Jesen prinaša še mnogo več od čudovitih odtenkov odpadlega listja. Med drugim je to tudi čas, ko se lahko do sitega najemo kostanja – kuhanega, pečenega ali vključenega v različne recepte. Ste na primer že poskusili kostanjev pire ali sladice iz kostana? Možnosti za vključitev kostanja v prehrano je ogromno, obenem pa obstaja tudi ogromno zdravstvenih razlogov za to.

Kostanj

Pester nabor koristnih hranilnih snovi

Navadni kostanj velja za zakladnico fitokemikalij, vitamina A in vitaminov iz skupine B, kot so B6, niacin, tiamin, folna kislina in riboflavin. V kostanju lahko najdemo tudi zelo veliko kalija, vsebuje pa tudi mnoge druge minerale, na primer fosfor, mangan, kalcij, železo, magnezij in cink. Povrh vsega pa je vsebnost maščob v kostanju zelo nizka.

Zniževanje ravni škodljivega holesterola v krvi

Zaradi obilice antioksidantov, ki jih vsebuje, je lahko kostanj izvrstno živilo za vse, ki imate težave s povišanim holesterolom. Na zniževanje ravni škodljivega LDL-holesterola in poviševanje količine koristnega HDL-holesterola v krvi pa pozitivni vplivajo tudi mononasičene maščobe iz kostanja.

Kostanj za zdravo srce in ožilje

Z uživanjem kostanja lahko zmanjšate tveganje za številna srčno-žilna obolenja. Pomemben vpliv na to imajo maščobne kisline omega 3, ki jih najdemo v kostanju, za zaščito srca in ožilja pa seveda med drugim poskrbijo tudi različni antioksidanti.

Naravno zniževanje krvnega tlaka

K razlogom, zaradi katerih je kostanj zelo koristen za zaščito srca in ožilja, pa zagotovo sodi tudi dejstvo, da je odlična izbira za naravno zniževanje previsokega krvnega tlaka. To je predvsem zasluga kalija, ki uravnava vpliv natrija v telesu.

Ublažitev vnetij v telesu in nevtralizacija prostih radikalov

Kostanj se lahko pohvali tudi s protivnetnim delovanjem. Manj vnetij v telesu pa pomeni tudi manj možnosti za razvoj resnih kroničnih bolezni. Podobno kot vnetja pa so lahko nevarni tudi prosti radikali, ki lahko privedejo do oksidativnega stresa in razvoja mnogih bolezni. Tudi tu vam lahko na pomoč priskoči kostanj s svojimi zdaj že nekajkrat omenjenimi zalogami antioksidantov, ki bodo nevtralizirali proste radikale.

Brezglutensko živilo, primerno tudi za alergike

V kostanju lahko brez skrbi uživate, tudi če ste alergični ali intolerantni na gluten (celiakija). Znano je, da so lahko posebna brezglutenska živila precej draga, zato je vsekakor smiselno izkoristiti čas, ko nam narava ponuja obilje kostanja povsem brezplačno.

Visoka vsebnost prehranskih vlaknin

Z uživanjem kostanja lahko svoje telo oskrbite tudi z zelo pomembnimi vlakninami. Eden od pomembnih razlogov, zakaj potrebujemo veliko vlaknin v prehrani, je zagotovo naše srce. Med drugim so vlaknine zelo pomembne tudi za zniževanje ravni škodljivega holesterola v krvi oziroma za preprečevanje njegove prekomerne absorpcije v prebavnem sistemu. Vlaknine pa pripomorejo tudi k boljši in bolj redni prebavi.

Zaščita možganov in izboljšanje kognitivnih sposobnosti

Omenili smo že, da je kostanj zelo dober vir vitaminov iz skupine B. Pri tem še posebej izstopa vitamin B6, ki je zelo pomemben za zaščito vaših možganov. Uživanje kostanja lahko tako pripomore tudi k okrepitvi vaših možganskih funkcij.