilnih snovi. Pomanjkanje določenih vitaminov – predvsem vitamina C – pa lahko seveda močno oslabi delovanje vašega imunskega sistema.