Je uporaba konoplje v tekstilni industriji zgolj modna muha ali bolj zelena prihodnost, ki bo »očistila« ene izmed največjih onesnaževalcev tega planeta? V podjetju Levi Strauss & Co verjamejo, da so našli rešitev.
Vedno bolj trajnostno usmerjeni
Podjetje Levi Strauss & Co. je v zadnjih letih trdo delalo, da se je preoblikovalo v napredno misleče, trajnostno usmerjeno podjetje. Uvedli so postopke varčevanja z vodo, ponudili storitve recikliranja starih oblačil v vseh ameriških trgovinah, uvedli linijo kavbojk iz starih ribiških mrež in spodbujali stranke, da redkeje perejo svoje kavbojke. Njihov najnovejši način boja proti onesnaževanju okolja pa je kolekcija kavbojk iz »bombažne konoplje« – zmes konoplje in bombaža, ki je kupcem na nakupovalnih policah na voljo od 4. marca.
Konoplja za rast potrebuje manj vode in v tla vrne več hranil
Znano je, da je konoplja veliko bolj trajnosten material kot bombaž. Je gosto rastoča rastlina, ki duši konkurenčne plevele in zmanjšuje potrebo po pesticidih, za rast pa potrebuje za polovico manj vode od bombaža, prav tako pa vrne nazaj v tla približno 60 odstotkov hranil, ki jih porabi za rast. Konoplja, ki so jo v podjetju Levi Strauss & Co. uporabili za novo kolekcijo, je zrasla na področju, kjer je bilo dežja zanjo dovolj, zato dodatno zalivanje sploh ni bilo potrebno. Razlog, zakaj konoplje v tekstilni industriji proizvajalci niso uporabljali že prej, je ta, da je konoplja precej grob material, ne preveč udoben za nošenje.
»Potrošnikom lahko ponudimo kakovosten izdelek iz konoplje«
Paul Dillinger iz podjetja Levi Strauss & Co. je poudaril, da je zdaj končno napočil čas, ko lahko potrošnikom ponudijo kakovosten bombažno-konopljin izdelek, ki je prav tako dober, če ne celo boljši od bombaža. V kolekciji kupcem ponujajo tudi kratke majice, narejene iz recikliranega jeansa in zmesi konoplje ter bombaža, kratke hlače pa so ustvarili iz stoodstotnega najlona, kar pomeni, da se jih lahko v celoti reciklira.
Eno samo podjetje ni dovolj, da se celotna industrija spremeni
Kot zatrjujejo na svoji uradni spletni strani, si prizadevajo, da bi njihova blagovna znamka spodbudila pozitivne, trajnostne spremembe in dobičkonosne poslovne rezultate. S trajnostno oblikovanimi izdelki so resno pristopili k perečemu problemu in razvili projekte, kot so »Water<Less« in »Waste<Less«. Vseeno pa se zavedajo, da eno samo podjetje ni dovolj, da se industrija spremeni. »Z delitvijo naših pristopov z drugimi tekstilnimi podjetji lahko skupaj delamo za isti cilj, da premaknemo našo industrijo naprej in zmanjšamo naš vpliv na planet. S sodelovanjem z vladami, nevladnimi organizacijami, dobavitelji in celo konkurenti lahko zagotovimo, da je napredek, ki ga dosežemo, deljen in lahko posledično koristi ljudem povsod po svetu,« še pišejo.