Kjer je česen, tam je zdravje

    Kjer je veliko česna, je malo bolnih ljudi. To preprosto resnico so poznali že Stari Egipčani, ki so to začimbnico uporabljali tako v prehrani kot v medicini. Da se ljudstva dolga tisočletja niso motila, ko so česnu pripisovala koristne učinke na zdravje, danes potrjujejo številne znanstvene raziskave.

    Ugotovljeno je bilo, da ima uživanje surovega česna ogromno pozitivnih zdravstvenih učinkov. Med drugim preprečuje bolezni srca in ožilja, kot sta ateroskleroza in hipertenzija (dolgotrajno povišan krvni tlak). Česen zmanjšuje tudi nivo slabega holesterola, odpravlja okužbo z bakterijo E. coli in preprečuje prehlad. Poleg tega deluje preventivno proti raku pljuč, saj tveganje za njegov nastanek zmanjša kar za polovico. Ker pospešuje izločanje seča, ima tudi odvajalne učinke. Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije bi morali dnevno uživati od 2 do 5 gramov svežega česna.

    Česen

    Neverjetni alicin

    V česnu se nahajajo številne spojine, med njimi velike količine žveplovih, zaradi česar je česen dobro razkužilo za pljuča. Ko česen režemo, meljemo ali drobimo, pride do nastanka zdravilne učinkovine, imenovane alicin, ki je tudi eden izmed virov tipične česnove arome. Alicin je izjemno močan antioksidant in naravni antibiotik – učinek enega miligrama te snovi lahko primerjamo z učinkom 15 miligramov penicilina. Poleg tega deluje proti glivcam, virusom in zajedavcem.

    Kot zanimivost naj dodamo, da se v svežem česnu nahaja aliin, ki ima antibakterijske lastnosti. Vendar pa ta snov začne učinkovati šele po postopku fermentacije, do katere lahko pride samo v zdravi črevesni flori. Če je nimate, boste morali najprej delati na tem, da jo izboljšate, saj bo česen šele takrat začel učinkovati v vsej svoji polnosti.

    Kako prekriti vonj po česnu?

    Kljub neizpodbitnim koristim česna, se mu številni izogibajo zaradi njegovega močnega okusa in neprijetnega vonja, ki ostane po zaužitju – zato si ga raje privoščijo v kuhani ali praženi obliki. A strokovnjaki vztrajajo, da se alicin v česnu med kuhanjem ali med vlaganjem skoraj popolnoma uniči. Da bi pregnali okus po česnu, se lahko poslužite vejice petršilja, metinega lista ali nekaj zrnc kave, ki jih požvečite takoj po jedi. Znano je, da tudi kombiniranje česna s katero koli obliko maščobe zmanjšuje neprijeten vonj. Česen lahko zato prelijete z olivnim oljem ali ga zmešate z avokadom, ki vsebuje veliko zdravih nenasičenih maščob. Dober nasvet je tudi, da si ga privoščite tik pred spanjem, saj se bo do naslednjega jutra izločil iz telesa. Najbolje je, da česen uživate svež ali ga hrani dodate na koncu, ko jo pripravite. Poslužite se lahko tudi česnovih tinktur ali iz njega skuhate čaj.

    PREBERITE TUDI:  Okrepite svoje kosti brez mlečnih izdelkov

    Več o česnu in njegovih pozitivnih lastnostih si lahko preberete tukaj >>

    Povejte svoje mnenje - kometirajte