Vse dobrobiti hoje

    Že s 40 minutami hoje na dan lahko veliko naredite za svoje zdravje. Strokovnjaki priporočajo, da bi morali vsak dan narediti vsaj 10.000 korakov. Morda vas naslednji razlogi prepričajo, da se boste danes tudi sami podali na dolg sprehod.

    Hoja

    1. S hojo nad sladkorno bolezen. Hitra hoja naj bi bila povezana z velikim zmanjšanjem tveganja za nastanek sladkorne bolezni tipa 2. Odpornost na inzulin je tisti znak, ki kaže na veliko tveganje za razvoj te bolezni in to celo pri ljudeh, ki sicer nimajo težav s povišano ravnjo glukoze v krvi. Nedavna britanska raziskava je pokazala, da so ljudje, pri katerih je zaradi družinske zgodovine obstajalo večje tveganje za nastanek sladkorne bolezni, ki so hitro hodili ali redno izvajali katero drugo telesno aktivnost, močno izboljšali občutljivost svojega telesa na inzulin.
    2. Hoja lahko izboljša vaše spolno življenje. Spolnost in redna vadba gresta z roko v roki. Raziskava, v kateri so sodelovale ženske med 45. in 55. letom, je pokazala, da so ženske, ki so redno hodile, poročale o večjem spolnem poželenju, poleg tega pa so bile tudi veliko bolj zadovoljnje s svojim spolnim življenjem.
    3. Ne bo vam več treba plačevati članarine za fitnes. V tem času želijo ljudje prihraniti na vsakem koraku. Ena od prvih stvari, ki se ji ljudje odpovejo, je tudi članarina za vadbeni center. Ampak to ne sme biti noben izgovor, da bi postali neaktivni. Ne glede na to kje živite, se lahko vedno odpravite na sprehod ali pohod. 150 minut zmerno hitre hoje na teden vam lahko pomaga preprečiti nastanek bolezni srca in ožilja, poleg tega je hoja še odličen antistresor.
    4. Znebite se zdravil. Če uporabimo izsledke iz raziskave National Walkers’ Health Study, vidimo, da so med udeleženci omenjene raziskave, ki je zajela 32000 žensk in 8000 moških, tisti, ki so na teden prehodili največ (glede na čas) v poprečju jemali manj zdravil kot drugi. Ni treba, da vsakič hodite po več ur, daljši pohod si privoščite takrat, ko imate dejansko več časa (na primer za konec tedna).
    5. Hoja pomaga lajšati bolečine pri fibromialgiji. Fibromialgija je kronično obolenje, ki v Združenih državah Amerike prizadene približno 4 odstotke populacije. Zanjo so pogosto značilne bolečina, izčrpanost in nezmožnost jasnega mišljenja. Majhna raziskava je pokazala, da so ženske med 32. in 70. letom, ki so redno hodile 60 minut, izvajale lažje vaje za moč in raztezne vaje trikrat na teden 18 tednov, opazile veliko izboljšanje v gibanju, prav tako pa so imele tudi boljšo zmožnost razmišljanja, bile so manj utrujene in depresivne.
    6. Hoja vam je lahko v pomoč pri premagovanju raka na dojkah. Ženske, ki po tem, ko so jim odkrili raka na dojkah, redno hodijo, imajo kar za 45 odstotkov boljšo možnost za preživetje, ko tiste, ki so neaktivne. Raziskovalci z Univerze Yale so ravno tako odkrili, da so tiste ženske, ki so že leto dni pred tem, ko so jim odkrili raka na dojkah, redno skrbele za svojo telesno aktivnost, imele v 30 odstotkih boljše možnosti za to, da bolezen premagajo kot pa tiste, ki pred samo diagnozo niso bile aktivne.
    7. Redna hoja pomaga zmanjšati tveganje za nastanek infarkta. 30 minut hitre hoje petkrat na teden lahko močno zmanjša tveganje za nastanek infarkta. Raziskovalci z Univerze v Južni Karolini so v raziskavo vključili 46000 moških in 15000 žensk. Opazovali so jih celih 18 let. Pri tistih, ki so redno hitro hodili, so raziskovalci opazili za kar 40 odstotkov manjše tveganje za infarkt kot pa tisti, ki so bili zaradi svoje neaktivnosti v slabši kondiciji.
    8. Hoja za boljši spomin. Italijanski raziskovalci so v raziskavo vključili 749 ljudi, ki so imeli težave s pomnjenjem in opazovali, koliko hodijo oziroma so drugače telesno aktivni (če na primer delajo na vrtu, …). Po štiriletnem spremljanju so raziskovalci ugotovili, da se je pri tistih, ki so največ redno hodili, možnost za pojav demence zmanjšala za kar 27 odstotkov. Telesna aktivnost namreč poveča pretok krvi po telesu in posledično poskrbi tudi za boljšo prekrvljenost možganov.
    PREBERITE TUDI:  PMS: Čas posebne občutljivosti

     

    Povejte svoje mnenje - kometirajte