Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.
Zdravje & prehranaMinerali – vam katerega primanjkuje?

Minerali – vam katerega primanjkuje?

MORDA VAS ZANIMA

Pri pomanjkanju mineralov lahko nastanejo zdravstvene težave – vse od blažjih do resnejših. Ugotovite, katerega minerala vam primanjkuje v prehrani in poskrbite za njegov večji vsakodnevni vnos.

- Oglas -

Minerali ali rudninske snovi so nujne za življenje. Telo jih ne more sintetizirati samo, zato jih vanj vnašamo s pomočjo (uravnotežene) prehrane. Kaj je njihova naloga? Telo z njihovo pomočjo vzdržuje elektronevtralnost in osmotski pritisk, proizvaja hormone, prenaša živčne impulze … Minerali poleg tega skrbijo tudi za presnovo, zdravje kosti in zob.  Med minerale, ki so izjemnega pomena za življenje in zdravje, sodijo: železo, magnezij, selen, kalcij, cink, kalij in baker.

Minerali - vam katerega primanjkuje?

Kdaj pride do neravnovesja mineralov v telesu?

Tudi ob ustrezni prehrani nam lahko katerega od mineralov včasih primanjkuje. Vzroki za to so različni:

  • višek določenega minerala ali prevelik vnos določene hrane lahko povzroči pomanjkanje drugega minerala,
  • kajenje,
  • pitje alkohola,
  • jemanje kontracepcijskih tablet,
  • intenzivna športna dejavnost,
  • aditivi v prehrani,
  • antidepresivi,
  • čaj in kava,
  • odvajala, …

Znaki pomanjkanja mineralov

Preberite, kateri simptomi kažejo na to, da vam določenega minerala primanjkuje in kako lahko v telo vnesete več tega minerala.

Železo

- Oglas -

Znaki pomanjkanja: izčrpanost, utrujenost, pomanjkanje koncentracije, krhki nohti, izpadanje las, kratka sapa, bledost.
Več železa lahko dobite v: mesu (predvsem divjačini, jagnjetini, govedini), tuni, rakih, sardinah, rumenjaku, otrobih, sezamu, slivah in suhih marelicah.

Kalij

Znaki pomanjkanja: depresivnost, visok krvni tlak, zastajanje vode, srčno popuščanje.
Več kalija lahko dobite v: bananah, agrumih, paradižniku, špinači, papriki, datljih, figah, stebelni zeleni, sončničnih semenih, arašidih.

Kalcij

Znaki pomanjkanja: boleče, trzajoče mišice, nespečnost, osteoporoza, rahitis, aritmija.
Več kalcija lahko dobite v: mleku in njegovih izdelkih, sardinah, sezamu, suhih figah, tofuju.

Baker

Znaki pomanjkanja: utrujenost, slabokrvnost, zaostajanje v rasti, sivenje las. Njegovo pomanjkanje pogosto vodi v povišanje nivoja škodljivega holesterola v krvi (LDL-holesterol).
Več bakra lahko dobite v: telečjih jetrih, ostrigah, sardinah, fižolu, sončničnih semenih, rakih, gobah, arašidih, suhih slivah.

Natrij

Znaki pomanjkanja: dehidracija, vrtoglavica, glavobol, pomanjkanje koncentracije, nizek krvni pritisk.
Več natrija lahko dobite v: mesu, kuhinjski soli, vloženi zelenjavi, pesi, artičokah, školjkah, kruhu, ovsenih piškotih.

Magnezij

Znaki pomanjkanja: aritmija, pomanjkanje apetita, oslabelost, drhtenje, krči v mišicah, utrujenost.
Več magnezija lahko dobite v: žitaricah, figah, sončničnih in bučnih semenih, otrobih, oreških, mandljih.

Cink

Znaki pomanjkanja: hrapava koža, pomanjkanje apetita, zaostajanje v rasti, bele pike na nohtih, slabljenje voha in okusa, pomanjkanje koncentracije, počasno celjenje ran, neplodnost pri moških.
Več cinka lahko dobite v: morski hrani, ostrigah, pšeničnih kalčkih, jetrih, bučnih semenih, sardinah, soji, leči.

Fluor

- Oglas -

Znaki pomanjkanja: karies in krhka zobna sklenina, krhke kosti.
Več fluora lahko dobite v: morska hrana, voda, čaj.

Silicij

Znaki pomanjkanja: krhki, razcepljeni nohti, bele pike na nohtih, krhki lasje, osteoporoza, nagubana koža.
Več silicija lahko dobite v: ovsu, pšenici, prosu, rižu, ječmenu, pesi, čebuli.

Fosfor

Znaki pomanjkanja: oslabele kosti, utrujenost, pomanjkanje energije, sladkorna bolezen.
Več fosforja lahko dobite v: mleku in njegovih izdelkih, jetrih, rakih, školjkah, ribah, jajcih, lososu, perutnini.

Jod

Znaki pomanjkanja: hladne okončine, težave s ščitnico, pomanjkanje koncentracije, boleče dojke, slab spomin, utrujenost.
Več joda lahko dobite v: morski hrani, jodirani soli, pehtranu.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×