Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaHrana za lažji spanec

Hrana za lažji spanec

MORDA VAS ZANIMA

Ste se že kdaj premetavali po postelji in pozno v noč niste mogli zatisniti očesa? Vas pogosto muči nespečnost ali ste »nočna ptica«, ki se ponoči ne more umiriti, čeprav veste, da bo zjutraj zazvonila budilka, ko boste morali vstati? Če ste vsaj na eno vprašanje odgovorili pritrdilno, je prava rešitev za vas morda hrana, ki vas bo sprostila in lažje popeljala v spanec.

- Oglas -

Nekatere vrste hrane vsebujejo vitamine, minerale in aminokisline, ki možgane pripravijo na spanec. Ko ne morete zaspati, si privoščite katerega od nizkokaloričnih prigrizkov (ne sme imeti več kot 200 kalorij; v nasprotnem primeru bi se telo celo noč ukvarjalo le s prebavljanjem). Med sestavine živil, ki delujejo proti nespečnosti, spadajo: triptofan (predstopnja serotonina, ki zmanjšuje strah in napetost; iz serotonina nadalje nastaja hormon spanja melatonin), vitamini B1, B3 in B6, folna kislina, vitamin C ter minerali – kalcij magnezij, cink, krom in selen.

humus

Čičerikin namaz (humus) in zelenjava

Čičerika je polna vitamina B6, ki ima pomembno vlogo pri tvorjenju melatonina, hormona, ki uravnava cikel spanja in budnosti. Poskusite namaz kombinirati s surovo zelenjavo, npr. kumaricami, brokolijem ali korenjem. Na tak način telesa pred spanjem ne boste obremenili z nepotrebnimi kalorijami. Do globokega spanca vam bodo pomagali tudi kompleksni ogljikovi hidrati v zelenjavi.

Pomfri iz sladkega krompirja

Pripravite si domač pomfri iz zdravega, sladkega krompirja. Kompleksni ogljikovi hidrati v njem bodo v možganih sprožili absorpcijo esencialne aminokisline triptofana. Poleg tega so bogati s kalijem, ki sprošča mišice. Če vam zvečer bolj ugaja sladkana hrana, iz krompirja naredite sladico tako, da mu dodate cimet in muškatni orešek.

Mleko, kosmiči, med …

- Oglas -

Čeprav mleko in kosmiče ponavadi jemo za zajtrk, vas bo ta kombinacija ponoči zazibala v spanec. Izognite se sladkanim kosmičem, ki vas bodo, nasprotno, zbudili. Raje izberite polnozrnate, ki so polni kompleksnih ogljikovih hidratov in vitamina B3. Prelijte jih z mlekom, ki vsebuje triptofan in naravne opiate kazomorfine, za katere je značilno pomirjevalno delovanje.

Med dobre večerne kombinacije sodijo še: polenta z mlekom, riž na mleku, bananino mleko, prosena kaša … In seveda med in mleko. Glukoza v medu poskrbi za to, da do možganov pride več triptofana iz mleka, insulin, ki pri tem nastaja, pa zniža krvni tlak in tako še dodatno pripomore k hitrejšemu spancu. Poskusite tudi z rastlinskim mlekom.

Jogurt in gozdni sadeži

V navaden jogurt, ki vsebuje veliko kalcija, zmešajte gozdne sadeže – najraje jagode ali maline, ki so bogate z vitaminom B6.

Ovsena kaša in banana

Ta kombinacija vsebuje veliko magnezija, ki spodbuja uravnavanje spanja. Poleg tega je ta kaša polna kompleksnih ogljikovih hidratov, banana pa vsebuje kalij, ki sprošča mišice.

Mandlji

Tudi mandlji so eden od virov magnezija – zaužijete jih lahko tudi v obliki mandljevega masla. Če je pri roki arašidovo maslo, si lahko privoščite tudi to, saj vsebuje skoraj polovico toliko magnezija kot mandljevo.

Rižev puding, pistacija in češnje

Pripravite si puding, ki vas bo sprostil in pripravil na spanec. Vanj lahko vmešate še zmlete ali sesekljane pistacije in češnje, ki imajo v sebi velike zaloge vitamina B6. Puding naredite s posnetim mlekom, ki vsebuje največ triptofana.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×