fbpx
Domov Zdravje & prehrana Japonski učitelj solz: »Jokajte vsaj enkrat tedensko, da vam stres ne bo...

Japonski učitelj solz: »Jokajte vsaj enkrat tedensko, da vam stres ne bo prišel do živega!«

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Pogosto slišimo, da je smeh najboljše zdravilo. Vendar pa so nekateri prepričani, da naj bi se rešitev za mnoge težave v resnici skrivala v joku. Prav solze naj bi namreč izjemno pomagale pri lažjem spopadanju z vsakodnevnim stresom. To je tudi filozofija, ki jo zagovarja Hidefumi Yoshida, nekdanji srednješolski profesor, ki danes samega sebe imenuje »namida sensei« oziroma »učitelj solz«. Njegove delavnice in predavanja so na Japonskem izjemno priljubljene. Vabijo ga v številne ustanove, od šol do zasebnih podjetij – in to z enim samim namenom, da bi jih naučil jokati!

Jokanje

Namerno izvabljanje solz za boljše zdravje in počutje

Hidefumi Yoshida izobražuje ljudi vseh starosti o psiholoških koristih joka. Udeležencem svojih delavnic pogosto priporoča redno poslušanje glasbe, gledanje filmov in branje knjig, ki imajo potencial, da iz njih izvabijo solze. Jok vsaj enkrat na teden naj bi imel po njegovem mnenju izjemno pomemben vpliv na obvladovanje simptomov stresa, ki se mu danes skorajda ni mogoče izogniti. Pri izvedbi delavnic in predavanj, ki jih pripravlja že od leta 2014, japonskemu »učitelju solz« pomaga tudi Hideho Arita, sicer profesor na medicinski fakulteti.

Solze so nemalokrat tudi predmet znanstvenega raziskovanja

Obstaja sicer tudi kar nekaj študij, ki potrjujejo pozitivne vplive joka na naše duševno zdravje. Eno izmed njih je denimo že leta 1981 pripravil dr. William Frey, po izobrazbi biokemik. Kot je zapisal, naj bi solze pomagale pri zmanjševanju količine stresnih hormonov v telesu, posledično pa se na koncu počutimo precej bolje, čeprav je bila povod za jok žalost ali napetost. Tudi leta 2008 izvedena raziskava, v kateri je sodelovalo več kot 3000 ljudi, je potrdila, da jok pomaga pri lažjem spopadanju s težkimi situacijami. Avtorji te raziskave tako menijo, da bi bilo lahko namerno spodbujanje joka zelo učinkovita oblika terapije.

Pogosto so najmočnejši tisti ljudje, ki si dopustijo jokati

Podporo za trditve, da naj bi bil jok celo bolj koristen za spopadanje s stresom kot na primer spanec ali smeh, je torej mogoče najti tudi v znanosti. Izjemna priljubljenost, ki jo uživa Hidefumi Yoshida, japonski »učitelj solz«, je tako precej bolj razumljiva. Če sami sodite med tiste, ki pogosto zadržujejo solze, misleč, da se ne smejo zlomiti, je torej najverjetneje čas, da spremenite svojo perspektivo.

Prav jok vam lahko pomaga, da postanete močnejši in da se lažje spopadate z vsakodnevnimi izzivi. Med drugim naj bi bil reden jok zelo koristen celo za tiste, ki jih pogosto mučijo tenzijski glavoboli. Pri tem je sicer treba poudariti, da ima pozitiven vpliv na lajšanje tipičnih simptomov stresa tako jok, ki ga sproži žalost, kot jok, ki je posledica veselja. V obeh primerih namreč pride do sprostitve vašega avtonomnega živčevja.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×