Najpogostejši simptomi pomanjkanja vitamina C

    Danes sicer resnejše pomanjkanje vitamina C ni pogosta težava. V preteklosti pa je seveda veliko nevarnost predstavljal skorbut, ki je lahko pomenil tudi smrtno obsodbo. Čeprav torej večina ljudi danes zaužije vsaj nekaj vitamina C, moramo biti kljub temu pazljivi. Gre namreč za vitamin, ki je med drugim nujen za obnovo in rast celic ter tkiv, za močan imunski sistem, za zdrave kosti in za normalno absorpcijo železa. Tako je pametno, da ste pozorni, da zares pojeste dovolj živil, bogatih z vitaminom C – in to vsak dan. Če se vrednosti vitamina C v telesu spustijo pod priporočeno raven, se lahko namreč začne pojavljati katera od spodnjih težav.

    Vitamin C

    Krvaveče in otečene dlesni

    Precejšen del naših dlesni sestavlja kolagen, za tvorbo katerega je nujen vitamin C. Kadar nam torej primanjkuje omenjenega vitamina, lahko postanejo naše dlesni precej bolj občutljive. Začnejo lahko krvaveti – in ker vitamin C pomaga tudi pri hitrejšem celjenju ran, obstaja verjetnost, da se te težave ob morebitnem pomanjkanju ne bodo razrešile najhitreje.

    Pogoste krvavitve iz nosu

    Kolagen skrbi tudi za to, da so naše žile močne in da se ne morejo poškodovati tako zlahka. Manj vitamina C pomeni tudi manj kolagena, zato lahko prihaja do poškodb žil in žilic – predvsem tistih najbolj občutljivih, na primer v nosu. Pogoste krvavitve iz nosu so tako velikokrat povezane prav s pomanjkanje vitamina C.

    Suhi lasje in razcepljene lase

    Seveda pa ima lahko pomanjkanje vitamina C oziroma kolagena tudi negativen vpliv na naše lase. Moč in zdravje naših las sta močno odvisna od kolagena. Kadar telo ne tvori dovolj omenjene beljakovine, lahko tako tudi vaši lasje postanejo precej bolj suhi, konice se začnejo cepiti, pride pa lahko tudi do prekomernega izpadanja las.

    PREBERITE TUDI:  Premalo črevesnih bakterij pri otrocih – višje tveganje za astmo?

    Pomanjkanje železa

    Da bi svoje telo oskrbeli z zadostnimi količinami železa, ni pomembno samo, da uživate dovolj živil, bogatih z omenjenim mineralom. Zelo pomembno je tudi, kakšna je absorpcija železa – če želite zagotoviti, da bo ta optimalna, morate zaužiti tudi dovolj vitamina C. Eden od znakov pomanjkanja vitamina C v telesu je lahko tako tudi anemija oziroma slabokrvnost.

    Pogosti prehladi in okužbe

    Vitamin C spodbuja tvorbo belih krvničk, ki so ključne za naš imunski sistem. Ob morebitnem napadu škodljivih bakterij in drugih potencialno nevarnih tujkov bele krvničke poskrbijo za obrambo telesa in tako preprečijo razvoj okužbe. Tako so lahko težave, kot so pogosti prehladi, okužbe sečil, vneto grlo ipd., tudi znak, da vašemu telesu primanjkuje vitamina C.

    Utrujenost, razdražljivost

    Pomanjkanje vitamina C ima lahko tudi negativen vpliv na vaše razpoloženje. Pojavi se lahko kronična utrujenost, poleg tega pa so mnogi ljudje ob pomanjkanju vitamina C tudi bolj razdražljivi kot sicer.

    Boleči in otekli sklepi

    Hrustanec, ki obdaja naše kosti, je sestavljen pretežno iz kolagena. Nizka raven vitamina C v telesu lahko tako pomeni več trenja v sklepih, posledično pa se lahko pojavijo bolečine in oteklost. Pride lahko celo do hujših vnetij, na katera se telo prav zaradi pomanjkanja vitamina C ne more ustrezno odzvati.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte