Najbolj pogosti skriti viri sladkorja

    Ste prepričani, da danes niste zaužili še nič sladkorja? Morda se niti ne zavedate, da ste v svoje telo že vnesli kar precejšno mero tega tihega ubijalca 21. stoletja, saj se sladkor skriva tudi v tistih izdelkih, kjer ga morda sploh ne bi pričakovali. Preverite, s čim ste morda po pomoti posladkali svoj dan.

    Skriti viri sladkorja

    Jutranji kosmiči

    Večini ljudi se zjutraj mudi in bolj malo časa namenijo skrbi za to, kaj bodo na mizo postavili za zajtrk. Večinoma je tako med bolj priljubljenimi zajtrki skleda s kosmiči, ki pa so velikokrat vir sladkorja. Analize kažejo, da je v večini kosmičev kar tretjina sladkorja, zato bodite pri nakupu kosmičev izjemno previdni, še posebej pozorni pa bodite pri posebnih pakiranjih za otroke. Zajtrk tako skrbno načrtujte in pripravite svoje kosmiče, za kar ne potrebujete veliko časa. Združite ovsene kosmiče, lanena semena, orehe,… Pustite domišljiji prosto pot.

    Omake za testenine

    V pol skodelice kupljene omake za testenine se skriva približno 11g sladkorja. Z dodajanjem sladkorja namreč mnogokrat prikrivajo okus poceni nekakovostnih uporabljenih sestavin. Če se le da, se izognite vnaprej pripravljenim omakam za testenine in se poigrajte s svežo zelenjavo in začimbami, ki bodo blagodejno delovale na vaše počutje.

    Beljakovinske tablice

    Ponoven razmah doživljajo beljakovinske ploščice, saj se vedno bolj zavedamo potrebe po beljakovinah, te so namreč pomembne za sijoče lase in nohte, zdrave kosti, mišice ter sodelujejo pri nastajanju in uravnavanju hormonov. Industrijsko pripravljene beljakovinske ploščice pa lahko vsebujejo celo do 27g sladkorja. Pazljivo torej pri izbiri.

    Vnaprej pripravljene juhe in kruh

    Industrijsko pripravljene juhe lahko podobno kot omake vsebujejo veliko sladkorja in ostalih ojačevalcev okusa. Juho tako raje pripravite sami. Nevarnost skritega sladkorja je tudi v kruhu, zato bodite pozorni tudi pri njegovem nakupu.

    Nevarnost tudi rafiniran koruzni sirup

    Veliko industrijsko predelanih živil vsebuje fruktozo, vendar ta ni pridobljena iz sadja, temveč iz rafiniranega koruznega sirupa. Koruzni sirup z večjo vrednostjo fruktoze je glede na raziskave še slabši in še bolj pospeši pridobivanje telesne teže kot navaden sladkor. Strokovnjaki so prav tako ugotovili, da dolgoročno uživaje takšnega sladkorja vodi do debelosti, saj dviga raven trigliceridov oziroma telesne maščobe.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli