Koliko vode moramo zares popiti na dan?

Koliko vode moramo popiti na dan? Verjetno ste že slišali za priporočilo, da bi moral odrasel človek dnevno popiti približno 8 kozarcev vode na dan. Vendar pa je ta napotek preveč splošen, da bi lahko veljal za vse ljudi. V določenih okoliščinah je tako dobro popiti precej več vode oziroma tekočine. Voda namreč v povprečju predstavlja kar od 60 do 70 odstotkov naše celotne telesne teže. Tako je nujna za normalno delovanje vseh organov v našem telesu. Kdaj morate biti torej še posebej pozorni na to, da je popijete dovolj?


Kozarec vode

Občutek za žejo lahko včasih zataji

Že ko gre za splošna priporočila, se mnenja strokovnjakov razlikujejo. Po mnenju nekaterih, bi morale ženske v povprečju dnevno popiti približno 9 kozarcev vode (s prostornino 2,5 dl), moški pa kar 13. To velja seveda za običajne okoliščine. Načeloma sicer velja, da je dobro poslušati svoje telo. »Vgrajen« imamo namreč mehanizem, ki nas hitro opozori, ko nam začne primanjkovati tekočine. Vendar pa pri nekaterih ta občutek za žejo zataji, zato je dobro, da vsaj okvirno spremljamo, koliko tekočine smo zares popili v posameznem dnevu. Z znojenjem in uriniranjem stalno izgubljamo tekočino, ki jo moramo ves čas nadomeščati, sicer lahko pride hitro dehidracije. Že v primeru blage dehidracije se pojavijo težave s pomanjkanjem energije, z glavoboli, slabostjo in z nezbranostjo. Huda dehidracija pa vas lahko seveda spravi tudi v bolnišnico.

Obvezno branje: Znaki dehidracije, na katere morate biti pozorni

Kdaj bi morali povečati vnos tekočine?

Kadar ste telesno aktivni, morate seveda popiti več vode kot običajno. Priporočljivo je, da pijete pred vadbo, med njo in na koncu. Naše telo potrebuje precej več vode tudi poleti, ko se močneje znojimo. Zelo pazljivi morate biti v primeru, da imate vročino, da bruhate ali pa če imate diarejo. Ob bolezni naše telo pospešeno izgublja tekočino. Če je ne nadomeščate, pride hitro do resnih zapletov. V takih primerih je zelo pomembno tudi, da nadomestite izgubljene elektrolite. Okoliščini, ki prav tako vplivata na povečano potrebo po tekočini, sta še nosečnost in dojenje. Nosečnice bi morale popiti vsaj 10 kozarcev vode na dan, doječe ženske pa najmanj 13 kozarcev. Med dojenjem vaše telo izgubi precej tekočine, poleg tega pa več vode spodbuja nastajanje mleka.


Kako vedeti, ali popijete dovolj vode?

Niste povsem prepričani, ali zares popijete dovolj tekočine oziroma vode? To boste najlažje preverili tako, da pogledate barvo svojega urina. Če je urin prozoren oziroma rahlo rumenkast, je to dober znak. Temnejši urin pa po drugi strani opozarja, da morate povečati vnos tekočine.

PREBERITE TUDI:  Glivice na nohtih: Najboljše naravne rešitve za odpravo

Kaj pa, če vam voda ni najbolj všeč?

Če težko pijete zgolj vodo, vanjo narežite majhne koščke sadja ali pa ji dodajte malce limoninega soka in zelišča, kot je na primer meta. Za žejo lahko pijete tudi nesladkan čaj, poleti seveda ohlajenega. Vsekakor pa se takrat, ko izgubljajte več tekočine kot običajno, izogibajte kofeinskim in alkoholnim napitkom. Tako kofein kot alkohol namreč povečujeta nevarnost za dehidracijo.

Preverite tudi: Kaj barva urina razkriva o vašem zdravju?

Povejte svoje mnenje - kometirajte

Ne zamudite zanimivih vsebin: