Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaKateri hrani se je bolje izogniti na prazen želodec?

Kateri hrani se je bolje izogniti na prazen želodec?

MORDA VAS ZANIMA

Čeprav so zdrava, nekatera živila enostavno niso primerna za uživanje na prazen želodec. Preverite, kateri hrani se je bolje izogniti in zakaj. S katerimi alternativami jo lahko nadomestimo?

- Oglas -

Klasični sadni sokovi (z veliko predelanega sladkorja) povzročijo nagel dvig krvnega sladkorja, zato po njihovem uživanju med dnevom postanemo hitreje lačni.

Paradižnik vsebuje taninsko kislino, ki draži želodec in poslabšuje simptome kislinskega refluksa in želodčne razjede.

hrana na prazen želodec

Kava in čaj sta morda del vašega vsakdanjega jutranjega rituala, a ju na prazen želodec odsvetujemo. Čaj lahko povzroči slabost in nelagodje v želodcu, kava pa lahko še poveča kislost v želodcu, kar poslabša simptome refluksa ali gastritisa.

- Oglas -

Dneva ne začenjajte niti s pecivom, kot so npr. rogljički. Kvas v njih namreč vsebuje bakterije, ki dražijo želodčno sluznico, kar lahko povzroči napenjanje.

Citrusi, kot so npr. grenivke in pomaranče, lahko razdražijo že vnet spodnji del požiralnika. Zato z njimi ne pretiravajte na prazen želodec ali se jim popolnoma izognite.

Odsvetujemo tudi jutranje pitje gaziranih pijač, saj lahko poškodujejo sluznico in zmanjšajo dotok krvi v želodec, kar upočasni presnovo hrane in lahko povzroči zaprtje.

Hrana, prijazna do želodca

Zjutraj si privoščite hrano, ki ne bo razdražila vašega želodca in vas oskrbela s hranili, ki jih boste potrebovali skozi cel dan.

Med alternativami, s katerimi lahko nadomestite hrano, ki draži prazen želodec, bi najprej izpostavili ovseno kašo, ki na želodčni sluznici ustvari varovalno oblogo. Ker vsebuje topne vlaknine, pomaga zniževati nivo holesterola v krvi, izboljšuje prebavo in presnovo pomembnih hranil – mineralov, beljakovin in ogljikovih hidratov. Po takem obroku boste tudi dalj časa siti.

Jajca so zelo nasitna in izjemno zdrava jutranja izbira. Privoščite si jih lahko na kateri koli način – v vsaki obliki vam bodo pomagala zmanjšati celodnevni vnos kalorij.

Borovnice so eden najbolj zdravih sadežev na svetu: vsebujejo malo kalorij in obenem izboljšujejo spomin, krvni pritisk, presnovo in pretok krvi. Njihove koristi za zdravje so še večje, če jih uživamo ob zajtrku. Dodate jih ovseni kaši, sadni solati … Možnosti je veliko!

- Advertisement -

Še ena odlična opcija za zajtrk je lubenica, ki prazen želodec oskrbi z veliko tekočine. Zaradi vsebnosti likopena izboljšuje zdravje oči in srca.

Oreščki kar »pokajo« od zdravih maščob in beljakovin. Če jih jemo za zajtrk, nam lahko pomagajo izboljšati prebavo, saj uravnavajo pH-vrednost želodca ter znižujejo tveganje za prekomerno nastajanje želodčne kisline in želodčnih razjed.

Papaja vsebuje encim papain, ki izboljšuje prebavo in znižuje tveganje za nastanek raka na črevesju, saj pomaga odstranjevati proste radikale iz prebavnega sistema. Vsebuje veliko vlaknin ter vitaminov E in C, ki še dodatno koristijo prebavi.

Ajda je odličen vir beljakovin, železa in vitaminov. Nežno spodbuja prebavo in je odlična sestavina za smoothije, palačinke in vaflje.

Dve žlici pšeničnih kalčkov nas oskrbita s 15 % dnevno priporočenega vnosa E-vitamina in 10 % dnevno priporočenega vnosa folne kisline. Pšenični kalčki odlično vplivajo na prebavo.

Polnozrnata hrana vsebuje kompleksne ogljikove hidrate. Najboljši čas za njeno uživanje je zgodaj zjutraj, saj tako še cel dan »kurimo« njene zdrave ogljikove hidrate, kar nam pomaga zmanjšati tudi lakoto.

Polenta pomaga pri razstrupljanju oziroma odstranjevanju strupov in težkih kovin iz telesa, uravnava črevesno mikrofloro in poskrbi za dolgotrajen občutek sitosti.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×