Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.

Bolečine v sklepih: 13 nasvetov za ublažitev težav

Bolečine v sklepih postajajo vse bolj razširjene. V določenih primerih so to zgolj začasne bolečine, vendar pa gre pogosto tudi za tipičen znak resnejših bolezni.

Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.
Zdravje & prehranaMed izvajanjem treninga ene roke se krepijo tudi mišice druge!

Med izvajanjem treninga ene roke se krepijo tudi mišice druge!

MORDA VAS ZANIMA

Si predstavljate, da bi lahko krepili mišice določenega dela telesa, pri tem pa vam ne bi bilo treba tega dela niti premakniti? Sliši se predobro, da bi bilo lahko res, a sodeč po izsledkih raziskave, ki je bila pred kratkim objavljena v reviji The Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, je to morda vendarle možno …

Druga, imobilizirana roka je imela največ (posrednih) koristi od ekscentričnih vaj

- Oglas -

V raziskavi, ki je trajala mesec dni, je sodelovalo 30 prostovoljcev. Ti so imeli eno roko imobilizirano vsaj 8 ur dnevno. Sodelujoči so bili razdeljeni v tri skupine, za vsako od teh treh skupin pa je bil predviden nekoliko drugačen urnik vadbe. Prva (kontrolna) skupina ni telovadila, za drugi dve skupini pa je bil določen poseben program, sestavljen iz različnih vaj. Izkazalo se je, da so bile za tisto roko, ki ni bila imobilizirana, še posebej koristne t. i. ekscentrične vaje.

Manj nevarnosti za mišično atrofijo med imobilizacijo okončine

Izvajanje ekscentričnih vaj z eno roko je imelo presenetljivo velik vpliv na tisto roko, ki je bila imobilizirana. V primerjavi s skupino, ki ni telovadila oziroma izvajala vaj za roke, je bila namreč izguba mišične mase oziroma mišična atrofija bistveno manjša (razmerje je bilo približno 1 : 14).  Tako je mogoče govoriti o nekakšen navzkrižnem prenosu oziroma o posrednih koristih vadbe.

Kakšna je razlika med ekscentričnimi in koncentričnimi vajami oz. elementi vadbe?

Pri vsaki obliki vadbe – tako z lastno težo kot  z utežmi – lahko praviloma govorimo o treh osnovnih sestavnih delih, in sicer o koncentričnem, ekscentričnem in izometričnem delu. Za koncentrični del je značilno krčenje mišic, pri ekscentričnih vajah gre za izvajanje gibov v smeri raztezanja mišic, med izometričnim delom pa mišice počivajo. Večina ekscentričnih vaj je zelo koristna za povečanje gibljivosti posameznih delov telesa oziroma sklepov, medtem ko imajo koncentrične vaje bolj neposreden vpliv na moč oziroma na rast mišic.

Izsledki bi lahko vplivali na priporočila, povezana z rehabilitacijo po poškodbah

Ugotovitve raziskovalcev so lahko seveda še posebej pomembne oziroma uporabne za tiste, ki okrevajo po različnih poškodbah. Čeprav se zdi na prvi pogled najboljša izbira počitek, to ne drži nujno v vseh primerih. Če gre za poškodbo, ki na primer zajema zgolj posamezno okončino, ki mora biti tako imobilizirana, to še ne pomeni nujno, da trening ni mogoč. Seveda pa je pomembno, da je vadba prilagojena omejitvam oziroma specifikam poškodbe. Prilagojena vadba je lahko torej koristna tudi za tisti del telesa, ki ga trenutno ne morete premikati. Imobilizacija okončine pogosto vodi v mišično atrofijo oziroma propadanje mišic, še posebej če je potrebna dolgotrajnejša imobilizacija.

Načrtovane so dodatne raziskave za boljše razumevanje vplivov in varnosti

- Oglas -

Izsledki predstavljene raziskave torej ponujajo nekoliko drugačen pogled na to, kako bi morala potekati rehabilitacija. Trening roke, ki ni imobilizirana oziroma poškodovana, lahko vsaj bistveno upočasni zmanjševanje mišične mase na drugi roki, včasih pa lahko pomaga celo pri krepitvi te roke. Strokovnjaki, ki so se podpisali pod opisano študijo, sicer upajo, da bodo lahko v bližnji prihodnosti izvedli dodatne raziskave; ugotovitve nameravajo preveriti na večjem vzorcu ljudi, ki okrevajo po različnih poškodbah. Upoštevati je namreč treba, da je bila pri prostovoljcih, ki so sodelovali v tokratni raziskavi, druga roka zgolj imobilizirana, ne pa tudi poškodovana. Tako bo treba preveriti varnost tovrstne vadbe pri tistih, ki so si dejansko poškodovali del telesa.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×